حماسه‌ کربلای پنج-3

خاطره سردار سلیمانی از تعقیب تانک‌های دشمن توسط سربازان ایرانی با دست خالی

فرمانده لشکر 41 ثارالله در عملیات "کربلای 5" می‌گوید: یک صحنه بسیار دیدنی دیگر، دنبال کردن یک لشکر تانک و نفربر عراقی به وسیله 60-50 نفر از بچه‌های تخریب با دست خالی بود.
کد خبر: ۳۶۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸ - 24December 2014

خاطره سردار سلیمانی از تعقیب تانک‌های دشمن توسط سربازان ایرانی با دست خالی

به گزارش گروه استانها دفاع پرس، سردار سرلشکر "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس در رابطه با عملیات کربلای 5 میگوید: یکی از پرخاطرهترین و مهمترین برگهای تاریخ پر افتخار جنگ برای مردم استان کرمان، عملیات کربلای پنج است، که اگر بگویم در روز عملیات کربلای پنج، کربلایی در جوار کربلای امام حسین علیه السلام بوقوع پیوست و همه آن فداکاری، ایثار، گذشت و ارزشهایی که توسط یاران امام حسین علیه السلام به نمایش در آمد، سخنی به گزاف نگفتهام. چهرههای تابناک و بزرگی در بین خودمان داشتیم که انصافاً جای تک تک آنها خالی است.

رزمندهها به عشق شهادت به کربلای 5 آمدند

امروز در آن تابلویی که مقابل چشمم مجسم است، قامت رسای آنها را میبینم. انگار همه آنها حس کرده بودند که این عملیات جزء آخرین عملیاتهای جنگ است و باید خود را به قافلهای که متعلق به آنهاست برسانند و ملحق شوند. مثل همین ایام، قبل از اینکه لشکر ثارالله به شلمچه برسد یک اجتماع بسیار دیدنی و پر خاطره اتفاق افتاد. شب وداع لشکریان ثارالله همه بودند. زندی، بینا، مشایخی، طیاری، عابدینی، محمدی پور، میرحسینی، دریجانی، تهامی، گرامی و...همه بودند. چراغها خاموش شد، همه دست در گردن هم انداخته بودند و وداع میکردند. شهید مشایخی گفت در همسایگی خانه ما، هم در سمت راست و هم سمت چپ، بچه یتیم بسیار هستند. من روی بازگشت به جیرفت را ندارم. تصمیم گرفتهام پاهای خود را ببندم که عقب نشینی نکنم قصد شهادت دارم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار