حجت الاسلام خاتمی در همایش بسیج طلاب سپاه تهران بزرگ:

فتنه‌گران در فتنه 88 از نام امام(ره) سواستفاده کردند

امام جمعه موقت تهران گفت: فتنه‌گران در فتنه 88 تا توانستند از عکس و نام امام (ره) سو استفاده کردند و به دروغ خود را همراه امام (ره) معرفی کردند.
کد خبر: ۳۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵ - 31December 2014

فتنه‌گران در فتنه 88 از نام امام(ره) سواستفاده کردند

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجتالاسلام سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران صبح امروز در همایش بسیج طلاب سپاه تهران بزرگ با اشاره به این مطلب، اظهار داشت: حوزهای علمیه به ویژه حوزه علمیه تهران در برابر فتنه گران ایستادهاند و از حمایت خود نسبت به ولایت فقیه دست بر نمیدارند. چرا که حوزههای علمیه همواره بازوی انقلاب بوده و هستند به عبارت دیگر طلاب علوم دینی، مالکاشتر ولی فقیه محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه بعد از رحلت پیامبر با ۱۳ نوع فتنه مواجه بودیم، گفت: این ۱۳ جریان فتنه عبارتند از ممنوع شدن نگارش حدیث به مدت یکصد سال، جریان ناکثین، قاسطین، مارقین، جریان قاعدین، جریان غلات، زیدیه، کیسانیه، جریان رندانه بن العباس، فتحیه، ناموسیه، اسماعیلیه و واقفیه.

امام جمعه موقت تهران سپس درباره سه عنصر اصلی و ثابت همه فتنههای بعد از پیامبر بیان داشت: دنیاپرستی شبههافکنی و سواستفاده از مقدسات سه عنصر اصلی و ثابت همه فتنههای شیعی هستند.

وی سپس با اشاره به اینکه در سال ۸۸ آنهایی که رای نیاوردند کشور را به آتش کشاندند، تصریح کرد: سران فتنه به چیزی کمتر از کسب قدرت قانع نبودند. از سوی دیگر در هر یک از این ۱۳ جریان فتنه و فتنه ۸۸ موارد متعددی وجود دارد که هر یک از آنها میتواند به صورت مجزا تحلیل و بررسی شود.

حجتالاسلام خاتمی در ادامه با اظهار این مطلب که خون ۲۰۰ هزار شهید برای پایداری این نظام ریخته شده است، اما فتنهگران با خون شهدا بازی کردند، یادآور شد: باید دامن مهر و رافت نظام برای آنهایی که فریب فتنهگران را خوردند و مورد سواستفاده ابزاری واقع شدند، باز باشد. به عبارت دیگر باید این افراد را با مهر و عطوفت اسلامی قبول کرد و حتی سران فتنه را هم دائم تقاضا داریم از مردم و رهبری عذر خواهی کنند.

عضر هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: توبه اصحاب فتنه راه حل مساله را باز میکند، البته این به معنای پاسخگو نبودن نسبت به اعمال گذشتهشان نیست؛ بلکه باید جوابگوی عملکرد گذشتهشان باشد.

انتهای پیام/ ر.م

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار