قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی نسبت به نقطه اوج خود در معاملات روز گذشته حدود ۲.۵ دلار کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز در برابر ۶۰ دلار و ۳۵ سنت معامله شد.
کد خبر: ۳۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰ - 23December 2014

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از رویترز، قیمت نفت در ساعات اولیه امروز به دلیل پیش بینی آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا که قرار است اواخر امروز منتشر شود افزایش یافت، اما سپس با کاهش همراه بود.

قیمت نفت خام آمریکا امروز ابتدا بیش از یک دلار افزایش یافت و به 56 دلار و 85 سنت رسید، اما در ادامه معاملات، بخشی از افزایش قیمت خود را از دست داد.

در حال حاضر هر بشکه نفت سبک آمریکا در برابر 55 دلار و 70 سنت معامله می شود که بر این اساس قیمت این نفت نسبت به روز گذشته 44 سنت افزایش داشته است. قیمت نفت برنت دریای شمال نیز با افزایش 24 سنتی نسبت به روز گذشته به 60 دلار و 35 سنت رسیده است.

تحلیلگران گفتند، پیش بینی انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا در اواخر امروز موجب افزایش قیمت ها شده است. به دلیل تعطیلی بازار ژاپن، بازارهای آسیایی امروز شاهد حجم کمی از معاملات بود.

موسسه فیلیپ فیچرز در سنگاپور امروز با انتشار گزارشی اعلام کرد: «تمرکز بازار امروز بر آمارهای مربوط به سفارش کالاهای بادوام و تولید ناخالص داخلی آمریکاست. میزان بالای سفارش کالاهای بادوام نشان دهنده تقویت بخش تولید است و این یعنی استفاده صنعتی بیشتر از نفت خام. با تقویت اقتصاد آمریکا، ما انتظار داریم قیمت ها مساعد شوند.»

افزایش قیمت ها در روز سه شنبه در حالی بود که روز دوشنبه بازار پر نوسان بود و قیمت نفت برنت ابتدا به دلیل عملکرد قوی بازارهای بین المللی به حدود 63 دلار رسید، اما پس از اعلام وزیر نفت عربستان مبنی بر عدم کاهش تولید به هیچ قیمتی، قیمت به اندکی بالاتر از 60 دلار افت کرد.

مریل لینچ بانک آمریکا نیز در تحقیقی اعلام کرد: «در حالی که حجم ذخایر نفتی به شدت در حال افزایش است، قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا ممکن است در طی 6 ماه آینده به ترتیب به زیر 60 و 50 دلار برسد.»

در ادامه این تحقیق آمده است: «هرچه قیمت نفت با سرعت بیشتری سقوط کند، آسیب بیشتری به صنعت جهانی نفت وارد خواهد شد. البته قیمت نفت ممکن است تا انتهای سال 2015، به میزان قابل توجهی ترمیم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار