حجت‌الاسلام ماندگاری مطرح کرد؛

شهدا قهرمانان واقعی انقلاب هستند

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه عدم وابستگی به دنیا بارزترین ویژگی شهیدان راه خداست، گفت: شهدا قهرمانان واقعی انقلاب هستند.
کد خبر: ۳۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱ - 28December 2014

شهدا قهرمانان واقعی انقلاب هستند

به گزارش دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در یادواره 136 شهید والامقام شهرستان رضوانشهر که در محل مصلای حضرت امین السلطان غرببنده (ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: عقل بشری به دو قسمت عقل معاش و عقل معاد تقسیم میگردد.

وی به ویژگیهای عقل معاش اشاره کرد و گفت: عقل معاش به انسان میگوید که کمتر کار کند، بیشتر بخورد، سعی کند که خیرش را به کسی نرساند و برای رسیدن به مقاصد دنیا به هر وسیلهای حتی مقدسات دینی هم متوسل بشود.

حجت الاسلام ماندگاری در مقابل با اشاره به عقل معاد گفت: عقل معاد بر پایههای پرکاری، صداقت، گمنامی و برای آخرت کار کردن است.

وی سپس به یکی از ویژگیهای بارز شهدا که گمنامی است اشاره کرد و یادآور شد: شهدای ما حتی در موقع عملیات پلاکهای خود را برمیداشتند تا اینکه در گمنامی شهید بشوند و ما الآن که بیش از سی سال از شهادت آنها گذشته میبینیم که خدا نام آنها را در تاریخ زنده نگه داشته و آنها در گمنامی خود معروف شدهاند.

حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد: بعضی از رزمندگان پیر بودند، بعضیها یک دست یا یک پا نداشتند و در واقع هرکسی با تواناییهای خود به میدان جبهه آمدند و جهاد کردند و بعضی از آنها به مقام شهادت هم نائل شدند.

وی عدم وابستگی به دنیا را از دیگر ویژگیهای شهیدان راه خدا برشمرد و اظهار کرد: شهدا برای اعتلای پرچم اسلام از همه دنیا و لذات آن و حتی از خانوادههای خود بریدند و شهید شدند.

حجت الاسلام ماندگاری عقل معاد را در جامعه امروزی خدمت رسانی به مردم و کار برای رضای خدا انجام دادن دانست و گفت: اگر دانشجو یا طلبه هستیم درس بخوانیم و اگر مسئول هستیم خوب خدمت کنیم و اگر کاسب یا کارگر هستیم برای جامعه خود خوب کار کنیم.

وی با اشاره به محدود بودن فرصتها گفت: تا زمانیکه زندهایم کار خوب کنیم و به مردم خدمت رسانی کنیم چرا که مرگ بالاخره همه ما را ملاقات خواهد کرد.

وی با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ حسینی در جامعه یادآور شد: محرم و صفر تمام شد و در این ایام حسینیوار زندگی کردیم و بعد از این دوماه هم حسینی وار باقی بمانیم و زندگی کنیم.

حجتالاسلام ماندگاری به برخی شروط توبه اشاره کرد و گفت: یکی از شرطهای توبه این است که انسان گناهان گذشته را دوباره تکرار نکند و دیگر اینکه تصمیم بگیرد که مسیر زندگی خود را عوض کند و در راه راست حرکت کند.

 

منبع:ایسنا

نظر شما
پربیننده ها