در نشست کلانشهر و ازدواج مطرح شد

ارائه وام ۱۵ میلیون تومانی ازدواج به متقاضیان

عضو هیات مدیره مجمع خیرین ملی ازدواج در نشستی گفت: این مجمع تفاهم‌نامه‌ای با دو بانک امضا کرده است تا بتواند وام‌های ۱۵ میلیونی ازدواج را با سود بسیار ناچیز با مدت زمان بازپرداخت سه ساله برای امر ازدواج در اختیار جوانان بگذارد.
کد خبر: ۳۷۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳ - 30December 2014

ارائه وام ۱۵ میلیون تومانی ازدواج به متقاضیان

به گزارش گروه اجتماعی " دفاع پرس " شست علمی «کلانشهر و ازدواج با بررسی نقش و نحوه مداخله شهرداری تهران در امر ازدواج» با حضور مدیران مرکز مطالعات اجتماعی و فرهنگی مناطق در تالار اشراق ایوان شمس برگزار شد.

در این نشست موضوعاتی همچون خانواده تهرانی و ازدواج، الگوی اسلامی-ایرانی ازدواج، الگوی مناسب مداخله شهرداری تهران در ازدواج شهروندان تهرانی بررسی شد. همچنین بررسی فرهنگ، آداب، رسوم و قومیت شهروندان تهرانی در امر ازدواج، شناسایی و گامهای موثر در ازدواج و نقش خیرین و خیریهها در این نشست مورد توجه قرار گرفت.

مدیر کل مطالعات معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران به عنوان دستگاهی که تلاش دارد فراتر از یک سازمان خدماتی و در قالب یک نهاد اجتماعی ایفای وظیفه کند به موضوع ازدواج ورود پیدا کرده و به دنبال روشهای نحوه مداخله صحیح در این حوزه است.

علی اصغر محکی افزود: ازدواج امری است که در حیات شهر اثر میگذارد و مدیریت شهری نمیتواند نسبت به آن بیتفاوت باشد. چرا که مشکلاتی که امروز در زمینه اشتغال، معیشت و... وجود دارد در شهر باید مورد توجه قرار بگیرد و شهرداری نیز با توجه به بضاعت خود به این حوزه ورود پیدا کرده و با واکاوی جنبه ورود و مدیریت ذهن و رفتار شهروندان به دنبال پیدا سازی مدلهای صحیح آموزشی باشد.

صمد شاهمحمدپور، مدرس دانشگاه و مشاور نیز با بیان اینکه شهرداری تهران در سه حوزه سخت افزاری، آموزش و ایجاد جنبه روانی و انگیزشی میتواند به رشد و تعالی شهروندان تهرانی برای ازدواج کمک کند، افزود: واقعیت آن است که آمارهای ازدواج سفید بسیار بیشتر از آن چیزی است که جامعه در باره آن فکر میکند و شهرداری به عنوان نهادی که میتواند در عرصه آموزش تربیتی مردم شهر تهران موثر باشد، در کنار ایجاد انگیزههای شخصیتی و روانی به افراد به ویژه قبل از ازدواج نقش مهمی برعهده دارد.

ارائه وام ۱۵میلیونی برای ازدواج

عضو هیات مدیره مجمع خیرین ملی ازدواج در این نشست حضور پیدا کرد و با تاکید بر اینکه قالیباف به عنوان شهردار تهران توانسته است تحولی مثبت در شهر تهران ایجاد کند، افزود: تنها خواهش ما به عنوان مجمع خیرین که در زمینه ازدواج فعالیت میکند آن است که شهرداری تهران دستش را دردست سازمانهای مردم نهاد بگذارد.

احمد هوشنگی افزود: در حال حاضر مجمع خیرین ملی ازدواج تفاهم نامهای با دو بانک به امضا رسانده است که بتواند وامهای ۱۵ میلیونی ازدواج را با سود بسیار ناچیز با مدت زمان بازپرداخت سه ساله برای امر ازدواج در اختیار جوانان بگذارد.

هوشنگی خاطر نشان کرد: امروز سازمانهای مردم نهاد هستند که میتوانند مهمترین اتفاقات شهر را پیش ببرند و در این مسیر تنها از شهردار تهران میخواهیم که سپردهای را در اختیار سازمانهای مردم نهاد بگذارد. اگر شهرداری آوردهای را بیاورد میتوان به تعداد زوج بیشتری تسهیلات ازدواج به ویژه در زمینه خرید جهیزیه ارائه داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار