افتتاحیه دوره آموزش راوی معلم در مشهد برگزار شد

افتتاحیه دوره طرح آموزش راوی معلم ناحیه 2 آموزش‌ و پرورش مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲ - 20December 2014

افتتاحیه دوره آموزش راوی معلم در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، آیین افتتاح دوره طرح آموزش راوی معلم با همکاری ناحیه 2 اداره کل آموزشوپرورش خراسان رضوی و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس این استان با حضور جمعی از معلمین در سالن اجتماعات ناحیه 2 آموزشوپرورش مشهد برگزار شد.

در این مراسم  صابری مدیر آموزشوپرورش ناحیه 2 مشهد با بیان اهمیت دوره راوی معلم گفت: ما در نظر داریم با برگزاری دوره تربیت راوی معلم از افراد و نیروهایی که دوران دفاع مقدس را درک کردند و جزو سرمایه­های ما هستند و تعداد آنها نیز کم نیست استفاده کنیم و آنها را با نسل جدید پیوند و ارتباط بدهیم. و در قالب این دوره که معلمین ما در آن آموزش می­بینند مهمترین نیروهای انسانی جامعه را که همین جوانان و نوجوانان هستند را تربیت کنیم.

وی در ادامه ضمن بیان خاطراتی از حضور خود در دفاع مقدس به بیان گوشه­هایی از رشادتهای رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس پرداخت و خاطر نشان کرد: متأسفانه ارزشهای دفاع مقدس فراموششده است که معلمین وظیفه احیای ارزشهای اسلامی دفاع مقدس و انتقال آن به نسل حاضر و بهویژه دانش ­آموزان را بر عهده دارند.

در ادامه محمدعلی بیک از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نیز در این مراسم با یادآوری تقارن این مراسم با سالگرد ایام بازگشت اسرای کربلا به مدینه گفت: با توجه به اینکه هیچ رویدادی در عالم اتفاقی نیست و همهچیز در تقدیر الهی است، همزمانی ایام بازگشت پیام­ آوران عاشورا به مدینه را با افتتاحیه دوره آموزش راوی معلم قابل دقت و توجه دانست.

بیک با بیان اینکه پیام، پیامرسان و مخاطب سه عنصری بودند که حادثه کربلا و قیام عاشورا را زنده نگه داشته است، اظهار کرد: سه عنصر پیام، پیامرسان و مخاطب در واقعه عاشورا بهگونهای مهندسی و مدیریت شد که حادثه­ای که بر اساس طرح بنی­ امیه بنا بود به نابودی اسلام بیانجامد به فرهنگی تبدیل شد که بعد از 14 قرن شاهد راهپیمایی عظیم 20 میلیونی از ملیتها و کشورهای مختلف بهسوی کربلا هستیم.

وی سپس با بیان نقشآفرینی امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در انتقال پیام عاشورا و تبدیل آن حادثه به فرهنگ اظهار داشت: در انتقال پیام هشت سال دفاع مقدس نیز معلمان بهعنوان کسانی که شیعه آن بزرگواران و برحسب آیات و روایت و سخن امام راحل دارای شغل انبیاء هستند باید در نشر ارزشها و پیام دفاع مقدس مؤثرتر و بیش از همه نقشآفرینی کنند.

بیک در پایان با یادآوری این نکته که مخاطب این پیام تمام مردم جامعه فردا هستند به رسالت معلمان اشاره کرد و برای انجام هر چهبهتر این رسالت یعنی انتقال پیام دفاع مقدس دو ویژگی باورمندی نسبت به پیام و توانمندی نسبت به انتقال آن را لازمه کار راوی معلم دانست و آمادگی بنیاد حفظ آثار را برای همکاری و پاسخگویی به پرسشهای احتمالی آنان اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها