در نامه پورمختار به سردار مؤمنی مطرح شد:

غیرقانونی بودن عدم شماره‌گذاری خودروهای اسکانیا

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در نامه‌ای به رئیس پلیس راهور، عدم شماره‌گذاری خودروهای اسکانیا توسط راهنمایی و رانندگی را برخلاف قانون دانست.
کد خبر: ۳۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷ - 20December 2014

غیرقانونی بودن عدم شماره‌گذاری خودروهای اسکانیا

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 طی نامهای به سردار مؤمنی رئیس پلیس راهور کشور عدم شمارهگذاری خودروهای اسکانیا توسط راهنمایی و رانندگی را بر خلاف قانون عنوان کرد.

در متن نامه رئیس کمیسیون اصل 90 به سردار مؤمنی رئیس پلیس راهور کشور آمده است:

با توجه به بررسیهای به عمل آمده مرتبط با پرونده عدم شمارهگذاری خودروهای شرکت عقابافشان (اسکانیا) و صراحت تبصره 2 ماده 9 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال 1389 که اشاره میدارد کلیه وسایل نقلیه باید به تجهیزاتی که در قانون و مقررات مشخص شده مجهز باشند و در صورت مجهز نبودن وسایل نقلیه به تجهیزات مذکور راهنمایی و رانندگی از شمارهگذاری خودداری مینماید و براساس مصوبه هیأت دولت که الزامات قانونی را معین کرده، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف است پس از اخذ تأییدیه سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان حفاظت از محیط زیست به ترتیب در مورد کیفیت و آلایندگی نسبت به تأییدیه محیط زیست در خصوص تولیدات شرکت عقاب افشان، عدم شمارهگذاری محصولات این شرکت توسط پلیس راهور غیرقانونی است.

ضمن اینکه آن فرماندهی در پاسخ به نامه کمیسیون اصل 90 مبنی بر تجهیزات اتوبوسها که باید به آن مجهز باشند به هیچ موردی اشاره نکرده و مواردی اعلام داشته که تشخیص آن طبق قانون در محدوده اختیارات سازمان ملی استاندارد ایران است.

لازم به ذکر است چنانچه از نظر پلیس راهور مواردی از استانداردهای تعیینشده نیاز به تغییر دارد، طبق بند یک ماده 4 فصل 3 آییننامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی ضرورت دارد این موارد در کمیسیون ایمنی راهها توسط پلیس ارائه و به تصویب کمیسیون مذکور برسد تا استاندارد رعایت آنها را به خودروساز الزام و از وزارت صنعت، معدن و تجارت رعایت آنها را مطالبه کند.

بنابر مصوبه 8 بهمنماه 92 پلیس راهور پس از تأییدیه محیط زیست و سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص خودروهای داخلی و رعایت شرایط ورود خودرو در خصوص خودروهای خارجی مکلف به شمارهگذاری آنها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار