شهردار منطقه یک تهران:

مراکز مذهبی و تکایای قدیمی ،سرمایه های فرهنگی منطقه یک محسوب می شوند

شهردار منطقه یک تهران گفت: مراکز مذهبی چون امامزاده صالح (ع)، امامزاده علی اکبر چیذر (ع) و تکایایی با قدمت بیش از 100 سال از مهمترین سر مایه های فرهنگی – مذهبی شمیران و منطقه یک محسوب می شوند.
کد خبر: ۳۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷ - 24December 2014

مراکز مذهبی و تکایای قدیمی ،سرمایه های فرهنگی منطقه یک محسوب می شوند

به گزارش گروه اجتماعی " دفاع پرس "، مجتبی یزدانی شهردار منطقه یک با حضور در پنجمین جلسه شورای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این منطقه با بیان مطلب فوق اظهار داشت: منطقه یک نسبت به سایر مناطق از شرایط فرهنگی خاص و ویژه ای بر خوردار است و این مسئله انتظارات شهروندان را نیز از منطقه بیشتر کرده است.

وی ساماندهی تکایای قدیمی را در اولویت برنامه های فرهنگی – مذهبی منطقه دانست و گفت: منطقه یک دارای تکایای قدیمی مانند نیاوران، دزاشیب، دربند، اوین، تجریش، امامزاده قاسم (ع)و درکه است که هماهنگی ها و اقدامات لازم در خصوص خدمات رسانی مناسب و ساماندهی و بهسازی به این مراکز انجام شده تا تکایا سالهای متمادی بتوانند مقاوم و پا بر جا باقی بماند.

یزدانی تصریح کرد: در سه مرکز بزرگ مذهبی و زیارتی منطقه یک مانند امامزاده صالح (ع)، امامزاده علی اکبر (ع)، امامزاده اسماعیل (ع) خدمات رسانی عمرانی به صورت ویژه انجام شده است و امسال نیز ساماندهی امامزاده قاسم (ع)،امامزاده مطیب (ع) و امامزاده محمد ولی (ع) در برنامه بودجه سال 94 قرار داده شده است.

یزدانی به خدمات رسانی و بهسازی مساجد منطقه اشاره کرد و گفت: از 114 مسجد موجود در منطقه به 95 مسجد به درخواست هیات امنا کمک عمرانی شده است و چند مسجد جدید نیز از جمله مسجد امیرالمومنین(ع) ، امام علی (ع) در شهرک لاله و  المهدی (عج) و... در حال ساخت است.

این مقام مسئول خدمات رسانی به حوزه های علمیه را از دیگر برنامه های منطقه دانست و گفت: حوزه ی علمیه به مساحت بیش از 240 متر در نیاوران در 3 طبقه با هدف توسعه فعالیت های مذهبی، علمی و فلسفی در منطقه احداث، تجهیزات و آماده بهره برداری شده است و به سایر حوزه های علمیه مانند حوزه علمیه چیذر، ازگل و ... خدمات رسانی انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار