بازتاب سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل؛

امریکا صدای واحدی داشته باشد/ مایل به مذاکرات هسته ای زمان مند هستیم

سخنان شب گذشته رئیس جمهور کشورمان در نشست سالانه رهبران جهان در مجمع عمومی سازمان ملل بازتاب های گسترده ای در میان رسانه های برجسته جهان داشته است.
کد خبر: ۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰ - 25September 2013

امریکا صدای واحدی داشته باشد/ مایل به مذاکرات هسته ای زمان مند هستیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سخنان شب گذشته دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به خصوص اظهارات وی در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان و زمینه های لازم برای گسترش صلح جهانی در نشست سالانه رهبران جهان در مجمع عمومی سازمان ملل بازتاب های گسترده ای در میان محافل رسانه ای جهان داشته است.

"رویترز": روحانی خواستار صدای واحد از سوی امریکا در مورد برنامه هسته ای شد

 خبرگزاری رویترز در گزارش خود در مورد سخنان روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل آن بخش از سخنان وی در مورد مذاکرات درباره برنامه هسته ای کشورمان و همچنین ضرورت اجتناب دولت امریکا از تاثیرپذیری از گروه های تندرو و جنگ طلب و ارائه صدای واحدی از سوی امریکا را مورد توجه قرار داد.

همچنین این خبرگزاری در گزارش خود می نویسد: در حالی رئیس جمهور ایران سخنان خود را ساعاتی پس از باراک اوباما ارائه کرد که که با تاکید بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای کشورمان خواستار اراده لازم برای مذاکرات زمان مند و نتیجه محور در این رابطه و همچنین ضرورت توجه به حقوق هسته ای ایران شد.

"الجزیره": روحانی خواستار مذاکرات زمان بند در مورد برنامه هسته ای شد

 

خبرگزاری الجزیره قطر در پوشش سخنان روحانی گزارش داد: روحانی در حالی ساعاتی پس از رئیس جمهور امریکا سخنرانی کرد که در ابتدای سخنان خود بر ضرورت وجود ساختاری برای گفتگو در جهان و ساختاری برای مدیریت اختلافات با امریکا تاکید نمود. الجزیره همچنین گزارش داد: رئیس جمهور ایران همچنین با بیان اینکه برنامه هسته ای ایران به هیچ وجه تهدیدی علیه جهان به شمار نمی رود خواستار مذاکرات زمان بند برای حل سریع اختلافات در مورد برنامه هسته ای کشورمان شد.

"راشا تودی": روحانی در سخنان خود گفت ایران تهدیدی علیه جهان به شمار نمی رود

خبرگزاری راشا تودی روسیه به آن بخش از سخنان رئیس جمهور کشورمان تاکید داشته است که وی به نفی تبلیغات منفی در مورد برنامه هسته ای کشورمان پرداخت و با رد تهدید خیالی ایران بیان داشت ایران هیچ تهدیدی علیه هیچ بازیگری به شمار نمی رود. روحانی تاکید کرد که سلاح هسته ای و تسلیحات کشتار جمعی هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی ندارد.

این خبرگزاری همچنین از قول روحانی می نویسد: برخلاف تبلیغات منفی علیه ایران، نظامی گری برخی بازیگران و تلاش برای تعمیم و تحمیل ارزش های غربی برای همه جهان خطر اصلی به شمار می رود.

"ترند": ایران خواستار شنیدن صدای واحد از امریکا شد

خبرگزاری ترند آذربایجان در پوشش سخنان رئیس جمهور کشورمان گزارش داد: روحانی ضمن بیان تهدیدات اصلی و مهم موجود علیه صلح جهانی خواستار اراده لازم برای حل اختلافات در مورد برنامه هسته ای ایران و ضرورت شنیده شدن صدای واحد از سوی دولت امریکا و اجتناب این کشور از تاثیرپذیری از گروه های جنگ طلب شد.

ترند همچنین نوشت: ایران نه تنها تهدیدی علیه صلح نمی باشد بلکه پیشتاز صلح در منطقه است و از تبلیغات برای گسترش موج ایران هراسی و اسلام هراسی انتقاد کرد. وی همچنین تاکید کرد برای حل اختلافات شنیده شدن صدای واحدی از امریکا ضروری می باشد و امیدوار است دولت این کشور تحت تاثیر گروه های تندرو و جنگ طلب قرار نگیرد.

"اسکای نیوز"؛ روحانی: ایران آماده ازسرگیری مذاکرات هسته ای است

اسکای نیوز انگلیس گزارش داد: حسن روحانی رئیس جمهور جدید ایران در سخنان خود در سازمان ملل از آمادگی ایران برای آغاز سریع گفتگوها در مورد برنامه هسته ای این کشور خبر داد. روحانی همچنین هر چند بر ضرورت ایجاد اعتماد متقابل اشاره کرد و لی تاکید داشت غرب باید حقوق هسته ای ایران را بپذیرد.

روحانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با تعاملات ایران و امریکا بیان کرد: در صورتی که دولت امریکا تحت تاثیر گروه های جنگ طلب قرار نگیرد ما و امریکا می توانیم اختلافات خود را مدیریت نماییم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار