حناچی:

شهدا بن‌بست‌شکن بودند/ باید با ایستادگی مشکلات را حل کنیم

شهردار تهران با اشاره به رشادت‌های شهدا و ایثارگران در دفاع مقدس گفت: شهدا ثابت کردند که هیچ بن‌بستی وجود ندارد؛ لذا باید آن روحیه را سرمشق خودمان قرار دهیم و با ایستادگی مشکلات را از سر راه برداریم.
کد خبر: ۳۶۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱ - 23September 2019

شهدا ثابت کردند با ایستادگی و مقاومت می‌توان بن‌بست‌ها را پشت سر گذاشتبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «پیروز حناچی» شهردار تهران صبح امروز در نهمین مراسم زنگ دانش‌آموز شهید که در بهشت زهرای تهران برگزار شد، با عرض خیر مقدم به مادران و پدران شهدا اظهار داشت: امسال آغاز سال تحصیلی مقارن با ایام محرم و عزاداری سالار شهیدان و همچنین مانند هر سال یادآور سال‌های دفاع مقدس و آغاز هشت سال مردانگی مردم ایران بوده است.

وی افزود: عزیزان دانش‌آموزی که به مناسبت آغاز سال تحصیلی در جمع ما هستند را به شنیدن سه خاطره دعوت می‌کنم؛ اول سال‌هایی که خودم دانش‌آموز بودم و جنگ آغاز شد.

شهردار تهران گفت: آن روز هواپیما‌های عراقی فرودگاه مهرآباد و برخی نقاط دیگر را بمباران کردند و آن قدر به سطح زمین نزدیک بود که اگر با دقت نگاه می‌کردیم، خلبان را هم می‌شد دید.

حناچی افزود: دومین خاطره من مربوط به روز سقوط خرمشهر بود؛ خرمشهری که بیش از یک ماه مقاومت کرده بود و عملاً نیرو‌های ایران به طرف دیگر کارون آمده و سقوط قطعی شد و آن هم روزی غم‌انگیز بود.

وی تصریح کرد: سال‌ها گذشت و رزمنده‌های ما آن روز‌های غم‌انگیز را به روز‌های شیرینی تبدیل کردند و حصر آبادان شکسته شد و تجربیات خوبی به دست آمد.

شهردار تهران گفت: خاطره سوم من مربوط به دانش‌آموزی است که راننده لودر بود و با 13 یا 14 سال سن، به «محمد لودرچی» معروف بود و آن‌قدر حرفه‌ای بود که زبانزد همه بود.

حناچی ادامه داد: جنگ اساساً چیز تلخی است و در قرآن هم آمده که اگر جنگی بین مسلمین رخ داد، آن را باید اصلاح کرد؛ اما جنگ ما دفاع بود در برابر کسانی که شاید همسایه ما بودند، اما از صدام و عراق حمایت کردند.

وی گفت: از یاد ما نرفته است که کشور مصر سازمان دفاعی خود را تقدیم عراق کرد و ما تنها با صدام نجنگیدیم و این پیروزی را مرهون آن رشادت‌ها هستیم.

شهردار تهران افزود: آن روز شهدا ثابت کردند که هیچ بن‌بستی وجود ندارد؛ لذا باید آن روحیه را سرمشق خودمان قرار دهیم و با ایستادگی مشکلات را از سر راه برداریم.

حناچی همچنین با گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) گفت: برای رهبر معظم انقلاب اسلامی آرزوی سلامتی و طول عمر می‌کنم که در این شرایط سخت و با فشار‌هایی که دشمنان وارد می‌کنند، این نظام را رهبری می‌کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها