شکار کلاهبردار با کلاس

کلاهبردار باکلاس که در برجی در تجریش سکونت داشت با سرقت خودروهای لوکس خود را وارد کننده خودرو معرفی می کرد.
کد خبر: ۳۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶ - 24December 2014

شکار کلاهبردار با کلاس

به گزارش گروه اجتماعی " دفاع پرس "، مالباخته ای با مراجعه به کلانتری 164 قائم به مأموران اعلام نمود که فردی به بهانه خرید خودرو اقدام به سرقت یک دستگاه خودرو بنز مدل S500 از وی نموده است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت خودرو" و به دستور شعبه دهم بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهارات خود به کاراگاهان گفت: یک دستگاه خودرو بنز مدل S500 را برای فروش گذاشته بودم که فرد جوانی تحت عنوان خریدار به نمایشگاه بنده واقع در خیابان ازگل مراجعه و حین بازدید، سوار خودرو شده و آنرا سرقت کرد.

با ثبت مشخصات خودرو بنز سرقتی، دستور توقیف خودرو بهمراه دستگیری سرنشین آن در سیستم جامع پلیس ثبت شد که نهایتا گشت پلیس آگاهی تهران بزرگ در محدوده بزرگراه حقانی موفق به شناسایی خودرو بنز شد که خودرو توقیف و سرنشین آن نیز جهت تحقیقات به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل گردید.

سرنشین خودرو بنز با اطلاع از موضوع سرقتی بودن خودرو در اظهاراتش به کاراگاهان عنوان داشت که خودرو را از یکی از دوستانش که نمایشگاه خرید و فروش خودرو دارد ، خریده است.

با شناسایی فروشنده خودرو و انجام تحقیقات از وی مشخص شد که او نیز خودرو را از فرد دیگری بنام "مجتبی . م" خریداری کرده؛ این شخص در اظهاراتش عنوان کرد: " فروشنده بنز جوانی بسیار شیک پوش و آراسته بنام "مجتبی" بود که خودرو بنز را به درب نمایشگاه آورد و درخواست فروش آن به قیمتی پایین تر از قیمت واقعی ( چندین میلیون تومان کمتر از قیمت خودرو در بازار ) را مطرح کرد ؛ من نیز که در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت دارم با اطلاع از قیمت خودرو بنز مدل S500 در بازار خودرو بلافاصله ماشین را خریده و آنرا به یکی از دوستانم فروختم ؛ در زمان خرید خودرو قرار شد تا مابقی مدارک شناسایی خودرو در زمان انتقال سند به بنده تحویل داده شود اما پس از آن ، فروشنده خودرو (مجتبی) دیگر پاسخگوی تماس های تلفنی من نبود تا نهایتا خودرو توسط پلیس توقیف شد " .  

با توجه به اطلاعات بدست آمده از مشخصات "مجتبی" و بهره گیری از بانک اطلاعاتی پلیس ، کارآگاهان موفق به شناسایی مجرم سابقه دار "مجتبی . م" ( 29 ساله ) در زمینه جعل و کلاهبرداری شددند که در طول چند سال گذشته بارها دستگیر و روانه زندان شده بود .

کارآگاهان با بهره گیری از اطلاعات موجود در سوابق "مجتبی . م" موفق به شناسایی مخفیگاه وی واقع در یک برج مسکونی در منطقه تجریش شدند ؛ در زمان مراجعه کارآگاهان به محل برج مسکونی جهت انجام تحقیقات میدانی، تعدادی از ساکنین برج ضمن شناسایی تصویر متهم عنوان کردند که متهم فردی بسیار محترم است و با خودروهای مدل بالا از انواع مختلف "بنز" ، "تویوتا" ، "بی ام و" و ... تردد دارد و در زمینه واردات خودرو فعالیت دارد و تأکید می کردند که کارآگاهان در تحقیقات خود دچار اشتباه شده اند اما کارآگاهان که اطلاعات کامل و دقیقی از فعالیت ها و همچنین شیوه و شگرد متهم در خصوص جلب اعتماد افراد در اختیار داشتند، با اطمینان اقدام به دستگیری متهم در داخل مخفیگاهش کرده و در بازرسی از پارکینگ متهم نیز موفق به کشف دو دستگاه خودرو "بی ام و" و "هیوندا توسان" شدند .

با شناسایی دو دستگاه خودرو "بی ام و" و "هیوندا توسان" بدست آمده از پارکینگ متهم ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که دستور توقیف هر دو خودرو سواری در سیستم جامع پلیس آگاهی ثبت شده و صاحبان هر دو دستگاه خودرو با طرح موضوع "کلاهبرداری" اقدام به طرح شکایت کرده اند؛ متهم نیز در اعترافاتش عنوان کرد که این دو دستگاه خودرو سواری را با مراجعه به دو نمایشگاه خودرو در شمال تهران و با ارائه چک های بلامحل خریداری و در حقیقت کلاهبرداری نموده و قصد داشته تا این دستگاه خودرو را نیز همانند خودرو بنز S500  با قیمتی پایین تر از قیمت بازار ، به فروش برساند.

یکی از مالباختگان ( فروشنده خودرو BMW ) پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی، ضمن شناسایی متهم به کارآگاهان عنوان داشت: " روزی که متهم برای خرید خودرو به درب نمایشگاه مراجعه کرده بود، سوار یک دستگاه خودرو بنز بود و مدعی شده بود که خودرو بنز را فروخته و قصد دارد تا خودرو جدیدی را جایگزین نماید ؛ به همین بهانه و پس از پسندیدن خودرو BMW  اقدام به دادن یک فقره چک بانکی به تاریخ روز نمود و عنوان کرد که به محض خرید خودرو ، چک بدون هیچگونه مشکلی وصول خواهد شد . پس از تحویل گرفتن چک اصالت آنرا بررسی و حتی از موجودی پول در داخل حساب نیز اطمینان پیدا کردم ؛ به همین علت زمانیکه این شخص برای تحویل گرفتن خودرو به نمایشگاه مراجعه کرده بود ، خودرو را با اطمینان از وصول چک تحویل داده اما در کمال تعجب و در زمان مراجعه به بانک متوجه شدم که چک بلامحل بوده و هیچ موجودی در داخل حساب وجود ندارد " .

فروشنده خودرو هیوندا نیز در اظهاراتی مشابه عنوان کرد که متهم به همین شیوه و شگرد اقدام به کلاهبرداری و تحویل گرفتن خودرو از وی نموده است .

با توجه به شیوه و شگرد "سرقت خودرو" و همچنین "کلاهبرداری در پوشش خرید و فروش خودرو" ، کارآگاهان با بررسی پرونده های مشابه موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان شدند که متهم اقدام به خرید انواع خودروهای سواری تویوتا لندکروز ( به ارزش تقریبی هر دستگاه 700 میلیون تومان ) ، BMW مدل 2013 ، بنز و فروش آنها کرده بود.

در ادامه و در زمان شناسایی سایر جرایم ارتکابی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که پرونده مشابهی در دادسرای ناحیه 7 تهران در حال رسیدگی است که طی آن مالباختگان ( دو صاحب نمایشگاه خودرو ) اقدام به فروش دو دستگاه خودرو پورشه کرده بودند که با دعوت از آنها جهت حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی، متهم از سوی آنها مورد شناسایی قرار گرفت.

سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "با توجه به اعتراف صریح متهم به شیوه و شگرد کلاهبرداری و شناسایی بیش از ده دستگاه از انواع خودروهای مدل بالا ، متهم با قرار قانونی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ؛ لذا از کلیه شهروندان محترم که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت و کلاهبرداری خودرو قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در بزرگراه صدر – خیابان قلندری شمالی مراجعه نمایند " .

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار