مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان:

وحدت مردم رمز پیروزی دفاع مقدس بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس گفت: رمز پیروزی ما در دفاع مقدس همین حضور و یک‌دلی بود.
کد خبر: ۳۶۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵ - 23September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، پیش از ظهر امروز و همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور سردار «مهدی ظفری»، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان و حجت‌الاسلام «سید محمدتقی حسینی»، مسئول عقیدتی و امور روحانیت این اداره کل در مدرسه دخترانه شهید مطهری برگزار شد.

سردار ظفری در این مراسم ضمن گرامی‌داشت یاد شهید همراهیان و پدر شهید که واقف مدرسه شهید مطهری است، گفت: چند موضوع در این روز تقارن دارد؛ امروز یادواره شهید، هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید است که باید گرامی داشته شود؛ هرچند که در این محل، موضوع وقف نیز مطرح است که سعادتی در وقف وجود دارد و هر کس این سعادت را نخواهد داشت.

وی با توجه به پوشش تمامی دانش آموزان این مدرسه با چادر اظهار داشت: من با ورود به این مجموعه حس کردم در این محل، انقلابی برپا شده است. اینجا خود یک کربلاست، این بزم شما دانش آموزان محجبه برای همه ما پیام دارد، هم نظم شما و هم پوشش شما درسی از کربلا است.

ظفری گفت: شهید هم مثل ما نیاز به زندگی داشت و با وجود دلایلی چون زن و زندگی، درس، کار و خانواده قدم در راه جبهه گذاشت؛ این گذشتن‌ها هدف داشته است و معامله بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان ادامه داد: ویژگی رزمندگان نظام ولایی ما و دوران دفاع مقدس با نظامیان سایر کشورهای دنیا تفاوت در شیوه جنگیدن است. رزمندگان ما مردانه و با رعایت اصول دینی و شرعی جنگیدند.

سردار ظفری بیان کرد: جنگ یک کار گروهی است. در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی همه حضور داشتند که ما این روزها نامه و آثار و مدارکی از حضور زنان، کودکان، سالخوردگان و از همه اقشار را در دست داریم و رمز پیروزی ما در دفاع مقدس همین حضور و یک‌دلی بود.

وی گفت: در یک جامعه دینی حجاب ضرورت جامعه دینی ماست، اگر دانش آموز هستیم، تحصیل کردن وظیفه ماست و همه ما در جامعه دینی مسئول هستیم و باید آماده باشیم برای یک انقلاب بزرگ و ان‌شاءالله همان‌طور که امام راحل فرمود، برای تشکیل حکومت جهانی اسلامی باید آماده باشیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار