مهدی فاطمی به دفاع‌پرس خبر داد؛

برگزاری هزار نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در طرح «هزار نمایشگاه، هزار مدرسه»

معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از برگزاری هزار نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در طرح «هزار نمایشگاه، هزار مدرسه» خبر داد.
کد خبر: ۳۶۲۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۵ - 23September 2019

«مهدی فاطمی» معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، از برگزاری طرح «هزار نمایشگاه، هزار مدرسه» به مناسبت هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس خبر داد و اظهار داشت: طرح «هزار نمایشگاه، هزار مدرسه» امسال به مناسبت هفته دفاع مقدس با مشارکت معاونت پژوهشی وزارت آموزش و پرورش و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی در مدارس سراسر کشور برگزار خواهد شد.

مدارس هر استان میزبان ۴۰ نمایشگاه کتاب دفاع مقدس می‌شوند

وی در خصوص جزئیات این طرح گفت: مدل برگزاری این بدین شکل است که ما استان‌های کشور را به دو دسته الف. و ب. تقسیم کرده‌ایم. در استان‌های دسته الف. که فعالیت‌های گسترده‌تری در زمینه ادبیات دارند، مجوز برگزاری ۴۰ نمایشگاه در سطح استان داده شده و استان‌های گروه ب، ۳۰ نمایشگاه برپا خواهند کرد.

معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: کتاب‌هایی که در این نمایشگاه‌ها به نمایش در خواهد آمد همگی از آثاری استانی خواهد بود که چهار سال اخیر تولید تولید است. در این نمایشگاه‌ها علاوه بر کتاب‌های استان برگزار کننده، آثار استان‌های مجاور وجود نیز در نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود تا استان‌های مختلف در موضوع کتاب تعامل بیشتری پیدا کنند.

فاطمی مبادله کتاب و تبادل فرهنگی را هدف اصلی این مجموعه نمایشگاه‌ها در بین استان‌ها دانست و افزود: نمایش دادن آثار ادبی دفاع مقدس برای دانش آموزان موجب خواهد شد تا نسل جوان متوجه شوند که دفاع مقدس حامل چه اتفاقاتی بوده و چه دستاورد‌هایی داشته است.

برگزاری طرح «هزار نمایشگاه، هزار مدرسه» از سوم تا دهم مهر در سراسر کشور

وی در خصوص زمان برگزاری این نمایشگاه نیز گفت: «هزار نمایشگاه، هزار مدرسه» از سوم تا دهم مهر در سراسر کشور برپا خواهد شد و از طرفی این طرح به دلیل این‌که اولین سال ابلاغ آن را می‌گذراند شاید به عدد هزار نمایشگاه نرسد، اما در بسیاری از استان‌ها به حد متوسط خواهد رسید.

عرضه کتاب‌های دفاع مقدس با تخفیف ۵۰ درصدی

معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: استان‌های تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، آذربایجان، کرمان و همدان استان‌هایی است که ظرفیت خوبی در عرصه تولید آثار ادبی داشته‌اند لذا این استان‌ها به عنوان استان‌های گروه الف. ۴۰ نمایشگاه کتاب دفاع مقدس برپا خواهند کرد و در مجموع در هر نمایشگاه حداقل ۳۰۰ تا۴۰۰ عنوان کتاب به نمایش درخواهد آمد که با تخفیف ۵۰ درصد به دانش‌آموزان عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار