رییس کنگره ملی ۶ هزار شهید قم تاکید کرد؛

ضرورت معرفی بیش از هزار شهید بین‌الملل مدفون در گلزار شهدای قم

«احمد حاجی زاده» بر ضرورت معرفی هزار و ۲۹۳ شهید بین‌الملل دوران دفاع مقدس از ۹ کشور که در گلزار شهدای قم مدفون هستند، تاکید کرد.
کد خبر: ۳۶۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰ - 23September 2019

ضرورت معرفی ۱۲۹۳ شهید بین الملل مدفون در گلزار شهدای قمبه گزارش دفاع‌پرس از قم، «احمد حاجی زاده» رییس کنگره ملی شش هزار شهید استان قم عصر امروز دوشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر قم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: پاره‌های تن ملت و بهترین جوانان کشور بودند که جان خود را فدای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و اسلام کردند که باید این میراث شهدا را زنده نگهداشت.

وی افزود: دشمن در جنگ نظامی از جمهوری اسلامی شکست خورده است و این موجب شده تا آن‌ها تمام توان خود را در جنگ نرم و فرهنگی متمرکز کنند.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم با بیان اینکه وظیفه کنگره شهدا رساندن صدای شهدا به گوش مسئولان، مردم و نسل‌های آینده است، تاکید کرد: یکی از وظایف ترسیم شده برای کنگره شهدا، تولید آثار ماندگار فرهنگی است تا این آثار برای ده‌ها سال جریان ساز فرهنگی در کشور باشند.

وی تاکید کرد: ۸۰ درصد جوانان قم به طور میانگین بیش از دو ساعت در فضای مجازی وقت سپری می‌کنند که این موضوع نشان از اهمیت توجه به تولید محتوا در فضای مجازی دارد.

حاجی زاده با اشاره به بستر سازی برای حضور و نقش آفرینی مردم افزود: موسسه‌های فرهنگی بزرگی در قم وجود دارد که در حوزه شهدا کار می‌کنند، ولی این موسسه‌ها در سطح کشور فعالیت داشته و نسبت به قم بی توجه هستند.

وی افزود: نخستین کنگره شهدای قم در سال ۷۳ برگزار شده است و با برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می‌شود تا دومین کنگره شهدا قم در بهمن ماه ۱۳۹۹ انجام شود که برگزاری باشکوه و اثرگذار این کنگره نیاز به ورود همه مجموعه‌های شهری و استانی قم دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار