بیانیه سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج به‌مناسبت هفته دفاع مقدس؛

روایت و تبیین دفاع مقدس، مکتب دفاعی انقلاب اسلامی را تحکیم می‌بخشد

سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در بیانیه‌ای تصریح کرد: روایت هنرمندانه دفاع مقدس می‌تواند دفاع علوی و عاشورایی را در مکتب دفاعی انقلاب و ملت ایران تحکیم بخشیده و سپر مستحکمی را در برابر بحران‌ها و خطرات احتمالی در آینده کشور ایجاد نماید.
کد خبر: ۳۶۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ - 23September 2019

روایت و تبیین دفاع مقدس، مکتب دفاعی انقلاب را تحکیم می‌بخشدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج، بیانیه‌ای را به‌مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

«کربلای جبهه ها یادش بخیر؛ بسم رب الشهدا و الصدیقین

با گذشت سه دهه از پایان جنگ تحمیلی و همه‌جانبه استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران که با شکست توطئه بزرگ جبهه متحد دشمنان اسلام و میهن اسلامی همراه بود، پرچم مقاومت و ایستادگی این سرزمین همچنان برافراشته و از یک سو معاندین و بدخواهان جمهوری اسلامی را مغموم و عصبانی کرده و از سوی دیگر خرسندی علاقمندان و ارادتمندان به ایران اسلامی و انقلابی را برانگیخته است.

جنگی که برای خاموشی انقلاب اسلامی و نابودی استقلال و عزت ملی و تجزیه و تضعیف کشور توسط صدام و ارتش بعثی و اتحاد ابرقدرت‌های شرق و غرب و اقمار وابسته به آنان برنامه‌ریزی و عملیاتی شده بود، با الطاف الهی به سد پایداری و ایستادگی مردم و رزمندگان عاشورایی این سرزمین برخورد کرد و نه‌تنها به تجزیه و جدایی حتی یک وجب از خاک مقدس ایران نینجامید، بلکه این تهدید بزرگ به فرصت تاریخی برای تولید اقتدار و خودباوری ملی و فراهم شدن بسترهای مطمئن بالندگی و پیشرفت و نیل به قله‌های ممتاز جهانی تبدیل شد.

همزمانی شور و حماسه حسینی و هفته دفاع مقدس گواه این مطلب است که با پیروی از کلام نورانی «هیهات من الذله» هیچ مسیری روشن‌تر از راه حسین (ع) برای مبارزه با ظلم و استکبار و بیداد نیست و راه ما نیز از نهضت عاشورا جدا نخواهد بود

نهادینه شدن راهبرد مقاومت و ایستادگی و عمق یافتن روحیه جهادی و تفکر و فرهنگ بسیجی در لایه‌های اجتماعی، ظرفیت بالنده‌ای برای خلق حماسه‌های بزرگ و پیش برنده در اختیار ملت ایران قرار داده است تا به مدد آن با شتاب بیشتر به سمت فتح قله‌های بلند پیشرفت و ترقی حرکت خود را تداوم بخشد.

روایت هنرمندانه دفاع مقدس و تبیین هوشمندانه و واقع‌بینانه و واقع‌گرایانه جنگ تحمیلی از چرایی تا فرجام و پیامدهای آن در سطح یک نیاز راهبردی جامعه، مقوله‌ای است که می‌تواند دفاع علوی و عاشورایی را در مکتب دفاعی انقلاب و ملت ایران تحکیم بخشیده و سپر مستحکمی را در برابر بحران‌ها و خطرات احتمالی در آینده کشور ایجاد نماید.

تردیدی نیست امنیت پایدار و کم‌نظیر امروز و بازدارندگی تهدیدات که همراه با اقتدار و اشراف بر روند تحرکات و طرح‌های جبهه دشمن و عوامل داخلی و منطقه‌ای آن در کشور حاصل شده، از دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس به شمار می‌رود.

شکست هیمنه استکبار جهانی در منطقه و جهان و نیز تقویت اعتماد به نفس گروه‌های مقاومت به‌خصوص در فلسطین، سوریه، لبنان و یمن، گواه این پیام است که جبهه مقاومت با توکل بر خدای متعال و عنایات ائمه اطهار به پیشگامی ایران اسلامی و به مدد هدایت های داهیانه و الهی فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه ای عزیز، روز به روز گسترش یافته و در آینده ای نزدیک با شکست کامل استکبار جهانی و اسقرار دولت یار، مستضعفین عالم وارث زمین خواهند شد.

گام دوم انقلاب اسلامی و رهنمودهای رهبری در این خصوص چراغ راه ما و خون شهیدان گلگون کفن تضمین راستی و درستی مسیرمان است. صبر و استقامت خانواده‌های معظم شهیدان ، ایثارگران ، جانبازان و آزادگان این سرزمین را ارج می نهیم و یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و شهدای گران‌قدر دفاع مقدس را گرامی می داریم و عزت و سربلندی روزافزون را برای رهبر معظم انقلاب اسلامی آرزومندیم.

سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج»

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار