بحرینی‌ها در اعتراض به بازداشت شیخ «علی سلمان» تظاهرات می‌کنند

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین در اعتراض به تداوم بازداشت دبیر کل جمعیت الوفاق، انقلابیون و آحاد مختلف ملت این کشور را به حضور در تظاهرات گسترده عصر امروز دعوت کرد.
کد خبر: ۳۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲ - 29December 2014

بحرینی‌ها در اعتراض به بازداشت شیخ «علی سلمان» تظاهرات می‌کنند

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، در پی بازداشت شیخ «علی سلمان» دبیر کل جمعیت اسلامگرای «الوفاق»بحرین توسط وزارت کشور دولت منامه، گروهها و جریانهای سیاسی و غیر دولتی واکنش نشان داده و خواستار آزادی فوری وی شدند.


ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین با صدور بیانیهای آحاد مختلف ملت بحرین را به حضور در تظاهرات گسترده عصر امروز در اعتراض به تداوم بازداشت دبیر کل جمعیت الوفاق دعوت کرد.


بر اساس این گزارش قرار است، ساعت 15 دوشنبه (امروز) انقلابیون و گروههای سیاسی و مذهبی بحرین در شهرک «البلاد القدیم» محل تولد شیخ علی سلمان تظاهرات کرده و ضمن محکوم کردن بازداشت وی از سوی نیروهای امنیتی منامه، آزادی فوری وی را خواستار شوند.


از طرفی وبگاه خبری «مرآة البحرین» روحانیون و علمای دینی بحرین صبح امروز در اعتراض به بازداشت شیخ سلمان در مسجد امام «صادق» (ع) واقع در مرکز منامه پایتخت این کشور تحصن کردند.


علمای دینی با در دست داشتن تصاویر دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین، نسبت به تداوم بازداشت وی هشدار داده و از نظام حاکم خواستند به منظور جلوگیری از ورود کشور به تونل تاریک، شیخ سلمان را هر چه سریع آزاد کند.


رژیم منامه که دو روز گذشته دبیر کل جمعیت الوفاق را به منظور بازجویی احضار کرده بود، از ساعت 10 صبح دیروز تا کنون وی را بازداشت کرد. این ماجراجویی رژیم منامه با اعتراضات گسترده مردمی و سیاسی روبرو شده است.


در پی اعلام خبر بازداشت شیخ علی سلمان، شب گذشته علمای بحرینی از جمله آیت الله عیسی قاسم مرجع شیعیان بحرین و شیخ الغریفی یکی دیگر از علمای شیعه بحرین به نمایندگی از حوزههای علمیه با صدور بیانیهای ضمن محکومیت بازداشت دبیر کل جمعیت الوفاق، این اقدام منامه را «توهین بزرگی به همه ملت بحرین» توصبف کرده و آزادی فوری وی را خواستار شدند.


از طرفی دیگر جنبش «حق» نیز بازداشت شیخ علی سلمان را اقدامی تروریستی توصیف کرد و با تاکید بر لزوم  آزادی فوری وی، افزود: سرکوب تحصن کنندگان و تظاهرات مردم در همبستگی با شیخ علی سلمان، مردم را نمی ترساند بلکه بر اصرار آنان برای تظاهرات و اعلام همبستگی با وی بیشتر میکند.
مناطق مختلف بحرین طی دو شب گذشته شاهد تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به احضار و بازداشت شیخ علی سلمان بود.


انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار