لاریجانی: تنها راه حل مبارزه با تروریسم همکاری کشورهای اسلامی است

رئیس‌مجلس شورای اسلامی در آخرین مرحله از سفر منطقه‌ای خود و در بدو ورود به فرودگاه نجف اشرف در جمع خبرنگاران گفت: برخی کشورهای منطقه به طور ضمنی از تروریسم حمایت می‌کنند و مابقی در کنار مردم عراق هستند.
کد خبر: ۳۶۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸ - 23December 2014

لاریجانی: تنها راه حل مبارزه با تروریسم همکاری کشورهای اسلامی است

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بامداد امروز (سهشنبه) در آخرین مرحله از سفر منطقهای خود به 3 کشور سوریه، لبنان و عراق وارد نجف شد.

وی در بدو ورود به نجف در پاویون فرودگاه  در جمع خبرنگاران، به تشریح علل و برنامههای سفر خود به کشور عراق پرداخت و گفت: قرار است که ما در عراق ضمن زیارت بارگاه ملکوتی اهل بیت ملاقاتهایی را با مراجعه و بزرگان دینی داشته باشیم.

لاریجانی ادامه داد: به کشور عراق سفر کردم تا هم سلام ملت ایران را به مردم شریف عراق برسانم و هم پس از زیارت مرقد مطهر امام علی(ع) به کاظمین و کربلا نیز برای زیارت عتبات عالیات سفر میکنیم.

وی همچنین تصریح کرد: در بغداد نیز ملاقاتهایی با رئیس پارلمان، رئیس جمهور و نخست وزیر عراق با هدف بررسی مسائل 2 جانبه، موضوعات جاری منطقه و اقدامات تروریستی که در عراق رخ میدهد گفتوگوهایی داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سوالی تنها راهحل بحران تروریسم را در گرو همکاری و حمایت کشورهای اسلامی دانست و گفت: با توجه به اینکه از سال گذشته تاکنون کشورهای منطقه نسبت به بحرانهای تروریستی هوشیارتر شدهاند باید با بحث و گفتوگوهای مختلف با کشورهای گوناگون، مسئله و بحران تروریسم را در منطقه حل و فصل کرد.

لاریجانی در ادامه گفت: کشورهای منطقه 2 دسته هستند که تعدادی از آنها به صورت ضمنی از تروریسم حمایت و تعدادی نیز مخالفت خود را اعلام کردند و در کنار مردم عراق قرار گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها