یادداشت روزنامه یمن پست/

ایران به باب المندب نزدیک خواهد شد/ تضعیف جایگاه متحدان ریاض در یمن مشهود است

یک روزنامه انگلیسی زبان یمنی طی یادداشتی به بررسی وضعیت آتی گروه شیعه حوثی در این کشور پرداخت و نوشت: ایرانیان در آینده حضوری بزرگ در مجاورت باب‌المندب خواهند داشت.
کد خبر: ۳۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳ - 29December 2014

ایران به باب المندب نزدیک خواهد شد/ تضعیف جایگاه متحدان ریاض در یمن مشهود است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، روزنامه « یمن پست» در یادداشت روزنامه خود تحت عنوان «حوثیها و تغییرات آتی در سیاست خارجی یمن» نوشت: حوثیها در 6 ماه آینده در نشستهای بین «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهور یمن و سران دیگر ممالک به ویژه نشستهای  پشت درهای بسته حضور خواهد داشت.

از دیگر فعل و انفعالهای آتی در سیاست خارجی یمن، انتصاب سفرای جدید در کشورهای ایران، چین، لبنان، و آلمان جهت تحکیم روابط با این کشورها خواهد بود.

در بخش دیگر یادداشت این روزنامه انگلیسی زبان یمنی آمده است: حوثیها تا اوائل سال 2015 بر فعالیت دستگاههای اطلاعاتی خارجی مرتبط با امور این کشور نظارت خواهند داشت و فعالیتهای آنها را محدود خواهند کرد. همچنین متحدان عربستان سعودی به خاطر محدود شدن نقش ریاض در یمن تضعیف خواهند شد.

از سویی با توجه به حمله حوثیها به واحد امنیت ملی یمن (NSB) و ادعای آنها در زمینه این که دستگاه اطلاعاتی یاد شده پای خارجیها را در مداخله در امور یمن هموار کرده بود، با آغاز سال جدید میلادی باید شاهد تغییرات عمدهای در این دستگاه اطلاعاتی باشیم. قطعا در وزارت خارجه یمن نیز با مشارکت غیر مستقیم حوثیها تغییراتی ایجاد خواهد شد. همچنین عملیات تعقیب و بازداشت یمنیهای مرتبط با دستگاههای اطلاعاتی خارجی آغاز خواهد گشت.

در انتهای این یادداشت نویسنده با اشاره به پیامدهای حاصله از موفقیت حوثیها در یمن برای ایران آمده است: روزهایی که در آن ایران متهم به دخالت در امور یمن میشد به سر آمده و ایرانیان «حضور بزرگی» در مجاورت باب المندب خواهند داشت.

انتهای پیام/ک.ف
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار