سردار ناظر در مراسم تجلیل و تکریم از منزلت سرباز:

سربازان بدنه اصلی نیروهای مسلح هستند

معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه سربازان بدنه اصلی نیروهای نظامی و انتظامی هستند، گفت: همه ما باید نسبت به سربازان احساس مسؤولیت داشته باشیم؛ چرا که اساس نیروهای مسلح سربازان هستند.
کد خبر: ۳۶۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ - 24September 2019

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمدقاسم ناظر» معاون‌ هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم «تجلیل و تکریم از منزلت سرباز» که صبح امروز در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه ایران امروز جزو قدرتمندترین کشورها در حوزه دفاعی است، اظهار داشت: امروز آمریکا به دلیل سیستم دفاعی توانمندی که داریم در مقابل ایران عاجز و ناتوان شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز وظایف ما نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، گفت: امروز مردم و نسل جوان ما باید بدانند که شرایط ما در دوران دفاع مقوس چگونه بوده است و امروز در چه جایگاهی قرار داریم.

سردار ناظر با تاکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس بیشتر فرماندهان ما جوان بودند و فرمانده سپاه در آن زمان ۲۷ سال سن داشت، افزود: اگر خود را باور داشته باشید و تلاش کنید شما مسئولین آینده نظام خواهید بود.

معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: سرباز زینت کشور و در نیروهای مسلح امانت است؛ وظیفه ماست که نسبت به سربازان اهمیت ویژه‌ای قائل باشیم و هر کجا کوتاهی کردیم نسبت به ما تذکر دهند تا رفتاری ناشایست نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه سربازان بدنه اصلی نیروهای نظامی و انتظامی هستند، تصریح کرد: همه ما باید نسبت به سربازان احساس مسئولیت داشته باشیم چرا که اساس نیروهای مسلح سربازان هستند.

سربازان بدنه اصلی نیروهای مسلح هستند

سردار ناظر با بیان اینکه بیش از ۶۰ هزار سرباز در طول دفاع مقدس به شهادت رسیدند، گفت: بیشتر سربازان به صورت داوطلبانه به جبهه‌ها اعزام شدند‌.

معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گقت: نقش نیروهای مسلح دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور است و سربازان در این خصوص نقش بسزایی دارند.

وی با بیان اینکه برقراری نظم، امنیت و انضباط اجتماعی از مهمترین وظایف نیروی انتظامی است، خاطرنشان کرد: سربازانی که در نیروهای انتظامی هستند از مردم دفاع می‌کنند.

سردار ناظر با اشاره به نقش سربازان در فعالیت‌های امدادی و جهاد سازندگی گفت: سربازان در مسئله سیل اخیر و در زلزله کرمانشاه به خوبی وارد میدان شدند و توانستند به خوبی نقش خود را ایفا کنند.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: سربازان باید در دوران خدمت سربازی دستاوردهای فردی داشته باشند؛ درست است که یک سرباز در خدمت جامعه است اما سربازان باید به دستاوردهای فردی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی ادامه داد: آن‌ها باید در دوران خدمت سربازی به رشد و توانمندسازی خود برسند؛ وقتی که وارد دوره سربازی می‌شوید تا زمانی که خارج‌ می‌شود باید متفاومت باشید و باید از این دو سال بهره کافی را ببرید، دوران سربازی باید مهمترین زمانی باشد که استقلال خودتان را به دست بیاورید.

سردار ناظر اضافه کرد: این دو سال وقت خوبی است که آماده مسئولیت‌پذیری در جامعه شده و از این زمان بهره‌ ببرید که مسئولیت‌پذیری در جامعه را تمرین کنید.

معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: باتوجه به موضوع جوانگرایی در کشور زمینه خوبی برای جوانانی که تحصیل کردند و خودشان را رشد داده‌اند فراهم شده است.

وی با بیان اینکه بهترین زمانی که می‌توانید واقعیت‌های جامعه درباره موضوعات مسائل اجتماعی را درک کنید امروز است، گفت: باید تلاش کنید وضعیت اجتماعی کشور را درست متوجه شوید و برای آینده خود بهره‌برداری کنید.

سردار ناظر ادامه داد: حضور در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فرصتی است که بدانید وضعیت اجتماعی ما چگونه است و دشمن چه دروغ‌هایی را در جامعه گسترش می‌دهد.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاه مقدس گفت: نظم پذیری یکی دیگر از دستاوردهایی است که می‌توانید در طول دوران سربازی کسب کنید؛ در این دو سال فرصت خوبی است که سختی‌ها، وابستگی‌ها، دوری از خانواده را تحمل کنید و با مشکلات کنار بیایید.

وی اضافه کرد: با توجه به بخش‌هایی همچون سازمان ادبیات، سازمان سینمایی، خبرگزاری دفاع مقدس و بخش‌های فرهنگی فرصت گران‌بهایی است که سربازان با کمک آنها به کسب مهارت فنی بپردازند.

سردار ناظر با اشاره به اینکه امروز دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال این هستند که بر روی همه اشخاص تاثیر بگذارند و باید توجهات لازم را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مسائل حفاظتی را خوب فرا بگیرید؛ چراکه برای آینده به شما کمک خواهد کرد.

وی افزود: ما وظیفه داریم که به شما خدمت کنیم و صادقانه، درست و با انصاف رفتار کنیم چرا که شما به نظام خدمت می‌کنید.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار