رژیم آل خلیفه شیخ «علی سلمان» را بازداشت کرد

رژیم منامه دبیر کل جمعیت الوفاق را که به منظور بازجویی احضار کرده بود، بازداشت کرده و از وکلای مدافعش خواست مقر تحقیقات جنائی را ترک کنند.
کد خبر: ۳۷۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۴ - 29December 2014

رژیم آل خلیفه شیخ «علی سلمان» را بازداشت کرد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، جمعیت اسلامگرای الوفاق بحرین در خبری فوری که در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» منتشر کرد، نوشت: نظام بحرین شیخ «علی سلمان» دبیر کل جمعیت الوفاق را بازداشت و به دادستانی کل منتقل کرد.


بر اساس این گزارش، مأموران منامه به وکلای مدافع شیخ علی سلمان اعلام کردند که مقر تحقیقات جنائی را ترک کنند.

نیروهای امنیتی رژیم منامه ظهر شنبه  با محاصره کردن منزل شیخ «علی سلمان» دبیر کل جمعیت اسلامگرای «الوفاق» احضاریه اداره آگاهی را به وی تحویل داده و از وی خواستند برای بازجویی رأس ساعت 10 صبح یکشنبه در دفتر شماره 99 ساختمان تحقیقات جنائی حضور پیدا کند. جمعیت الوفاق عصر شنبه با اعلام این خبر، احضار شیخ سلمان را اقدامی خطرناک و غیر قابل قبول خواند و تاکید کرد که نظام حاکم با اینگونه اقدامات ماجراجویانه سعی در فرار از بحران دارد.

ساعتی قبل از اعلام این خبر، منابع خبری بحرین از تحصن جمع کثیری از شهروندان این کشور در مقابل مقر جمعیت الوفاق خبر داده و تاکید کردند که بحرینیها در محکومیت اقدام منامه در احضار شیخ «علی از طرفی دیگر هفت نهاد فرهنگی غیر دولتی سوئد با صدور بیانیهای احضار شیخ «علی سلمان» دبیر کل جمعیت «الوفاق» بحرین از سوی وزارت کشور را بیانگر ناکامی دولت انتصابی این کشور خوانده و تاکید کردند که این دولت طی 40 سال گذشته چیزی جز بحران، فساد و کاهش آزادیها به ارمغان نیاورده است.

نهادهای غیر دولتی سوئد با تاکید بر لزوم پرهیز از گزینههای امنیتی نظام بحرین و روی آوردن به گفتوگو و مذاکره جدی بین نظام و مخالفان، تاکید کردند: منامه چه در انتخابات و چه در سیاستهای عمومی خود از حمایتهای انگلیس و آمریکا استفاده میکند.

از طرف دیگر جمع بزرگی از مردم بحرین شنبهشب در اعتراض به احضار شیح علی سلمان و شیخ «علی الجد حفصی» تظاهرات کرده و با در دست داشتن پارچه نوشتههایی سیاستهای منامه را محکوم کردند. تظاهرات کنندگان همچنین عکسهای شیخ سلمان و شیخ الجدحفصی را در دست داشتند.

بر اساس این گزارش تظاهرات کنندگان بحرینی با هشدار نسبت رویکردهای نظام حاکم در هدف قرار دادن نمادهای دینی، منامه را مسئول اصلی پیامدهای این گونه اقدامات تحریک آمیز خوانده و تاکید کردند: پیامدهای هر گونه هدف قرار دادن رهبران دینی و سیاسی برای حکومت بحرین بسیار گران تمام خواهد شد و عواقب ناگواری در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار