سعید بیابانکی:

بعد از گذشت 24 سال از جنگ، شعر دفاع مقدس همچنان زنده است

استاد شعر و ادب فارسی گفت: هنوز هم می شود در مورد جنگ شعر گفت و من مخالف این هستم که شعر جنگ فراموش شده، چرا که بسیاری از شعرهای زیبا پس از جنگ سروده شده است.
کد خبر: ۳۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۷ - 24September 2013

بعد از گذشت 24 سال از جنگ، شعر دفاع مقدس همچنان زنده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سعید بیابانکی شاعر معاصر در جلسه شعرخوانی و نقد و بررسی شعر در فرهنگسرای فردوس، ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: شعری که با شروع جنگ در کشور ما متولد شد کاملاً جدید و ابتکاری است؛ البته یک بخشی از آن به زمان مشروطه برمی گردد که بر مرور زمان، همان اشعار نیز به دلیل هیجانات آن روزها از بین رفته است.

بیابانکی افزود: شعر دفاع مقدس همچنان دامنه اش ادامه دارد و فرهنگ آن باقی است و برای مخاطبان جذابیت فراوان دارد، آن هم به دلیل واقعیت آن است.

وی افزود: بخشی از شعر دفاع مقدس در دل جنگ شکل گرفت؛ با فرونشستن گرد وغبار جنگ، آثار آن زمان در حال حاضر، بیشتر قابل مشاهده بوده و دیده می شود. هنوز هم می شود در مورد جنگ شعر گفت و من مخالف این هستم که شعرجنگ فراموش شده چراکه بسیاری از شعرهای زیبا پس از جنگ سروده شده است.   

وی با بیان اینکه اگر امروز در کنار یکدیگر نشسته ایم و هرچه داریم به برکت شهداست، گفت: باوجود گذشت بیش از 24سال از جنگ همچنان شعردفاع مقدس زنده است و گویی با فرهنگ و نسل ما عجین شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار