دریادار خانزادی:

توطئه‌های کشور‌های فرامنطقه‌ای در خلیج فارس شکست می‌خورد

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: کشور‌های فرامنطقه‌ای به بهانه تأمین امنیت عبور و مرور کشتی‌های تجاری در خلیج فارس اقدام به تشکیل یک ائتلاف کردند؛ بدانند توطئه‌های پلیدآن‌ها شکست می‌خورد.
کد خبر: ۳۶۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ - 10October 2019

توطئه‌های پلید کشور‌های فرامنطقه‌ای در خلیج فارس شکست می‌خوردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه نشست فرماندهان نیرو‌های دریایی کشور‌های حوزه خزر در روسیه، امروز به صورت جداگانه با فرماندهان نیروی دریایی روسیه، آذربایجان و قزاقستان دیدار کرد.

وی در دیدار با فرمانده نیروی دریایی روسیه، اظهار داشت: خلیج فارس بسیار امن است و برای تامین امنیت آن نیاز به کشور‌های فرامنطقه‌ای نیست.

خانزادی با اشاره ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس، اضافه کرد: کشور‌های فرامنطقه‌ای به بهانه تأمین امنیت عبور و مرور کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز و خلیج فارس اقدام به تشکیل یک ائتلاف کردند، اما بدانند این توطئه‌های پلید آن‌ها به شکست خواهد انجامید.

فرمانده نیروی دریایی روسیه نیز گفت: غیر از کشور‌های فرامنطقه‌ای، هیچ کشوری در خلیج فارس ناامنی ایجاد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ناو گروه روسیه در رزمایش مشترک که به زودی در اقیانوس هند برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد، افزود: اجرای رزمایش مشترک برای صلح در منطقه و نمایش آمادگی رزمی و هماهنگی بیشتر کشور‌های شرکت کننده است.

همچنین دو طرف به داشتن تهدیدات مشترک و لزوم گفتگو و هماهنگی بیشتر در حوزه‌های عملیاتی، برگزاری رزمایش سه جانبه در اقیانوس هند با چین، برگزاری رزمایش امداد و نجات در خزر و ... تاکید کردند.

امیر دریادار خانزادی در دیدار با فرمانده نیروی دریایی قزاقستان نیز، بر همکاری در حوزه‌های آموزشی، فنی، بازدید ناوگروه‌ها و به اشتراک گذاری توانمندی‌ها تاکید کرد.

فرمانده نیروی دریایی قزاقستان نیز داشتن پیشینه تاریخی و روابط دوستی با ایران را بسیار حائز اهمیت خواند و افزود: کشورش برای دریافت ناوگروه‌ها و بهره‌گیری از طرفیت‌های فنی در ساخت یگان‌های شناوری آمادگی دارد.

فرماندهان نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیداری دیگر با فرمانده نیروی دریایی آذربایجان بر ادامه همکاری‌ها و پیگیری موارد مطرح شده در دیدار اخبر طرفین در تهران تاکید کرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار