تقوی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران:

بسترهای فتنه برای انتخابات بعدی از امروز آماده شده است

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور گفت: برای تشکیل فتنه نیاز به بسترهایی است و هیچگاه بذر در زمین شوره زار افشانده نمی شود و فتنه با مطالعه صورت می گیرد. من از امروز هشدار می دهم برای انتخابات آینده بسیاری از بسترها آماده شده است و مردم باید هوشیار باشند تا در جریان بستر سازی ها قرار نگیرند.
کد خبر: ۳۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷ - 02January 2015

بسترهای فتنه  برای انتخابات بعدی  از امروز آماده شده است

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، حجت الاسلام رضا تقوی ریاست سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران در مصلی امام خمینی (ره) گفت: فتنه سال 88 خسارت های سنگینی بر جمهموری اسلامی ایران و بر مردم مسلمان ایران وارد کرد.

وی در ادامه افزود: فتنه حرکتی بود که در مقابله با نظام اسلامی در کشور اجرا شد و آنهایی که فتنه را به اختلاف میان کاندیداهای ریاست جمهوری تفسیر می کنند یا ناآگاه هستند و یا می خواهند مسیر تاریخ و تحلیل تاریخی را تغییر دهند و بر ذهنیت ها اثر بگذارند.

تقوی فتنه سال 88 را اختلاف میان دونفر ندانست و گفت: فتنه سال 88 اختلاف میان دو جریان و نگاه فکری بود و یک نگاه میان مومنین و ارزشهای انقلابی و دیگر نگاه، نگاه مقاله با نگاه اول در کشور بود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور با بیان این مطلب که هر انقلابی با یک چنین فتنه انگیزی روبه رو است گفت: در طول تاریخ هم در مطالعات تاریخی این فتنه انگیزی ها را می بینیم. ما فتنه را امر داخلی می دانیم و حرکتی است که از درون جامعه انقلابی شکل می گیرد و افراد در درون نظام شروع به ساختار شکنی می کنند و برای این که انقلاب اسلامی را سرکوب کنند بوجود آمده اند.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه در ادامه اظهار داشت: همواره ما باید روشن گری کنیم و به این مسأله بپردازیم، زیرا که معتقدیم که با هر صحنه ای که مردم در آن حضور پیدا می کنند دشمن برای آن صحنه طرحی در اختیار دارد و با طرحش به دنبال این است که جلوی نقش آفرینی مردم را بگیرد و اگر دشمن به اهداف خود در فتنه گری ها و طراحی هایش نرسد از راههای مختلف وارد خواهد شد.

وی کلمه فتنه را واژه عربی برشمرد واذعان داشت: در قرآن و روایات از این واژه بسیار به کار رفته است و یک معنای فتنه آشوب و بلوا است و به فتنه های اجتماعی و وریدادهای ساختار شکن و آشوب گر اجتماعی معمولا فتنه می گویند.

تقوی در رابطه با مشخصات فتنه نیز گفت: فتنه یک پدیده اجتماعی است و کار فردی را فتنه نمی گویند و در ماهیت جمع و اجتماع وجود دارد و اگریک شخص بخواهد با سخنان خود گروهی را تحریک کند تا اقدامات ساختار شکن در کشور انجام دهند و کار این گروه اجتماعی باشد می توان قلمداد فتنه را از سخنان وی داشت.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور در ادامه تصریح کرد: فتنه وقتی روی کار می آید با حق متشبه می شود و افراد نمی توانند حق را از باطل تشخیص دهند زیراکه فتنه هم وجهه سلبی دارد و هم وجهه اثباتی و زمانی که دام فتنه برچیده می شود برای مردم چهره آنان مشخص خواهد شد که ماهیت آن چه بوده است.

وی ارتباط همسویی برخی افراد داخلی با خارج، فعالیت عناصر قدرت طلب در چارچوب خواسته های دشمن، هنجار شکنی و عبور از قانون و اردوکشی خیابانی را از جمله مولفه های فتنه است.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران در ادامه با بیان این مطلب که فتنه لایه های مختلف دارد بیان داشت: فتنه یک لایه درونی و یک لایه بیرونی دارد که لایه درونی آن خود به دو بخش تقسیم می شود یکی لایه های روی صحنه و دیگری لایه های پشت صحنه و ما به لایه های پشت صحنه توجه نمی کنیم و تنها به لایه های روی صحنه که با بلوک سیمانی سر بسیجی را می شکنند و مغز وی را پخش در خیابان می کنند توجه داریم.

تقوی اظهار داشت: برای تشکیل فتنه نیاز به بسترهایی است و هیچگاه بذر در زمین شوره زار افشانده نمی شود و فتنه با مطالعه صورت می گیرد و من از امروز هشدار می دهم برای انتخابات آینده بسیاری از بسترها آماده شده است و مردم باید هوشیار باشند تا در جریان بستر سازی ها قرار نگیرند.

وی شبه پراکنی، بی بصیرتی، استفاده از افراد ناراضی در کشور را از موارد برشمرد که فتنه گران به آنها در فتنه گری خود توجه می کنند و از آنان بهره می گیرند، گفت: برخی افراد در فتنه حضور و نقش مستقیم ندراند و از آنها نیز حمایت نمی کنند بلکه تنها با سکوت خود به فتنه گران کمک می کنند و در انقلاب اسلامی به این افراد خواص بی بصیرت می گویند.

تقوی با بیان این مطلب که هیچ فتنهگری عریان به میدان نمیآید گفت: فتنه گران همواره زیر شعارهای زیبا در فتنه، زهر کشندهای در اختیار دارند و در واقع ماهیت بسیاری از فتنهها پس از فتنه روشن میشود.

تقوی با بیان فتنه سامری در دوران حضرت موسی (ع)، گفت: در زمان غیبت حضرت موسوی و زمانی که حضرت موسی به کوه طور رفتند فتنه سامری بوجود آمد و وقتی حضرت موسی (ع) از کوه طور بازگشتند همه گوسالهپرست شدند بنابراین غیبت حضرت موسی (ع) در آن زمان زمینه فتنه را فراهم کرد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان این مطلب که چه کسانی غیر از فتنهگران در صحنه حضور دارند و به فتنه کمک میکنند، بیان داشت: آنها کسانی هستند که اگرچه در فتنه نقش مستقیم ندارند ولی به دلایل مختلف خود را کنار میکشند و نه به حق و نه به باطل کمک نمیکنند. اینها غایبین یا همان خواص بی بصیرت هستند که با سکوتشان به فتنه و فتنهگران کمک میکنند.

وی روشنگری، بصیرتافزایی و جدا کردن صف فتنهگران از فتنهزدگان و گول خوردگان ضروری دانست و گفت: برای مقابله و برخورد با فتنه گران باید کمک به فتنهگران ممنوع شود و مراقب بود مبادا امکانات نظام ما میراثدار فتنهگرانی باشد که درصدد براندازی نظاماند. نباید اجازه دهیم تا فتنهگران در برخی از دستگاهها حاکمیتی لانه کنند و وظیفه رسانههای است که موضوعات مربوط به این امر را بیان کنند تا مردم فتنهگران را با اسم و رسم بشناسند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه امسال وزرا، رییسجمهور و مسئولان ما مواضعشان را به صورت شفاف در برابر فتنه بیان کردند و ما از آنها تشکر می کنیم زیرا که این چیزی است که ما می خواهیم اما باید مراقب باشیم تا فتنهگران چهره عوض نکنند.

وی در ادامه به عدم پذیرش برخی افراد به عنوان وزیر از سوی نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: اگر مجلس ما اکنون بر روی برخی از چهرهها حساسیت دارد وظیفه شرعی و ملیشان بوده تا اجازه ندهد کسانی که در فتنه ردپایی دارند در پستهای کلیدی فعالیت کنند.

تقوی در ادامه  گفت: مسئولان نظام باید مراقب باشند لباس، شعار و زبانشان تغییر نکند زیرا ما فتنه را برانداز نظام میدانیم.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان این مطلب که افراد اگر فتنه گری را با سند و مدرک در برخی دستگاهها مشاهده کردند باید بیان کنند، خاطرنشان نمود: کسی که در فتنه دست داشته و زندان رفته و محکوم شده و جرم او برای ما مثل آفتاب روشن است  نباید میراث شهدا را در اختیارش قرار دهیم.

تقوی با بیان این مطلب که  فتنه 88 مقدمهای دارد و در 18 تیر 78 جریانی شروع شد که فتنه 88 در آن زمان کلید خورد گفت: با حضور مردم در صحنه، فتنه 78 در آن زمان خفه شد و در طول این مدت تا سال 88 برنامهریزیهایی صورت گرفت و چهرههایی به خارج و آمریکا رفتند و با بعضی از چهرههای آمریکایی ملاقات کردند و فتنه 88 را به وجود آوردند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه مدیریت مقام معظم رهبری در فتنه 88 بینظیر بود، گفت: در فروردین 88 مقام معظم رهبری در سخنرانی حرم رضوی فرمودند که مبادا نامزدها در اثنای فعالیتهای انتخاباتی خود حرفی بزنند که دشمن را به طمع بیندازد. مقام معظم رهبری البته دو سه ماه قبل از برگزاری انتخابات هشدار داده بودند مراقب باشید زیرا دشمن میخواهد فتنه کند.

وی در ادامه یادآور شد: یکی از سیاستهای مقام معظم رهبری در مهار فتنه، تاکید ایشان بر قانونگرایی بود و در فتنه 88 خطاب به نامزدها فرمودند که قانون فصلالخطاب است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور یادآور شد: قبل از اعلام نتایج انتخابات 88 از سوی شورای نگهبان، یکی از کاندیداها جشن پیروزی را اعلام کرد و مشارکت 85 درصدی مردم را زیر سوال برد و مسئولان نظام را شعبدهباز خواند و در همان روزها بود که نخستین اغتشاشات در تهران آغاز شد.

وی افزود: پس از آن مقام معظم رهبری با مسئولان ستادهای نامزدهای انتخاباتی ملاقات کردند و از آنها خواستند که اعتراضات خود را از مجاری قانونی پیگیری کنند.

تقوی با تأکید بر این که فتنه 88 خسارات زیادی را به مردم وارد کرد، گفت: اولین خسارت آن فتنه این بود که حضور 40 میلیونی مردم در انتخابات را زیر سوال برد. بیاحترامی به امام (ره)، پاره کردن عکس امام (ره)، شعار نه غزه نه لبنان و شعار مرگ بر روسیه و نیز شعار استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی به جای شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی از جمله پیامدهای فتنه 88 بود.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان دستهای از فتنهگران روزهخواری کردند که در دوران طاغوت این بیاحترامی اتفاق نیفتاده بود، گفت: در آن زمان بیش از 30 انسان کشته و حدود 200 مغازه مورد هجمه قرار گرفت و مسجد سوزانده و چادر را از سر زنان محجبه کشیده شد.

وی در خاتمه با اشاره به 9 دی ماه، گفت: مردم در 9 دی همان سال با حماسهای که آفریدند پاسخ فتنهگران را دادند و ظرف یک ساعت فتنهگران محو شدند این ملت شعارهای عاشورایی سر دادند و همچنین با حضور چشمگیر در 9 دی مردم بار دیگر از نظام اسلامی و اصل ولایت فقیه حمایت و به جهانیان اثبات کردند.

انتهای پیام/



 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار