حجت الاسلام شهریاری:

مسئولان باید ظرف یک ماه اموالشان را اعلام کنند

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: مسئولان باید ظرف یک ماه اموالشان را اعلام کنند؛ البته ابتدا باید در سامانه «ثنا» ثبت نام کنند و ثبت اطلاعات منحصراً در سامانه دارایی مسئولان انجام می‌شود.
کد خبر: ۳۶۲۹۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸ - 22September 2019

مسئولان باید ظرف یک ماه اموالشان را اعلام کنند/ اعلام دارایی‌های همسر و فرزندان تحت تکفل رئیس قوه قضاییه به مقام معظم رهبریبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت الاسلام حمید شهریاری رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه صبح امروز در مراسم رونمایی از سامانه ثبت دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران اظهار داشت: امروز اقدام مبارکی که توسط دستگاه قضایی صورت گرفته، افتتاح رسمی سامانه ثبت دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران است.

این مسئول دستگاه قضا با اشاره به اصل ۱۴۲ قانون اساسی، افزود: بر این اساس، دارایی رهبری، رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور، وزیران و همسر و فرزندان آن‌ها قبل و بعد از خدمت، توسط رئیس قوه قضاییه رسیدگی می‌شود تا برخلاف حق، افزایش نیافته باشد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه بیان کرد: رئیس قوه قضاییه دارایی‌های خود، همسر و فرزندان تحت تکفلش را به رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کرد و خودش در انجام قانون، پیشتاز است.

وی افزود: مسئولان باید ظرف یک ماه اموالشان را اعلام کنند؛ البته ابتدا باید در سامانه «ثنا» ثبت نام کنند و ثبت اطلاعات منحصراً در سامانه دارایی مسئولان انجام می‌شود.

حجت الاسلام شهریاری ادامه داد: افشا و انتشار اطلاعات جرم‌انگاری شده و به دلیل ملاحظات امنیتی ثبت دارایی در چند مرحله انجام می‌گیرد تا اگر احیاناً مشکلاتی در حوزه امنیتی وجود دارد، برطرف شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دارایی مسئولان شامل دارایی‌های خارج از کشور هم می‌شود، عنوان کرد: ملاحظات امنیتی برای ما اهمیت بسیاری دارد و تاکنون پایگاهی که تا این اندازه ملاحظات امنیتی داشته باشد در قوه قضاییه نداشته‌ایم و یا کم داشته‌ایم؛ هیچ‌کس جز رئیس قوه قضاییه دسترسی به اطلاعات نخواهد داشت و اطلاعات را هم رمزگذاری خواهیم کرد؛ یعنی در بستر اینترنت قرار نمی‌دهیم و اطلاعات دارای سه کلید رمزگذاری است.

معاون رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: قوانین ما منحصر به این قانون نیست، بلکه قوانین دیگری داریم که اگر کسی مرتکب اموری همچون رشوه، اختلاس و.. شود، منتظر نمی‌مانیم تا دوره مسئولیتش تمام شود و قوه قضاییه ورود خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در رابطه با شناسایی اموال مسئولان در خارج از کشور، جمهوری اسلامی ایران با برخی از کشور‌ها مراوده‌ای ندارد و در این رابطه چگونه اقدام خواهد شد، گفت: چه مراوده داشته باشیم و چه نداشته باشیم دستگاه‌های اطلاعاتی ما همه چیز را تحت نظر دارند؛ قانون‌گذار هم‌اکنون بیان به خود اظهاری دارد و ما حق تجسس نداریم؛ چون تجسس حرام است؛ اما اگر پای کسی در پرونده‌ای کشیده شود و فسادی رخ دهد، ورود خواهیم کرد.

بنا بر این گزارش، در پایان این مراسم سامانه ثبت دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران با حضور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در این معاونت به صورت رسمی افتتاح شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها