حماسه‌ کربلای پنج-7/ روایت زندگی سردار شهید "محمدمهدی زندی‌نیا"

فرمانده مخترعی که قاسم سلیمانی لقب "سردار فاتح" به او داد

فرمانده تیپ ادوات لشکر ثارالله بود. با نبوغی که داشت 24 اختراع و 12 نوآوری و ابتکار در زمینه‌ی تجهیزات نظامی انجام داده بود. قاسم سلیمانی به او لقب "سردار فاتح" داده بود. او در عملیات کربلای 5 آسمانی شد.
کد خبر: ۳۶۷۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۱ - 26December 2014

فرمانده مخترعی که قاسم سلیمانی لقب

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، شهید حاج مهدی زندی نیا در سال 1337 در کرمان به دنیا آمد. مهدی به واسطه شغل پدر کار فنی را به مرور زمان فرا گرفت که در جبهه بسیار موثر بود. بعد از گذراندن دوران دبیرستان در رشته ریاضی برای ادامه تحصیل در رشته راه و ساختمان وارد کرمان شد. و با شروع جنگ درس را رها، عازم جبهه حق علیه باطل شد. در جبهه مسئولیت فرماندهی تیپ ادوات لشکر 41 ثارالله  را به عهده داشت ودر سال 65 به عنوان پاسدار نمونه انتخاب و در همان سال در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

دانشمند جنگ

میتوان به سردار شهید مهدی زندینیا لقب دانشمند جنگ را بدهیم. او دارای 24 عنوان اختراع و در حدود 12 مورد ابتکار و نوآوری بر روی سلاحها و تجهیزات جنگی میباشد که همه ابداعات و اختراعات او در جبههها مورد استفاده تمامی رزمندگان قرار گرفته و به تأیید کارشناسان نظامی رسیدند.

دکتر اسماعیل نجفیاقدم از اعضای هیئت علمی دانشگاه سهند استان آذربایجان شرقی در مورد ایشان میگوید:

"اولین بار که مهدی زندینیا را دیدم با چهرهای علمی و متخصص آشنا شدم که تحصیلات کامل دانشگاهی نداشت اما بیش از هر صاحب مدرکی دارای تخصص بود و از مسائل فنی سر در میآورد. معمولأ جمله زیبایی داشت بدین مفهوم که لازم نیست نیازهای جنگ را مخفی و در دل خودمان نگاه داریم. ما باید کاستیها را با بیان مقبول به اهل تخصص ارجاع دهیم و از هر راهی به دنبال رفع آنها باشیم. من انتظار ندارم اساتید دانشگاه تفنگ در دست بگیرند و در مقابل دشمن بجنگند. بلکه آنها میباید مدتی به جبهه بیایند و با مشکلات مواجه شوند و گرفتاریهای مختلف علمی و تاکتیکی و تخصصی را ببینند و به فکر راه چارهای برای آنها باشند".

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرتضی
|
-
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
0
0
سلام
ممنون از سایت خوبتون
ولی شهید زندی نیا متولد سیرجان هست نه کرمان
حداقل مینوشتید استان کرمان
خواهشا تصحیح کنید
ممنون
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار