ماجرای نمایشگاه هایی که شهید علم‌الهدی پیش از شروع جنگ برپا می کرد

یکی از کارهای برجسته‌ای که شهید علم الهدی قبل از شروع جنگ تحمیلی انجام داد برگزاری نمایشگاه پیش بینی جنگ بود. او در جواب بی توجهی دولت موقت نسبت به اخبار برای آنکه تحرکات مشکوک عراق به صورت یک خبر مهم جلوه کند، دست به ابتکار جدیدی زد.
کد خبر: ۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۷ - 08June 2013

ماجرای نمایشگاه هایی که شهید علم‌الهدی پیش از شروع جنگ برپا می کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سید حمید علم الهدی برادر سید محمد حسین علم الهدی که یکسال از او کوچکتر بوده و در بیشتر مبارزات در برهههای مختلف زمانی او را همراهی میکرده است، در مورد تصمیم محمد حسین برای برگزاری این نمایشگاه چنین روایت میکند:


"در آغاز تشکیل سپاه پاسداران خوزستان، حسین عضو شورای فرماندهی استان بود و اخباری از تحرکات عراق نیز به گوش میرسید. حسین مسأله را پیگیری کرد و در تلاش بود که این اخبار را به مسئولین برساند. لکن دولت موقت هیچ توجهی به درد دل سپاهیان پاسدار نداشت.


بعد از مدتی برای آنکه تحرکات مشکوک عراق به صورت یک خبر مهم جلوه کند، حسین دست به ابتکاری جدید زد.

یکی از سالنهای مرکزی اهواز را برای برگزاری نمایشگاه در نظر گرفت و اجناس و سلاحهایی را که عراق در اختیار مرزنشینان قرار داده، به نمایش گذارد. حسین از همه خبرنگاران دعوت کرد تا به تهیه گزارش از نمایشگاه بپردازند و خود توضیحات کامل را ارائه داد.

لکن متأسفانه دولت موقت از خواب غفلت بیدار نشد و هرگز در مرزهای ایران، آمادگی لازم پدید نیامد، تا زمانی که ناگهان ارتش عراق حملهور شد و هزاران کیلومتر از کشور را بدون هیچ درگیری، اشغال کرد."

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار