ساخت مستند کوتاه «قم، خیابان انقلاب، کوچه ۴۰» در قم

فیلم کوتاه «قم، خیابان انقلاب، کوچه ۴۰» بر اساس روایت حضور امام خمینی (ره) هنگام آغاز سال تحصیلی در یک مدرسه ابتدایی در قم، ساخته شد.
کد خبر: ۳۶۳۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶ - 23September 2019

ساخت مستند کوتاه «قم، خیابان انقلاب، کوچه ۴۰» در قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، امام خمینی (ره) در مدت ۱۱ ماه حضور پربرکت خویش در شهر قم پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تصمیم گرفتند که به مناسبت آغاز سال تحصیلی در یکی از مدارس مناطق محروم قم حضور پیدا کنند و به دنبال آن، اول مهر سال ۱۳۵۸ بود که این حضور تاریخی در مدرسه فیض کاشانی واقع در کوچه چهلم خیابان انقلاب (چهارمردان) شکل گرفت.

موضوع مستند یاد شده مبتنی بر خاطرات تاریخ شفاهی تعدادی از شاهدان عینی حضور امام (ره) در مدرسه فیض ازجمله معلم کلاس دوم ابتدایی، خدمتگزار و تعدادی از دانش آموزان مدرسه و برخی مسئولان سابق تصویربرداری و تدوین شده است.

در این فیلم همچنین به حوادث منحصر به فرد خیابان انقلاب ازجمله حضور امام (ره) پای صندوق‌های رأی همه‌پرسی جمهوری اسلامی در فروردین سال ۵۸ نیز اشاره شده است.

تهیه‌کنندگی، تحقیق و کارگردانی فیلم را «ابوالفضل بمانی» از فرهنگیان ناحیه یک آموزش و پرورش قم بر عهده داشته است.

مستند ۱۶ دقیقه‌ای «قم، خیابان انقلاب، کوچه ۴۰» به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب و با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و نیز اداره کل آموزش و پرورش استان، بنیاد شهید و امور ایثارگران و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و بسیج هنرمندان قم ساخته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها