جشنواره مردمی رسول آفتاب-2

وقتی عدو سبب خیر می شود/ جای خالی داستان‌های تخیلی در ادبیات فتنه!

رحماندوست معتقد است باید در مورد فتنه صحبت کنیم، زیرا در غیر این صورت سالها بعد فتنه گران علیه ما صحبت خواهند کرد و جای ظالم و مظلوم عوض خواهد شد.
کد خبر: ۳۷۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷ - 30December 2014

وقتی عدو سبب خیر می شود/ جای خالی داستان‌های تخیلی در ادبیات فتنه!

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، رحیم مخدومی دبیر جشنواره مردمی رسول آفتاب عصر روز گذشته در آئین اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه استاد سرشار در برگزاری اولین جشنواره مردمی رسول آفتاب خط شکن بودند، اظهار کرد: اولین دوره از این جشنواره در اولین سالگرد فتنه در ورامین برگزار شد که تنها راه ارتباطی ما با با مردم یک خط شماره ایرانسل بود و از همین طریق نیز ارتباط می گرفتیم.

وی افزود: عدو سبب خیر شد و سایت جرسکه متعلق به مهاجرانی بود کار ما را بزرگ دید و شروع به مانور دادن در خصوص این جشنواره داد.

مخدومی تصریح کرد: خوشبختانه این حرکت باعث شد ما با استواری بیشتری بایستیم و صدای ما رساتر شود تا جایی که در همان سال اول 3 عنوان کتاب از آثار به دست آمده به چاپ رسید.

دبیر جشنواره مردمی رسول آفتاب ادامه داد: قرار بود این جشنواره تنها یک دوره برگزار شود، اما ما بی خبر از این بودیم که این فتنه مانند اتش زیر خاکستر ادامه دارد که اگر چنین نبود هشدارهای پیاپی مقام معظم رهبری هم نبود.

نویسنده کتاب "یارکجاست" با اشاره به موضوع چهارمین جشنواره مردمی رسول آفتاب، اضافه کرد: امسال فتنه ی اسلام آمریکایی به عنوان موضوع انتخاب شد که تمام فتنه ها از جمله، فتنهی خوارج سال 88، فتنهی داعش تکفیری، تشیع انگلیسی و... را شامل می شود. امسال نیز در اوج مظلومیت جشنواره را پی می بریم.

وی با بیان اینکه تنها 5 سال از عمر موسسه فرهنگی هنری رسول آفتاب می گذرد، اضافه کرد: فعالیت این موسسه در شهرستان ورامین است. اکنون در ورامین با وجود خالی ماندن بسیاری از ساختمانهای وزارت ارشاد در این شهر، وزارت ارشاد تنها تمهیدی کهب رای ما داشت این بود که ما را از انجا بیرون کند.

مخدومی بیان کرد: تعجب می کنم، ما هیچ مکانی برای فعالیت نداریم و تنها تلفنی کارها را پیش می بریم و خدا را شاکرم که ما هر سال توانمند تر از سال گذشته این جشنواره را پیش می بریم. اما در این بین دوستانی هستند که به ما یاری می رسانند.

دبیر جشنواره مردمی رسول آفتاب اظهار کرد: اگر یکی از جدی ترین  هشدارها ی امام راحل در خصوص اسلام آمریکایی بود و تا اخر هم به جوامع اسلامی ارائه کرد و پس از ایشان، امام خامنه ای پرچم  هشدار اسلام آمریکایی را نگه داشت ارزش دارد که ماهنرمندان  عمر خود را صرف معرفی این هشدار با ابزار هنر کنیم.

** نویسندگان داستان های تخیلی در مورد فتنه بنویسند

در ادامه این مراسم، مجتبی رحماندوست نویسنده، شاعر و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در خصوص فتنه صحبت شود، کتاب نوشته شود، اظهار کرد: باید در مورد فتنه صحبت کنیم، زیرا در غیر این صورت سالها بعد فتنه گران علیه ما صحبت خواهند کرد.

وی افزود: پیشنهاد می کنم، نویسندگان در خصوص فتنه، داستانهای تخیلی بنویسند که اگر فتنه پیروز میدان بود، کشور دچار چه تحولاتی می شد.

رحماندوست تصریح کرد: اگر در موضوع فتنه تن به کف خواسته فتنه گران که ابطال انتخابات بود می دادیم، و رهبری ان را می پذیرفتند، انتخابات بعدی زیر نظر شورای نگهبان انجام نمی شد، که انجام این کار غیر ممکن بود زیرا قانون اسلاسی ما اجازه چنین کاری را نمی دهد. نتیجهاش تغییر قانون اساسی با حضور ناظرانی خارجی بود.پس این اتفاقات هم میتواند در قالب داستان تخیلی مورد توجه قرار گیرد. البته از مسئولان این جشنواره خواهش میکنم که دستی هم به سر شعر بکشند.


انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار