در کمیسیون امنیت مجلس؛

ظریف:‌ لغو کلی تحریم‌ها را یکجا می‌خواهیم

وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، عدم توافق احتمالی آمریکایی‌ها برای دستیابی به توافق را به دلیل مسائل و مشکلات داخلی‌شان بعد از تغییر آرایش سیاسی داخلی این کشور دانست و در عین حال تاکید کرد که تیم مذاکره کننده به پشتوانه مقاومت ملت ایران خواستار لغو کلی تحریم‌ها، یکجا است.
کد خبر: ۳۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱ - 30December 2014

ظریف:‌ لغو کلی تحریم‌ها را یکجا می‌خواهیم

ظریف وزیر امور خارجه که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جهت پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان حضور پیدا کرد به گفته نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به دلیل انصراف نمایندگان از سوالاتشان، به بیان مسائل مختلفی در این حوزه از جمله مذاکرات هستهای و مسائل منطقهای پرداخت.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ماهیت مذاکرات و فاصلهها موجب طولانی شدن مذاکرات شده است در عین حال گفت که این مذاکرات به طور دقیق ادامه دارد، حتی اگر طرف مقابل مسئولیت سنگینی دارد و تحت فشارهای مختلف قرار گرفته است ولی ما ایستادهایم و طبق فرموده مقام معظم رهبری در صورتی که پیشنهاد معقولی وجود داشته باشد میپذیریم در غیر این صورت آماده هر نتیجهای هستیم.

ظریف در ادامه نامه های ارسالیاش برای کلیه وزرای امور خارجه کشورها به غیر از رژیم صهیونیستی را بیانگر موضع روشن جمهوری اسلامی در قبال مذاکرات دانست و با اشاره به از سرگرفتن مذاکرات از 15 ژانویه در سطح معاونان وزرای خارجه کشورهای 1+5 گفت که الحمدلله جمهوری اسلامی برای هر نتیجهای آمادگی دارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مذاکرات و توافق اولیه ژنو تاثیر عمیقی بر منطقه گذاشت گفت که این مذاکرات و توافق اولیه ژنو فضای جدیدی از همکاری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه ایجاد کرد به طوری که ایران در شرایط کنونی میتواند به عنوان یک قدرت بزرگ و قوی منطقهای نقش آفرینی کند. نقشی که مورد اعتراف دشمنان جمهوری اسلامی نیز است.

وزیر امور خارجه همچنین تاکید کرد که افزایش توان داخلی، اجماع ملی در حوزه سیاست خارجی و حفظ نگاه ملی در مذاکرات با پرهیز از نگاههای جناحی و سیاسی رمز موفقیت ما در مذاکرات است البته ما در مذاکرات خطوط قرمز مقام معظم رهبری و نظام را حفظ خواهیم کرد.

ظریف همچنین با اشاره به تغییر آرایش سیاسی داخلی آمریکا گفت که به هر حال تحولات داخلی آمریکا تاثیر زیادی بر مواضع این کشور میگذارد. اگر آمریکاییها به جمعبندی برای دستیابی به توافق نرسند به دلیل مسائل و مشکلات داخلی آنهاست.

وزیر امور خارجه همچنین به مقاومت و ایستادگی ملت ایران اشاره و اظهار کرد: پیروزی ملت ایران همین مقاومت است. ما به پشتوانه همین مقاومت لغو کلی تحریمها را یکجا خواهانیم.

در این جلسه جلالی، کوثری، آقامحمدی ، جوکار، آصفری، بخشایش، کامران، محسنی ثانی، شفیعی، دواتگری و فتح الله حسینی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

همچنین در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حمید فاضلی جانشین سازمان فضایی ایران حضور پیدا کرد و ضمن ارائه گزارشی از دستاوردها و پیشرفت های سازمان فضایی همچون اعزام موجود زنده به فضا از یک سری دیدگاهها که میخواهند جایگاه سازمان را تنزل دهند انتقاد کرد.

جانشین سازمان فضایی از کمیسیون درخواست کرد که پیرو ماموریتها و سیاست گذاری مقام معظم رهبری در این زمینه اقدامی صورت گیرد تا جایگاه سازمان فضایی ارتقا پیدا کرده و مورد حمایت قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها