امیر تاجیک عنوان کرد:

"خاک خوب" را به یاد خرمشهر و دلاوری های شهدای دفاع مقدس خواندم/ + صوت

این خواننده‌ی نام آشنا کشورمان گفت: آنهایی که به شهادت رسیدند، همان کسانی هستند که واقعه عاشورا را درک کرده بودند و می‌دانستند که نباید در این شرایط حساس کشور، رهبرشان را تنها بگذارند.
کد خبر: ۳۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲ - 24December 2014

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، "امیر تاجیک" خوانندهی نام آشنا کشورمان در گفتوگویی با اشاره به حضورش در دوران دفاع مقدس و اعزام به جبهه، گفت: سال ۶۴ در هنرستان درس می خواندم که تصمیم گرفتم به جبهه بروم. یک روز با همکلاسی هایم در مدرسه مشغول خواندن آواز بودیم که مدیرمان آقای “نامدار” به کلاس آمد و گفت: هم سن و سالان شما در جبهه هستند و با جان و دل می جنگند و شما در حال خواندن آواز هستید. ۳۶ نفر در کلاس بودیم که همگی تصمیم گرفتیم به جبهه برویم.
 
وی ادامه داد: اکثر ما ۱۷ ساله بودیم که از طریق بسیج دانش آموزی وارد اهواز شدیم و در آنجا با بچه های تهران آشنا شدیم. در تقسیمات انجام شده من و تعدادی از دوستانم را به قرارگاه خاتم الانبیا(ص) فرستادند و دوره نظامی را در آنجا گذراندم.
 
تاجیک با بیان اینکه در قسمت پشتیبانی جبهه مشغول به فعالیت بوده است، افزود: در قسمت پشتیبانی فعالیت می کردم و تخصصم نارنجک بود. اگر در جبهه نیاز به نیرو داشتند، ما کار اعزام را انجام می دادیم. بعضی از  بستگانمان هم در جبهه بودند مثل پسر عمه ام شهید”جعفر تاجیک”. حتی مدت کوتاهی با هم همرزم بودیم که سرانجام همان سال در نزدیک اروندکنار به شهادت رسید. او یک سال از من بزرگتر بود و خبر شهادتش را زمانی که به تهران آمدم، شنیدم.
 
خواننده کشورمان با اشاره به بعضی از خاطراتش در دوران دفاع مقدس گفت: وقتی وارد بستان شدیم، با تویوتا به مدرسه ای رفتیم. صبح که از خواب بیدار شدیم نخل هایی نزدیک مدرسه، آتش گرفته بود. بستان تازه آزاد شده بود و شرایط سخت جنگ را آنجا به چشم دیدم.
 
وی در ادامه  شهادت همکلاسی هایش در جبهه را یادآور شد و گفت: بعد از مدتی وقتی به مرخصی برگشتیم، از روی پارچه های مشکلی که روی مدرسه مان نصب شده بود، فهمیدیم که شش نفر از دوستانمان به شهادت رسیده اند. کسانی که با هم در یک مدرسه درس می خواندیم و با هم تصمیم گرفتیم به مدرسه برویم. آن روزها هرگز از یادم فراموش نمی شود، چون لحظه به لحظه های آن روزها برایم خاطره برانگیز است. بعد از اینکه کار خوانندگی را به طور جدی شروع کردم، “خاک خوب” را به یاد خرمشهر و دلاوری های تمام شهدای دفاع مقدس خواندم.
 
خواننده کشورمان با اشاره به اینکه تا به امروز اثرهای هنری زیادی را با موضوع ایران و دفاع مقدس سروده است، خاطر نشان کرد: با اینکه سالهاست که از پایان جنگ گذشته است، اما همیشه این سوال را از خودم می پرسم که اگر دوباره جنگ شود، دوباره این ایثارها و فدارکاری ها تکرار می شود؟ من تا به امروز ۱۵۰ اثر با موضوع ایران خوانده ام و تقدیم به وطن و هموطنانم کردم و حاضرم جانم را فدای کشورم کنم، چرا که چیزهایی را در جبهه دیدم که توصیف ناپذیر است. رزمنده هایی را دیدم که برای حفظ مملکت خود، جانشان را ایثار کردند تا به مولایشان امام حسین(ع) برسند و اسلام را زنده نگه دارند.
 
تاجیک در پایان افزود: آنهایی که به شهادت رسیدند، همان کسانی هستند که واقعه عاشورا را درک کرده بودند و می دانستند که نباید در این شرایط حساس کشور، رهبرشان را تنها بگذارند. به همین دلیل، شهادت را پلی میان این دنیا و بهشت می دیدند و با افتخار جنگیدند و شهید شدند. امیدوارم جوانان امروزی با ادامه دادن راهشان یاد شهدای جنگ را همیشه زنده نگه دارند و راهیان نور یکی از موثرترین راه ها برای آشناکردن جوانان با وقایع جنگ است.

برای دانلود و شنیدن قطعه "خاک خوب" اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار