سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو:

باید جنگ و دفاع‌مقدس را برای نسل‌های امروز و آینده بشناسانیم

دکتر محمدرضا مجیدی در بازدید از نمایشگاه عکس "جاودانه های تاریخ" گفت: باید مسئولان طوری برنامه ریزی کنند که به غیر از هفته دفاع مقدس، در ایام دیگر نیز مروج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی دلیر مردانی باشند که شجاعانه از این مرز و بوم دفاع کردند.
کد خبر: ۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷ - 25September 2013

باید جنگ و دفاع‌مقدس را برای نسل‌های امروز و آینده بشناسانیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر محمدرضا مجیدی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو در بازید از این نمایشگاه که به همت شرکت فرهنگ فیلم تهران برپا شده است، گفت: 8 سال دفاع مقدس تنها سیاسی نبود بلکه موضوعی فرهنگی و حیثیتی بود و هست و دستاوردهای آن را باید از طریق هنر و ابزار هنری به نسل جوان معرفی کرد.

وی افزود: در حال حاضر اگر بخواهیم صحنههای به یاد ماندنی جنگ و دفاعمقدس را برای نسلهای امروز و آینده بشناسانیم باید در قالب اقدامات فرهنگی و هنری این کار صورت گیرد.
 
مجیدی گفت: رزمندگان ما در 8 سال دفاع مقدس از حیثیت خود دفاع کردند و این رازی بود که به پیروزی رسیدند.
 
سفیر و نماینده دائم کشورمان در یونسکو دفاع مقدس را نماد دلیری و پایداری جوانان این مرزوم بوم دانست و افزود: باید این آثار بصورتی به نمایش درآید که رشادت این غیور مردان را روایت کند.
 
وی ضمن تقدیر از این اقدام فرهنگی و هنری شرکت فرهنگ فیلم تهران اظهار داشت: باید مسئولان طوری برنامه ریزی کنند که به غیر از هفته دفاع مقدس، در ایام دیگر نیز مروج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی دلیر مردانی باشند که شجاعانه از این مرز و بوم دفاع کردند.
 
در جریان بازدید وی، امیر عباس تقی پور مدیر عامل فرهنگ فیلم تهران، جزئیات برگزاری این نمایشگاه و فعالیت های فرهنگی و هنری این مجموعه را تشریح کرد.
 
وی گفت: برخی از آثار تولیدی این شرکت در قال نمایش های ویدیویی مورد استقبال هم میهنان خارج از کشور قرار گرفته است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار