لاریجانی در اولین همایش مجلس و دفاع مقدس:

نیروهای مسلح ایران مخاطرات تروریست ها در منطقه را تعدیل کردند/ائتلاف غربی‌ها برای مبارزه با تروریست‌ها یک ژست سیاسی است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نیروهای مسلح ایران توانستند خطراتی که امروز منطقه را تهدید می کند را تعدیل کنند. چرا که تروریست ها مخاطراتی را در منطقه ایجاد کردند و نیروهای مسلح ایران توانسته اند جلوی وحشی گری های تروریست ها را در عراق بگیرند.
کد خبر: ۳۷۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱ - 29December 2014

نیروهای مسلح ایران مخاطرات تروریست ها در منطقه را تعدیل کردند/ائتلاف غربی‌ها برای مبارزه با تروریست‌ها یک ژست سیاسی است

به گزارش خبرنگار پارلمانی  دفاع پرس علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی  در اولین همایش دفاع مقدس گفت: نمایندگان و مسئولین دفاعی کشور از ارتش و سپاه امروز دور هم جمع شدند تا به صورت دقیق درمورد دفاع مقدس صحبت کنند تا این جلسه، جلسه شکلی نباشد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که موضوع دفاع مقدس برای مجلس یک موضوع ویژه است افزود: موضوع دفاع مقدس برای ملت ایران مهم است چرا که در دفاع مقدس ملت و دولت در عزم نیروهای مسلح جزم شد و از سرزمین انقلاب اسلامی دفاع کردند و این دوران یک برهه طلایی برای کشورمان محسوب می شود.

لاریجانی گفت: در تاریخ کمتر سراغ داریم که ملت ها خودشان در صحنه حضور پیدا کنند و موضوع دفاع مقدس برای ما اهمیت و نقش حیاتی دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه حضور نیروهای دفاع مقدس باعث شد تا نیروهای مسلح در این دوره آبدیده شوند زیرا که نیروهای مسلح با تمرین های مختلف خود را آماده می کنند ولی حضور نیروهای مسلح در دوره دفاع مقدس آنها را آبدیده کرده است  و شاید از آبدیدگی برخوردار بودند اما برای آنها تمرین نبوده، بلکه حضور مجاهدانه بوده و این سرمایه بزرگی برای نیروهای مسلح سپاه و ارتش و بسیج است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که نیروهای مسلح امنیت را برای منطقه ایجاد کرده است گفت: نیروهای مسلح توانستند خطراتی که امروز منطقه را تهدید می کند را تعدیل کند چرا که تروریست ها مخاطراتی را در منطقه ایجاد کردند و نیروهای مسلح ایران توانسته اند جلوی وحشی گری های تروریست ها را در عراق بگیرد اما نباید این را فراموش کنیم هنور قائله تروریست ها درمنطقه رفع نشده است و متاسفانه شاهدیم برخی از کشورها به این تروریست ها کمک می کنند.

لاریجانی به ائتلاف نیروهای ضد داعش درمنطقه اشاره کرد و گفت: این ائتلاف تنها ژست سیاسی است و در عمل کار مهمی انجام نمی دهند و نیروهای مسلح و نظام جمهوری اسلامی ایران حرف نمی زنند ولی عمل می کنند و دولت عراق نیزتوانسته از ظرفیت های نیروهای مسلح ایران درمقابله با تروریست ها استفاده کند .

وی در ادامه به سفر خود به سه کشور (سوریه ،لبنان و عراق) اشاره کرد و گفت: دولت عراق و نیروهای کرد در سفری که به این کشور داشتند از دولت و نیروهای مسلح ایران تشکر کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: نیروهای مسلح ایران وظیفه ایجاد آرامش در منطقه را برعهده دارند و همه می دانند که دیگران حرف می زنند و ایران عمل می کند.

وی در ادامه به مخاطراتی که در گذشته بر ایران وارد شده است اشاره کرد و گفت: کمتر کسی است که این مخاطرات را فراموش کرده باشد اما باید بگویم که جنس مخاطرات تغییر کرده است و امروز کسی جرات تعرض به ایران را ندارد و ما تهدیدی را احساس نمی کنیم اما باید بداینم که جنس مخاطرات تغییر پیدا کرده است.

وی گفت: نیروهای مسلح با بنیه خوبی که دارند برای جمهوری اسلامی ایران جدی هستند و فراکسیون دفاع مقدس باید مراقبت کند تا بنیه دفاعی کشور حفظ و تقویت شود و دولت در بخش های مختلف بودجه به بنیه دفاعی توجه کرده است و مجلس نیز باید به ان توجه و این بنیه را تقویت کند.

رییس مجلس در ادامه به حرف هایی که در صحنه جهانی در زمینه تقویت بنیه دفاعی می زنند اشاره کرد و گفت: شاید حرف هایی که در صحنه های جهانی مطرح می شود خوب باشد اما ما باید واقعیت ها را توجه کنیم و آنها را درک کنیم. چرا که داشتن بنیه دفاعی نه تنها کمک به مسائل جمهوری اسلامی است بلکه برای منطقه نیز داشتن چنین بنیه دفاعی مهم است.

وی در ادامه خطاب به رییس فراکسیون دفاع مقدس گفت: اگر فراکسیون دفاع مقدس می خواهد خروجی مناسب داشته باشد باید بودجه دفاعی را مورد ارزیابی قرار دهد و به تقویت بنیه نیروهای دفاعی توجه کند و تا کنون نیز تلاش های خوبی صورت گرفته و باید به دنبلال این باشیم که مشکلات موجود رفع شود.

لاریجانی به حفظ آثار دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در حفظ آثار دفاع مقدس آسیب هایی دیده ایم و باید به آن توجه کنیم چرا که حفظ این آثار باعث تداوم روحیه حماسی در کشور می شود و تجربیاتی که در این دوران به دست آوردیم بسیار با ارزش است و کارهایی که در این برهه انجام شده تحول برانگیر است.

وی در ادامه به طرح تاسیس موزه های دفاع مقدس در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: تاسیسات موزه ها برای صیانت روحیه دفاع مقدس و جهادی بسیار مهم است و چیزی که باعث پایداری کشور می شود داشتند روحیه حماسی است و داشتن آن بر مقبولیت بار می شود و آن کشوری کشور سرافراز است که روحیه جهادی و حماسی داشته باشد.

وی در ادامه به بسیاری از کشورهای منطقه که به ظاهر نیروهای مسلح خوبی دارند اشاره کرد و گفت: بسیاری از این کشورها رنگ و لعاب خوبی در زمینه نیروهای مسلح خود دارند اما با یک تلفن رنگ عوض می کند و این نیز به دلیل است که روحیه حماسی و دفاعی در این کشورها وجود ندارد.

لاریجانی گفت: نمایندگان مجلس دغدغه های بسیاری برای حل مشکلات نیروهای مسلح دارند و قدرشناس مجاهدت افرادی هستند که در دفاع مقدس از ارزش های دفاع کردند و دولت فعلی تنها دولتی است که قانون حمایت از ایثارگران را اجرا کردند و اگر ما بتوانیم فضای خوبی برای مجاهدین دفاع مقدس فراهم کنیم توانسته ایم در کشور ظرفیت هایی ایجاد کنیم تا روحیه حماسی در میان مردم رواج پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار