از سوی دبیرخانه جشنواره عمار

هیئت‌داوران ۶ بخش از جشنواره فیلم عمار اعلام شدند

دبیرخانه پنجمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، اسامی اعضای هیئت‌داوران بخش‌های نماهنگ، فیلم ما، فیلم‌نامه، نقد، پژوهش و مقاله، اقلام تبلیغی جشنواره را منتشر نمود.
کد خبر: ۳۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱ - 29December 2014

هیئت‌داوران ۶ بخش از جشنواره فیلم عمار اعلام شدند

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزار ی دفاع مقدس دبیرخانه جشنواره فیلم عمار، امروز اعضای هیئتداوران پنجمین دوره این جشنواره را منتشر نمود. بر اساس این گزارش، اسامی اعضای هیئتداوران بخشهای نماهنگ، فیلم ما، فیلمنامه، نقد، پژوهش و مقاله و اقلام تبلیغی به شرح زیر است:

*داوران فیلمنامه

منصور انوری

منصور انوری متولد 1334 نیشابور، نویسنده و فیلمنامهنویس است. انوری حدود 20سال است که بهطور رسمی به کار نوشتن میپردازد. وی کتابهای مختلفی درزمینهٔ دفاع مقدس و سایر موضوعات را به رشته تحریر درآورده است. رمان بلند «جاده جنگ» او توانست جایزه کتاب سال جلال آل احمد در سال 1390 را از آن خود کند.

سید ناصر هاشمزاده

متولد 1333 تهران و فارغالتحصیل فلسفه دانشگاه تهران است. وی نویسنده مقالات فلسفی – هنری در مجلات و مطبوعات بوده است و تألیف و نگارش آثار متعدد تحقیقی و ترجمهای مانند «انصار الحسین»، «عیار دانش»، «فرمان» (عهدنامه) و همچنین آثار ادبی همچون «رویای گمشده»، «ایمان یک غریب» و رمان «او سلمان شد» را در کارنامه دارد.

از فعالیتهای او در عرصه سینما نیز میتوان به سردبیری نشریه «نقد سینما» و همچنین نوشتن فیلمنامههای «بید مجنون» و «سیب و سلما» و همچنین مشارکت در فیلمنامههای «دلخون»، «آواز گنجشکها»، «مرزی برای زندگی» و «زیر نور ماه» اشاره کرد.

محسن خسروی

متولد 137 کاشان، نمایشنامهنویس، کارگردان تئاتر و عضو هیئتعلمی دانشگاه کاشان است.

وی مؤسس انجمن نمایش کاشان بوده و بیش از 40 نمایشنامه با قلم او به رشته تحریر درآمده و متجاوز از 80 نمایش نیز به کارگردانی او روی صحنه رفته است.

ازجمله موفقیتهای او میتوان به دریافت جایزه بهترین نمایشنامه از پنجمین دوره جشنواره تئاتر فجر اشاره کرد.

محمدحسین نیرومند

متولد 1343 مشهد و فارغالتحصیل رشته طراحی صنعتی است. ازجمله فعالیتهای وی میتوان به مدیرمسئولی کیهان کاریکاتور، مدیریت گروه جوان طرح و برنامه شبکه دو سیما، دبیری شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور، سرپرستی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، مشاوره وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاوره هنری مدیر مرکز تولید پویانمایی سازمان صداوسیما (صبا)، عضویت در تحریریه نشریه بینالمللی کارتون که در آمریکا منتشر میشود، داوری دوسالانه بینالمللی کارتون تهران، ریاست سازمان توسعه سینمایی سوره و... اشاره کرد.

وی همچنین انتشار کتاب «طنز مصور»، کتاب «کلاه به سرهای ابوغریب» و تألیف دهها مقاله در ارتباط با آموزش کاریکاتور را در کارنامه خود دارد.

محمدحسن ابوحمزه

متولد 1343 تهران، نویسنده و داستاننویس است. وی عضو هیئت داوری ششمین مسابقه ادبی داستان یوسف و دبیر علمی سومین جشنواره داستان مردمی رسول آفتاب بوده است.

آثار وی در جشنوارههای مختلفی حائز رتبه و مقام شدهاند که از آن جمله میتوان به مقام اول بیستمین جشنواره فیلمنامهنویسی انقلاب اسلامی بنیاد فارابی، برگزیده مسابقه ادبی «یوسف» بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، برگزیده جشنواره طنز دفاع مقدس «لبخند خاکی»، برگزیده جشنواره «تا همیشه غدیر»، برگزیده جشنواره «سرو سرخ» و... اشاره کرد.

*داوران بخش پوستر فیلم

مسعود نجابتی

متولد 1346 تهران و فارغالتحصیل گرافیک از دانشگاه هنر است.

وی فعالیت حرفهای خود را از سال 1367 آغاز نمود. ازجمله مسئولیتهای او میتوان به عضویت در «انجمن خوشنویسان ایران»، عضویت در «انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران»، عضویت در هیئتداوران جشنوارههای مختلف هنری همچون «اسماءالحسنی»، «پوستر رضوی»، «مقاومت»، دبیری بخش پوستر ششمین جشنواره بینالمللی هنرهای تجسمی فجر و... اشاره کرد.

وی هماکنون بهصورت تخصصی مشغول فعالیت در حوزه گرافیک مذهبی است.

مجید دلدوزی

متولد 1334 تبریز و گرافیست جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است. ازجمله کارهای هنری او میتوان به فعالیت در نشریات انقلابی دهه 60، مانند پیام انقلاب و امید انقلاب و همچنین طراحی آرم و نشان برای مجموعههای مختلف اشاره کرد. از ماندگارترین آثار او میتوان به طراحی «آرم حزبالله لبنان» اشاره کرد.

سید محمدرضا میری

متولد 1355 مشهد و گرافیست است.

ازجمله مسئولیتها و فعالیتهای او میتوان به مدیریت هنری و تبلیغاتی هشتمین همایش سراسری «گفتمان مهدویت»، مدیریت هنری و طراحی گرافیک فصلنامه «پژوهشهای قرآنی»، مدیریت هنری و طراحی گرافیک «فصلنامه نشانه» و دبیری «نهضت مردمی پوستر انقلاب» اشاره کرد.

کسب عنوان نخست رشتهٔ خطوط کاربردی جشنواره قرآنی دانشجویان کشور و نفر اول پوستر جشنواره کشوری «ربع قرن پیروزی انقلاب» ازجمله موفقیتهای قابلذکر میری در حوزه فعالیتهای حرفهای است

*داوران بخش تیزر فیلم

امیرمهدی پوروزیری

متولد 1356 کرمان، فیلمنامهنویس، مستندساز و فارغالتحصیل کارگردانی از دانشکده صداوسیما است.

پوروزیری با نویسندگی فیلم داستانی «روبهقبله» توانست رتبه اول بخش فیلمنامه چهارمین دوره جشنواره عمار را از آن خود کند.

ازجمله آثار او میتوان به مستندهای «جنوب از آفریقای جنوبی»، «افغانستان سرزمین سوخته» و همچنین ساخت تیزرهایی ازجمله تیزر اصلی بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر، تیزر بخش بیداری اسلامی بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر و تیزر اصلی جشنواره سینمای جوان اشاره کرد.

محمدرضا خردمندان

متولد 1362 شیراز، دانشآموخته رشته کارگردانی از دانشکده صداوسیما، نویسنده، مستندساز و منتقد ادبیات داستانی است.

وی کسب جایزه بهترین فیلم جهان اسلام از بیست و هفتمین جشنواره بینالمللی «فیلم کوتاه تهران»، رتبهٔ اول جشنواره بینالمللی داستان با موضوع پیامبر اعظم (ص) و جایزه بهترین پویانمایی جشنواره «فیلم 100» را در کارنامه دارد.

امیر ابیلی

متولد 1369 تهران، فارغالتحصیل متالورژی از دانشگاه علم و صنعت ایران است.

از مسئولیتها و فعالیتهای او میتوان به عضویت در «جبهه رسانهای سینمای انقلاب»، سردبیری سایت فرهنگی-هنری «هفت راه»، عضویت در هیئت تحریریه ماهنامه سینمایی «نقد سینما»، عضویت در شورای دبیری کتاب سه دوره نخست جشنواره فیلم عمار، دبیر ضمیمه ادب و هنر روزنامه «فرهیختگان»، دبیر بخش خبری ماهنامه «سینما رسانه» و عضویت در هیئت تحریریه سایت خبری- تحلیلی «رجانیوز» اشاره کرد.

*داوران بخش نماهنگ

احمدعلی راغب

متولد 1323 بندر انزلی، آهنگساز و پیشکسوت موسیقی کشور؛ وی فعالیت حرفهای خود را از سال 1342 با فعالیت در ارکستر فرهنگ و هنر گیلان و رادیو گیلان آغاز کرد. راغب بیش از 300 سرود با کلام، دهها قطعه بدون کلام و چندین موسیقی فیلم را در کارنامه خود دارد. «مارش حرکت»، «سرود خوشآمدی امام»، «سرود بانگ آزادی»، «جانبازان»، «آمریکا ننگ به نیرنگ تو» و «پیروزى خجسته باد» ازجمله آثار ماندگار او درزمینهٔ موسیقی انقلاب است. از دیگر آثار ماندگار او میتوان به «همشاگردی سلام»، «مدرسهها واشده» اشاره کرد. راغب در حال حاضر عضو شورای نظارت و ارزیابی و شورای موسیقی استانهای مرکز موسیقی و سرود است.

محسن صفایی

متولد 1364 کاشان و فارغالتحصیل رشته جامعهشناسی است. از مسئولیتهای او میتوان به عضویت در شورای سردبیری سایت تخصصی «علوم اجتماعی اسلامی ایرانی»، مسئول واحد موسیقی «دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی» و دبیر اجرایی اولین جشنواره شعر و موسیقی ضد استکباری «طبس» اشاره کرد.

مهدی نقویان

مهدی نقویان متولد 1361 بابل و فارغالتحصیل رشته کارگردانی از دانشکده صدا و سیما است. وی فعالیت هنری خود را از سال 1382 آغاز نموده و تاکنون آثار مستند و نماهنگ متنوعی را کارگردانی کرده است. نقویان در چند سال اخیر با سه مستند «نگهبان آراء»، «انتخاب 10» و «گاو خشمگین» و دو نماهنگ داستانی با نامهای «بابا خون داد» و «گرمترین روز زمستان» موفق به دریافت 4 فانوس و یک تقدیرنامه از جشنوارهٔ فیلم عمار شده است و از این حیث رکورد بیشترین تعداد دریافت فانوس در جشنواره را به خود اختصاص داده است.

*داوران بخش فیلم ما

محمد حسین بدری

متولد 1357 تهران، فارغالتحصیل رشته فقه و حقوق و فعال رسانهای؛ وی علاوه بر سردبیری نشریات مهرنو، داستان و عصر جدید، دبیر فرهنگی چند خبرگزاری و روزنامه نیز بوده است. داوری در دوره دوم جشنواره فیلم عمار و تدریس روزنامهنگاری نیز از دیگر بخشهای کارنامه فعالیتهای بدری است.

مهدی آذر پندار

متولد 1368 تهران، روزنامهنگار و فعال فرهنگی است. وی عضویت در شورای فیلمنامه اداره کل طرح و برنامه معاونت سیما و همچنین عضویت در هیئت تحریریه ماهنامه «نقد سیما» و وبسایت «رجانیوز» را در کارنامه دارد.

عبدالرضا رستمی فر

متولد 1364 اهواز، وی فارغالتحصیل کارشناسی متالورژی و کارشناسی ارشد «انتخاب مواد» است. از مسئولیتها و سوابق او میتوان به مدیریت دارالقرآن بقیهالله، دبیری استانی جشنواره مردمی فیلم عمار در خوزستان، عضو هیئت مؤسس مرکز توزیع محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی (رسانه بیداری) و عضویت در هیئت تحریریه نشریه عروج اشاره کرد.

محسن سوهانی

متولد 1365 تهران؛ وی فعالیت مطبوعاتی خود را از سن 9 سالگی با چاپ مقالات طنز در ماهنامه خورجین آغاز کرد. در 12 سالگی نخستین مجموعه داستانی خود را تحت عنوان «جوان و نیایش» به چاپ رساند. ازجمله فعالیتهای او میتوان به نویسندگی برای رادیو، همکاری با نشریات مختلف، سردبیری نشریات موج نو و خردنامه روشنان و ساخت انواع مستند و فیلم کوتاه و بلند اشاره کرد.

از مسئولیتهای او نیز میتوان به عضویت در انجمن مستندسازان سینمای ایران (جوانترین عضو)، عضویت در هیئت اجرایی جشن سینمای مستند و عضویت در هیئتداوران مجله تخصصی «فیلم کوتاه» در بیست و ششمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران اشاره کرد.

روحالله نامداری

متولد 1359 در ایذه؛ وی فارغالتحصیل کارشناسی علوم اجتماعی و کارشناسی ارشد جامعهشناسی است.

نامداری بهعنوان فعال فرهنگی در مراکز و نقاط متعددی فعالیت میکند.

*نقد و مقالات سینمایی

شهریار زرشناس

متولد 1344 تهران، فارغالتحصیل فلسفه و روانشناسی است. از فعالیتهای او میتوان به نویسندگی ماهنامه سوره در دوران سردبیری شهید آوینی، سردبیر ماهنامههای «مشرق» در دهه 70 و «فرهنگ عمومی» در سالهای اخیر اشاره کرد. تاکنون بیش از 20 اثر مکتوب همچون «اشاراتی درباره لیبرالیسم در ایران»، «توسعه»، «جامعه مدنی» از او به چاپ رسیده است.

زرشناس عضو هیئتعلمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مشاور فرهنگی دبیر کل نهاد کتابخانههای عمومی کشور است. وی همچنین دارای نشان عالی فرهنگ از شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

نعمتالله سعیدی

متولد 1345 تهران، نویسنده و روزنامهنگار؛ وی از اعضای مؤسس شبکه رادیویی فرهنگ و شورای شعر رادیو است و ازجمله آثار او میتوان به انتشار صدها مقاله در روزنامههای مختلف کشور در حوزههای ادبی، دینی و فلسفی اشاره کرد. وی هماکنون نیز عضو اتاق فکر شبکه افق است.

سید حسین شهرستانی

متولد سال 1362 تهران و دانش آموخته رشته جامعشناسی است، از مسئولیتهای وی میتوان به عضویت در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه و همچنین مدیریت مطالعات راهبردی «کانون اندیشه جوان» اشاره کرد وی هم اینک نیز سرپرستی موسسه اشراق را بر عهده دارد.

شایان ذکر است اسامی داوران بخشهای فیلم داستانی، مستند و انیمیشن متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار