در هفته دفاع مقدس؛

ارسال 207 اثر به جشنواره شعر ایثار و شهادت استان سمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از ارسال 207 اثر از سوی شاعران این استان به جشنواره شعر ایثار و شهادت این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲ - 24September 2013

ارسال 207 اثر به جشنواره شعر ایثار و شهادت استان سمنان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محمدرضا سوقندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در نشست خبری که با حضورمدیر حوزه هنری و رئیس کنگره سرداران و سه هزار شهید این استان برگزار شد، به تبیین اهداف و نحوه برگزاری جشنواره شعر ایثار و شهادت، پرداخت.

سوقندیبا بیان اینکه فراخوان این جشنواره در چهار بخش کلاسیک، آزاد، پیشکسوتان و بخش ویژه صادر شده است، افزود: آثار ارسالی به جشنواره توسط 82 شاعر فرستاده شده است که شهرستان های سمنان، سرخه و مهدی شهر با 131 اثر در رده اول، شاهرود و میامی با 38 اثر، گرمسار و آرادان با 33 اثر و دامغان با پنج اثر در رده های بعدی قرار دارند.  

وی هنر را زبان اصلی برای انتقال پیام شهیدان دانست و تصریح کرد: با استفاده از هنر و شعر می توان فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه توسعه داد؛ زیرا زبان هنر در این عرصه رساترین زبان ها است.  

عبدالرحیم فریدون رئیس کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان نیز زمان اختتامیه این جشنواره را سوم مهر و در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان اعلام کرد و اظهار داشت: این جشنواره یکی از بخش های کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان است که اوایل سال 93 برگزار می شود.  

فریدون با اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در استفاده از هنر و شعر برای تبیین جایگاه و نقش ایثار و شهادت، در روند تکاملی انقلاب اسلامی، بیان کرد: این جشنواره با مشارکت دستگاه های مختلف برگزار شده است.  

سید عباس دانایی مدیر حوزه هنری استان سمنان نیز در این نشست خبری علیرضا قزوه شاعر نامی و ارزشمند استان سمنان را مهمان ویژه این جشنواره معرفی کرد.  

احمدی دبیر جشنواره شعر ایثار و شهادت استان سمنان آشنایی نسل جوان با فرهنگ دفاع مقدس، تبیین فرهنگ ایثار و شهادت، آشنایی جوانان با عملیات ها، نقش شهدا و رشادت های رزمندگان استان سمنان در دفاع مقدس، را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار