از سوی انتشارات سوره مهر

چاپ دوم «آن بیست و سه نفر» به زودی منتشر می‌شود

«آن بیست و سه نفر» خاطرات احمد یوسف زاده، از سال‌های اسارت در زمان جنگ تحمیلی است که به زودی توسط سوره مهر به چاپ دوم می‌رسد.
کد خبر: ۳۶۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶ - 25December 2014

چاپ دوم «آن بیست و سه نفر» به زودی منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، این کتاب، از آنجا که در بر گیرنده خاطرات و رشادتهای نوجوانان رزمنده و مقاومت آنان در اردوگاههای ارتش بعث است، ناگفته های بسیاری از دوران اسارت دارد. نویسنده کتاب،که سابقه 15 سال روزنامه نگاری دارد، این کتاب را به شکل روایت داستانی و دارای تعلیق های داستانی بجا، نگاشته است.

یوسف زاده درباره این کتاب گفت: این اثر به دلیل حماسه آفرینیهای بیست و سه نوجوان در دوران اسارت قطعا یکی از کتابهای شاخص دفاع مقدس است.

نویسنده «آن بیست و سه نفر» خاطرنشان کرد: آوردن یک عده نوجوان 15 ساله به کاخ صدام و واداشتن آنان به بیان اعترافاتی دروغین مبنی بر اجباری بودن اعزام رزمندگان نوجوان به جبهههای جنگ که میتوانست افکار عمومی جهانیان را در جهت خواستههای رژیم بعث عراق تغییر دهد، موضوعی است که این کتاب را بینظیر کرده است.

وی همچنین محتویات کتاب منتشر شده را با مستندی که به نام «آن بیست وسه و یک نفر» از شبکه اول سیما پخش شده، متفاوت دانست و گفت: تفاوت کتاب این است که از دوران کودکی من آغاز میشود و به همین دلیل توضیحاتی درباره خاطرات خودم و روستایی که در آن زندگی کردم را نیز شامل میشود. کتاب همچنین دارای بخشی از خاطرات برادر من است که در همان اردوگاه به شهادت رسید.

وی افزود: در جریان عملیات بیتالمقدس در سال 1361، عملیاتی که موجب آزادسازی خرمشهر شد، ما در بصره به دست نیروهای عراقی اسیر شدیم. اکثر قریب به اتفاق این گروه 23 نفره بچههای کرمان و از تیپ ثارالله بودند. ما در تاریخ 1361/2/10 به اسارت نیروهای بعثی درآمدیم.

یوسف زاده در مورد جنگ روانی صدام حسین گفت: دلیل این جنگ روانی هم این بود که عراقیها در جریان عملیات بیتالمقدس شکست سختی خورده بودند و قصد داشتند آن شکست را جبران کنند. صدام حسین پیش از این عملیات گفته بود که اگر ایران بتواند خرمشهر را آزاد کند من کلید بصره را به ایران تحویل خواهم داد. زمانی که بعثیها خرمشهر را از دست دادند، برای فرار از شکست خود طرح این پروژه را ریختند و در روزنامههای عراق اکاذیبی را به ما نسبت دادند.

چاپ دوم کتاب «آن بیست و سه نفر» به زودی توسط سوره مهر در قطع رقعی و در شمارگان 2500نسخه توسط سوره مهر منتشر میشود.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها