لاریجانی در دانشگاه بیروت:

مردم لبنان پرچم مقاومت را در دست گرفته‌اند

رئیس مجلس با بیان اینکه این امتیاز بزرگ برای مردم لبنان است که پرچم مقاومت را در دست گرفته‌اند، گفت: مردم لبنان رویکرد جدیدی در عالَم اسلام از خود نشان دادند.
کد خبر: ۳۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷ - 22December 2014

مردم لبنان پرچم مقاومت را در دست گرفته‌اند

به گزارش اخبار داخلی دفاع پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر به بیروت، پایتخت لبنان با حضور در دانشکده حقوق دانشگاه دولتی بیروت در پاسخ به سؤالی درباره نقش ایران در روند سیاسی لبنان، گفت: مسئله ریاستجمهوری در لبنان یک موضوع داخلی است و کشورهای دیگر تنها میتوانند در این رابطه کمککننده باشند، اما بهطور قطع ما از هر اتکایی برای وحدت لبنان استقبال میکنیم و گفتوگوهای اخیر در لبنان میان حزبالله و جنبش المستقبل را خوب میدانیم.

وی با ابراز ناراحتی نسبت به کشته شدن تعدادی از مردم لبنان در سقوط هواپیمای الجزایر افزود: ایران و لبنان از گذشته روابط تنگاتنگ و استراتژیکی داشتند و جمهوری اسلامی در حوادث مختلف این رویکرد را ادامه داده است، زیرا لبنان کشوری تأثیرگذار در منطقه بوده و توانسته است در مقابل رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه ایستادگی کند که در آن زمان لبنان درخشندگی پیدا کرد و نشان داد که قدرت مبارزه را دارد.

رئیس مجلس ادامه داد: این امتیاز بزرگ برای مردم لبنان است که پرچم مقاومت را در دست گرفتند و یک رویکرد جدید را در عالم اسلام نشان دادند، از طرفی دیگر سالها کشورهای اسلامی دچار یأس بودند، اما مردم لبنان آنها را بیدار کردند که این افتخار بزرگی برای مردم این کشور است. مردم لبنان با در دست گرفتن پرچم مقاومت رویکرد جدیدی در عالَم اسلام از خود نشان دادند.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه بیداری ملتهای مسلمان مقابل دشمنان فخر عالم اسلام است، اظهار داشت: جهان اسلام هماکنون در شرایط ویژهای قرار داشته و خطرها و در عین حال ظرفیتهایی را در پیش رو دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از جنگ جهانی و تقسیم کشورهای اسلامی میان قدرتهای بزرگ، عملاً مشکلاتی بهوجود آمد، زیرا دولتها دستنشانده قدرتهای بزرگ بودند و رابطه ملتها و دولتها با این اقدامات قطع شد؛ بهطور مثال ایران در دوران شاه وابسته به آمریکا بود و از این رو رفتارهای مردم به یک سو و رفتارهای دولت به سوی دیگری میرفت که پس از آن و در نتیجه این رفتارها انقلاب اسلامی رخ داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها