خانواده شهدای تروریستی رژه اهواز:

باید التماس رسانه‌‎ها را کنیم تا از درد خانواده شهدای حادثه تروریستی اهواز بگویند!

خواهر شهید حادثه تروریستی اهواز گفت: ما از رسانه‌ها گله‌مندیم که چطور در یک سال اخیر مطالبه‌ای صورت نگرفته و نسبت به این شهدا بی‌تفاوت بوده‎اند، عاملان حادثه هنوز محاکمه نشده‌اند و در خصوص آنان مسامحه صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۳۶۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷ - 23September 2019

باید التماس رسانه‌‎ها را کنیم تا درد ما را بگویندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، رژه‌ نیروهای مسلح درست مثل هر سال در همه شهرهای کشور در حال برگزاری بود که یک خبر غیر منتظره شهر اهواز را به تیتر یک خبرهای مراسم رژه تبدیل کرد.

حمله عده‌ای در رژه اولین روز از هفته دفاع مقدس سال 97 در شهر اهواز همه برنامه‌ها را بهم ریخت. ساعت 9 صبح صدای شلیک گلوله و رگبار فضای خیابان را پر کرد و مردم و افراد حاضر در مراسم را به این و سو آن سو کشاند.

شواهد نشان از یک حمله تروریستی می‌داد. چهار تروریست در میانه برنامه رژه با نفوذ در میان نیروهای نظامی و اقدام به تیراندازی به سوی مردم و نیروهای نظامی و انتظامی کردند. بعد از این اقدام گروه تجزیه‌طلب «الاحوازیه» در تلویزیون اینترنشنال وابسته به عربستان سعودی مسوولیت این حمله را برعهده گرفت. در این حادثه جمعا 24 نفر شهید و نزدیک به 60 نفر هم مجروح شدند که در میان شهدا یک کودک چهار ساله نیز به چشم می‌خورد.

حال در ایام سالروز این حادثه تروریستی دو تن از اعضای خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی اهواز در نشستی از بی‌توجهی مسوولین نسبت به رسیدگی به پرونده متهمان و قصورکنندگان این جنایت ابراز گله کرده و خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر دستگاه قضا نسبت به حادثه تروریستی اهواز شدند.

انفعال مسئولین در خصوص محاکمه عاملان حادثه تروریستی اهواز

پدر شهید خردسال «طاها اقدامی» از شهدای حادثه تروریستی اهواز با اشاره به پرداخت ضعیف رسانه‌ای نسبت به حادثه تروریستی اهواز اظهار داشت: شهادت فرزند چهار ساله من و سربازان و مردمی که در خون خود غلتیده بودند سندی شد بر جنایات آل سعود. این گلایه از سوی ما خانواده شهدا وجود دارد که چرا در چنین حادثه‌ای که ابعاد مختلفی داشت و امنیت کشور را در روز رژه نظامی تحت‌الشعاع قرار داد در همان روزهای اول رسیدگی و با عاملان آن برخورد نشد؟ چرا پرونده یک سال طول کشیده است و هنوز اطلاعات دقیق آن به ما اعلام نشده؟ این پرونده نیازمند بررسی بیشتر نبود.

وی تصریح کرد: سیاست انفعالی که در سیاست خارجی داریم در داخل هم تسری یافته. با نگاه موشکافانه ابعاد حادثه باید مورد بررسی قرار گیرد. اگر مسوولی وظیفه‌اش را در این خصوص انجام نمی‌دهد یا انجام نداده باید برخورد شود و در بحث‌های امنیتی و تروریستی باید برخورد سریع و جدی صورت گیرد.

اقدامی بیان کرد: این گروه تروریستی 12 دقیقه با بی‌رحمی تمام جنایت کردند. وقتی محمدطاها گلوله خورد جای سوال بود چرا به محمدی که کف زمین خوابیده گلوله اصابت کرده. در بازبینی فیلم‌های حادثه دیدم پشت جایگاه گونی آبی رنگی کشیده شده بود. یکی از تروریست‌ها اسلحه را بلند کرده و از بالای این گونی زمین را به رگبار بسته بود‌. بعدا متوجه شدم این فرد به خوبی می‌دانست مردم دراز کشیده‌اند برای همین در جایی قرار گرفته بود که میزان تلفات را بالا ببرد‌.

وی با ابراز ناراحتی از پخش برنامه‌ای از صدا و سیما در خصوص پشیمانی خانواده عاملان تروریستی گفت: در دو سال اخیر گویی اخبار تروریستی برای ما عادی شده است. عاملان گروه تروریستی سابقه‌دار بودند و برادر آنها در سوریه برای معارضین کشته شده بود، چرا در مقابل چنین نفراتی مسامحه می‌کنیم.

باید التماس رسانه‌‎ها را کنیم تا درد ما را بگویند

خواهر شهید یونس پورجلو نیز گفت: یک خانواده تروریست‌پرور پس از اینکه یکی از فرزندانش در سوریه از بین رفت به رفتارهای خطرناک خود ادامه داده و با تشکیل گروهی در شهر اهواز امیر و سرکرده تعیین کرده، بدون اینکه تحت مراقبت امنیتی قرار گیرند. در نزدیکی محل رژه انبار مهمات وجود داشت. در وضعیت عدم مراقب‌های امنیتی این رژه اتفاق افتاد. 12 دقیقه تیراندازی شد و جنایتی اتفاق افتاد بدون اینکه کسی واکنشی نشان دهد.

وی با بیان اینکه یکسال گذشته است ولی ما در جریان محاکمه عاملان این جنایت قرار نگرفته‌‌ایم، بیان کرد: دو جانباز، چهار سرباز بدون سپر و یک کودک به همراه دیگر مردم آماج گلوله قرار گرفتند و این با کدام ادعای حامیان حقوق بشر همخوانی دارد؟! نظام جمهوری اسلامی می‌توانست با پرداختن درست به این موضوع از چهره نظام اسلامی و اینکه همواره قربانی تروریسم بوده، دفاع کند.

این خواهر شهید با گلایه از صدا و سیما افزود: ما از رسانه‌ها گله‌مندیم که چطور در یک سال اخیر مطالبه‌ای صورت نگرفته و نسبت به این شهدا بی‌تفاوت بوده‎اند. ما باید التماس رسانه‌ها را بکنیم تا از درد ما بگویند. خانواده شهدا باید پرچمدار شهیدشان باشند که ما هستیم، اگر مطالبه داریم به خاطر تکرار نشدن این مسائل است، به خاطر قرار نگرفتن جو رسانه‌ای خارج در حمایت از تروریست‌ها است.

وی بیان کرد: صداقت جمهوری اسلامی نسبت به خانواده شهدا باید اثبات شود. پس از این حادثه هیچ اتفاقی در خوزستان نیافتاد، مقصرین مشخص نشدند و از مسوولی که مقصر بود و باید عزل می‌شد، تقدیر کردند. مادرم در مراسم تشییع پیکر برادرم لباس خونی پسرش را به تن کرد اما همین مادر از کوتاهی مسوولین ناراحت است لذا از بی‌توجهی به داعش و الاحوازیه‌ها هم که بگذریم از قصور مسوولین نمی‌گذریم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار