آیت‌الله سیستانی زندگی مسالمت‌آمیزی برای تمامی مسلمانان می‌خواهد/کاهش قیمت نفت اقدامی توطئه‌آمیز بود

رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان گفت که آیت‌الله سیستانی برای کلیت مسلمانان، اهل سنت، شیعه، ترک و کرد، زندگی مسالمت‌آمیز می‌خواهند و امیدوارند شرایط امنی برای آنها فراهم شود.
کد خبر: ۳۶۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴ - 23December 2014

آیت‌الله سیستانی زندگی مسالمت‌آمیزی برای تمامی مسلمانان می‌خواهد/کاهش قیمت نفت اقدامی توطئه‌آمیز بود

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سهشنبه) پس از دیدار با آیتالله سیستانی از مراجع تقلید با حضور در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی، گفت: سعادتی بود که خدمت آیت الله سیستانی برسیم و با جویا شدن نظرات ایشان در خصوص مسائل مختلف، از این نظرات بهرهمند شویم.

لاریجانی ادامه داد: بنده و آیتالله سیستانی درباه مسائل مختلف از جمله موضوع تروریستها در منطقه سوریه و عراق و دیگر نقاط، صحبت کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان تاکید کرد: ایران به دنبال آرامش و ایجاد صلح پایدار در منطقه است.

وی همچنین گفت: در دیدار با آیتالله سیستانی گزارشی از سفرهای لبنان و سوریه خدمت ایشان عرض کردم و درباره تلاشهایی که ایران برای حل مشکلات عراق دارد، توضیحاتی دادم.

لاریجانی افزود: گسترش روابط تجاری با عراق یکی از اقداماتی است که ایران آن را پیگیری میکند و این مسئله را نیز خدمت ایشان گفتیم.

رئیس مجلس تصریح کرد: ایشان راهنماییهای موثری داشتند؛ البته ما هر بار که خدمت ایشان مشرف میشویم، ایشان نظرات خردمندانه دقیقی را مطرح و ما نیز از آنها استفاده میکنیم.

وی ادامه داد: آیتالله سیستانی برای کلیت مسلمانان، اهل سنت، شیعه، ترک و کرد، زندگی مسالمتآمیز میخواهند و امیدوارند شرایط امنی برای آنها فراهم شود.

لاریجانی ادامه داد: انشاالله تدابیر ایشان را دنبال خواهیم کرد و در مذاکرات آتی با مسولان عراقی پیگیر این مسئله هستیم و از خداوند برای ایشان عمر با عزت طلب داریم زیرا وجود ایشان برای همه مسلمانان مخصوصاً مردم عراق پر برکت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آیت الله سیستانی نیز خواستار انجام تلاشهای موثری برای ایجاد فضای امن برای مردم منطقه بودند و نگاه دقیقی به مسائل منطقه داشتند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص احتمال تجزیه عراق، گفت: بحث مربوط به اقلیم کردستان عراق یک مسئله داخلی عراق است.

لاریجانی ادامه داد: ایران از ابتدای بحران عراق کنار ملت و مردم این کشور بوده و ما از تلاشهایمان در این راستا کم نمیکنیم.

رئیس مجلس همچنین در خصوص موضوع کاهش قیمت نفت، گفت: این کاهش قیمت یک اقدام توطئه آمیز بود.

وی خاطرنشان کرد: ایران بدلیل داشتن تولیدات متنوع و صادات گوناگون غیرنفتی شرایطش به گونه دیگری است؛ البته قطعا در همکاریهای 2 جانبه پیگیر کاهش مشکلات عراق هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار