جامعه مدرسین حوزه علیمه قم برگزار کرد؛

اجلاس مسئولان و روحانیان نهادها با موضوع تعامل مطلوب حوزه و روحانیان شاغل

اجلاس مسئولان و روحانیان نهادها با موضوع تعامل مطلوب حوزه و روحانیان شاغل در جامعه مدرسین حوزه علیمه قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵ - 03January 2015

اجلاس مسئولان و روحانیان نهادها با موضوع تعامل مطلوب حوزه و روحانیان شاغل

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، اجلاس مسئولان و روحانیان نهادها با موضوع تعامل مطلوب حوزه و روحانیان شاغل در جامعه مدرسین حوزه علیمه قم در روز پنجشنبه 11 دیماه، برگزار شد. مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری، در این اجلاس با اشاره به تاثیر حضور روحانیت در عرصه های مختلف کشور گفت: کمترین اثر این حضور حفظ دین مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری با یادآوری تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ساماندهی دانش آموختگان حوزوی تصریح کرد حوزه و نهادهای مختلف برای رفع نیازها، مکمل یکدیگرند.

وی بر شناسایی، جذب، آموزش و بکارگیری و نظارت بر کار حوزویان شاغل در قم در تمام دستگاهها تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی وزیر دادگستری هم در این اجلاس با اشاره به لزوم حضور روحانیت در دستگاهها خاطر نشان کرد: وظایف اصلی روحانیت شاغل در دستگاهها نباید تحت تاثیر مسائل اجرایی قرار گیرد.

وی رسالت اصلی حوزه را کار فرهنگی دانست و گفت : حوزه نباید گرفتار نظام بوروکراسی شود.

در این همایش پیش نویس سند تعامل حوزه با دستگاههای مختلف در 8 بند به بحث و بررسی گذاشته شد.

در این همایش معاون امور طلاب و دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه از ثبت کامل اطلاعات 30 هزار نفر از طلاب برای بکارگیری در نهادهای مختلف خبر داد و گفت : تاکنون 2500 نفر از این افراد به دستگاهها معرفی شدند.

در این همایش همچنین از آیت الله عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار