بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی:

نه دی باید همانند ۲۲ بهمن همواره و هرساله زنده نگه داشته شود

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت ۹ دی بر گرامیداشت یاد و خاطره این حماسه بزرگ ملت غیور ایران، تأکید کرد.
کد خبر: ۳۷۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳ - 30December 2014

نه دی باید همانند ۲۲ بهمن همواره و هرساله زنده نگه داشته شود

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیهای به مناسبت 9 دی بر گرامیداشت یاد و خاطره این حماسه بزرگ ملت غیور  ایران، تأکید کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

با فرارسیدن 9 دی "روز بصیرت و میثاق با ولایت" در هر سال یاد و خاطره یکی از حماسهسازترین روزهای حیات طیبه ملت بزرگ ایران اسلامی یاد آوری میشود و برگی زرین از دفتر پربار افتخارآفرینیهای این ملت ورق میخورد.

9 دی 1388 مردم ولایتمدار و عاشورایی ایران اسلامی به امر رهبر و مقتدای خویش، سکوت و صبر نجیبانه خود را در مقابل بیش از 6 ماه فتنهگری شکستند و مانند دریایی خروشان و مواج سنگرهای فتنهگران را در هم شکستند و کشور را از لوث وجود آنان پاک کردند.

بعد از برگزاری انتخابات پرشکوه دهمین دوره ریاست جمهوری در خرداد ماه 1388، قانونشکنانی که تحمل شکست در یک انتخابات آزاد، منصفانه و سالم برایشان غیرقابل تحمل بود، از پذیرفتن قواعد بازی سرباز زدند و با مطرح کردن دروغ بزرگی به نام " تقلب در انتخابات" کام ملت حماسهساز ایران را تلخ کردند و بیش از 6 ماه برخی خیابانهای تهران، محل رفتارهای قانونشکنانه، اراذل و اوباشی بود که بیشرمانه به تمام مقدسات ملت، حمله میکردند، آشوب آفریدند و دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی را امیدوار کردند.

هرچند ملت بزرگوار و کریم ایران اسلامی به تبعیت از رهبر خود با امید اصلاح و توبه فتنهگران دندان صبر بر جگر نهاده بود و با این تدبیر جمع زیادی از فریب خوردگان را از فتنه گران جدا کرد، اما در عاشورای 1388 هنگامی که مقدسترین عقاید خود یعنی عزای حضرت سیدالشهدا«ع» را آماج اهانت و توهین دید، دیگر صبر را جائز ندانست و در نهم دی ماه در حضوری اعجاب برانگیز و بیسابقه حماسهای جاویدان آفرید که به حق میثاق مجددی با امام خمینی «ره»، شهدای در خون خفته انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و رهبر بزرگوارش «مدظله العالی» بود.

نهم دی ماه باید همانند بیست و دو بهمن و سایر مناسبتهای تقویم پرافتخار انقلاب اسلامی همواره و هرساله زنده نگه داشته شود و هر زمان که دشمنان بازهم بر این انقلاب طمع کردند ملت ما باید با استفاده از این گنجینه پر بها تجدید قوا کرده و شاداب تر، پرتوانتر و با انگیزهتر جبهه مستحکم مبارزه با آمریکا و اسرائیل را مستحکمتر کند.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی سالگرد حماسه نهم دی "روز بصیرت و میثاق با ولایت" را گرامی داشته و بر یکایک آفرینندگان بصیر این حماسه درود فرستاده و از درگاه خداوند متعال عزت و سرافرازی بیش از پیش ملت ایران را در استمرار راه پرافتخار انقلاب اسلامی  را مسئلت میکند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار