"خاطرات یک لباس شخصی" در رابطه با فتنه 88 به چاپ سوم رسید

کتاب «خاطرات یک لباس شخصی» از حوادث فتنه سال 88 به چاپ سوم رسید.
کد خبر: ۳۶۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹ - 25December 2014

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نویسنده در مقدمه اثر خود در بیان انگیزهاش از نگارش این کتاب مینویسد: فقط و فقط این چند صفحه را نوشتم که به نسل اولیها که "همهشان حکم پدری برای ما دارند" بگویم ما هستیم. شاید مثل شما نباشیم و هزار و یک ایراد داشته باشیم، ولی آخرالامر هستیم، هستیم و خواهیم ایستاد، به هر قیمتی که شده خواهیم ایستاد.

فتنه 88 هنوز ناگفتههای زیادی دارد و از منظرهای متفاوتی میتوان به آن نگریست؛ تاثیر آن بر امنیت ملی، تاثیر بر جایگاه بین المللی جمهوری اسلامی، نقش نیروهای اجتماعی و... اما آن نگاهی که کمتر به آن توجه شده است، دیدگاه افرادی است که در متن حوادث و اتفاقات سال 88 بودهاند و از نزدیک شاهد عینی این ماجرا بودهاند.

کتاب «خاطرات یک لباس شخصی» در تلاش است از منظر فردی که بر اساس احساس تکلیف و وظیفه به خاموش کردن آتش فتنه کمک کرده است، مهم ترین روزهای فتنه را روایت کند و به آن روزهای پرالتهاب بنگرد.

این کتاب کم حجم و کوتاه دارای 9 روایت کوتاه و خواندنی است که از روز شنبه 23 خرداد آغاز و در روز شنبه 30 خرداد به پایان میرسد.

نویسنده کتاب در نخستین روایت خود(روز 23 خرداد) سوار بر یک موتور و به همراه یکی از دوستان بسیجی خود وارد خیابانهای مرکزی شهر تهران میشود و از آغاز التهابات و گمانه زنیها در رابطه با نتیجه انتخابات ریاست جمهوری میگوید.

 نویسنده در قسمت دیگری می نویسد:

«قبلا در مراسمات مختلف مسجد و دانشگاه از زبون اون آدمهای قدیمی جبهه و جنگ شنیده بودم بعضی آدمها فقط به خاطر لباس هاش و قیافه گرفتن هاش و عکس و مصاحبه جبهه می اومدن. شنیده بودم که این دسته آدم ها در طول جنگ غالبا یا نیروی تبلیغات بودند یا نیروی عقیدتی و الی آخر. وقتی بعضی از بچه حزب اللهی های شمال تهران رو میبینم یاد این دست خاطرات می افتم... همه شلوار 6 جیب و دستکش و ریش ها خط گرفته و خلاصه عین رنجرهای نیروی دریایی سلطنتی انگلیس...»

نوبیسنده در ادامه کتاب به جزئیات حوادث آن بازه زمانی می پردازد و از آشوب های خیابانی و تجمعات جوانان سبز تا نماز جمعه رهبر معظم انقلاب اسلامی و شنبه پس از نماز جمعه(30 خرداد) را با ذکر جزئیات خاطرات خود بیان می دارد.

این کتاب توسط انتشارات بسیج دانشگاه امام صادق(ع) و در قطع پالتویی چاپ شده و در سال 91 برای اولین بار به عنوان ضمیمه ماهنامه حیات منتشر شده است. قیمت این اثر 2500 تومان است و علاقه مندان میتوانند برای تهیۀ این کتاب با شمارهی 66486084-021 تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار