ابوترابی فرد در همایش گرامیداشت روز 9 دی حماسه حمایت از ولایت:

نقش ایران در منطقه و شاخ آفریقا نقش محوری و کلیدی است/ ایران در عرصه امنیت جایگاه فاخر و تعیین کننده ای را به دست آورده

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: نقش ایران در منطقه و شاخ آفریقا نقش محوری و کلیدی است و امروز دشمن اذعان دارد که ایران در امنیت کامل به سر می برد.
کد خبر: ۳۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴ - 03January 2015

نقش ایران در منطقه و شاخ آفریقا نقش محوری و کلیدی است/ ایران در عرصه امنیت جایگاه فاخر و تعیین کننده ای را به دست آورده

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، حجت الاسلام سید محمد حسین ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در همایش گرامیداشت روز نهم دی حماسه حمایت از ولایت، در ستاد فرماندهی حفاظت هواپیمایی گفت: برنامه درخشان افتخار آفرین سپاه حفاظت که در معنای عام حفاظت هوایی و چه در معنای خاص بیان کننده این واقعیت است که در هر برحه ای ای که نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیروی بالنده مقتدر اقتدارآفرین نظام سپاه پاسداران ورود کرده است برگ زرین و خدمت ماندگار در کارنامه درخشان این نظام ثبت کرده است.

وی در ادامه افزود: یکی از موضوعاتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی را به شدت مورد تهدید و ناامنی و کاهش ضریب اقتدار می توانست نقش مهم و تعیین کننده داشته باشد موضوع هواپیما ربایی در کشور بود که در دوره های نخست انقلاب فعالیت گسترده جریان وابسته به نفاق و جنگ تحمیلی به دنبال آن بودند تا آسمان ایران را از نظر هواپیمایی، مسافربری و سایر پروازهای هوایی از نظر امنیت مشکل دار نشان دهند اما نیروی سپاه و حفاظت هواپیمایی امنیت را در کشور برقرار کرد و ما این کار را به عنوان یک مساله مهم که توانستیم از آن عبور کنیم به آن نگاه می کنیم.

ابوترابی فرد در ادامه به ظرفیت های امنیتی در مرزها و آسمان ایران اشاره کرد و گفت: امروزایران علاوه بر ظرفیت درسطح مرزها و بالاتر از آن امنیت در آسمان برخوردار است و به عنوان امن ترین نقطه در منطقه به شمار می رود و در این سالها شاهد هستیم که تقاضا برای عبور از آسمان ایران افزایش یافته است.

وی با تاکید بر این مطلب که نقش سپاه پاسداران پدافند هوایی کشور در این امنیت نقش بی بدیل است اظهار داشت: امنیت سرمایه بزرگی است که به سهولت به دست نمی آید و این امنیت سرمایه گرانبهایی است که در پرتو پیوند انگیزه عالی داشتن، مهارت و فن آوری و تجهیزات مورد نیاز و افراد کارآموخته و توانا درکنار یک مدیریت با برنامه متقن قابل دفاع تحقق خواهد یافت.

وی ادامه داد: امروز ایران مفتخر است در عرصه امنیت جایگاه فاخر و تعیین کننده ای را به دست آورده و به دست آوردن امنیت کشور جمهوری اسلامی ایران از یک جایگاه فاخر کم نظیر در سطح جهان برخوردار است.

نایب رییس اول شورای اسلامی اذعان داشت: امنیت ایران به گونه است که در توسعه یافته ترین نقاط جهان نمونه آن دیده نمی شود.

ابوترابی فرد با بیان این مطلب که ایران علاوه بر سطح منطقه ایران توانسته برای کشورهای منطقه نیز امنیت به وجود آورد و امروز رکن امنیت جنوبی ترین منطقه آسیا قرار گیرد.

نایب رییس مجلس در ادامه به نقش ایران در منطقه و شاخ آفریقا بیان داشت و گفت: نقش ما در منطقه و شاخ آفریقا نقش محوری و کلیدی است و امروز دنیا براین نقش ایران اذعان دارند و امنیت فعلی ایران ثمره اقتدار نیروی حفاظت ایران است.

ابوترابی فرد هم چنین به دیدار و نشست رییس مجلس، نایب رییس و گروه ها و احزاب سیاسی مجلس عراق با رییس و نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: در این دیدار همه آنها بر نقش ایران اذعان داشتند و تاکید کردند.

 وی بیان داشت: نقش ایران در سوریه نقش بی بدیل است و اینکه شما امروز مشاهده می کنید رییس جمهور امریکا در سخنرانی خود بیان میکند ایران به عنوان یک قدرت تبدیل شده است و اذعان می دارد که ایران به قدرتی تاثیر گذار در منطقه تبدیل شده است.

وی افزود: امریکا امروز قدرت ایران را در عراق، سوریه، فلسطین، یمن و لبنان و در سراسر دنیای اسلام مشاهده می کند به دلیل آن است که این قدرت را سرویس های اطلاعاتی آن دراین مناطق به خوبی لمس کردند.

ابوترابی فردر در ادامه سخنرانی خود به حوادث بعد از انتخابات خرداد سال 88 اشاره و بیان کرد در حوادث بعد از انتخابات خرداد سال 88 دشمن برای ایجاد شکاف های اجتماعی سیاسی و کاهش نفوذ رهبری درمیان مردم برنامه ریزی کرده بود و برای اجرای برنامه های خود قدم های بلندی برداشت و آن سالها سال های نقطه امید دشمنان به شمار می رود.

وی افزود: ملت ایران اسلامی با اقتدار داشتند مدیریت ایمان و اعتماد و توکل به خدای متعال با دست توانا مقام معظم رهبری توانستند تهدید و فتنه سال 88 به یک فرصت استثنایی برای افزایش اقتدار ملی و امنیت کشور که کار بزرگی بود در این مقطع شکل دهند و به معنای واقعی کلمه دست توانای سبحان را برای برون رفت از بحران های سال 88 مشاهده کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی درادامه به جنگ تحمیلی علیه ایران درطول 8 سال اشاره کرد و گفت: جنگ تحمیلی که از سوی دشمنان علیه ایران طراحی شده بود یکی از مهم ترین نقاط تهدید نظام جمهوری اسلامی در نخستین روزهای آغاز تولدش بود که این تهدید به اقتدار عظیم برای ایران مبدل شد و به ماندگارترین و عزت بخش ترین فرصت ها تبیدل گشت و امروز هر چه جمهوری اسلامی ایران دارد از سفره دفاع مقدس است.

ابوترابی فرد دستاوردهای سیاسی علمی اقتدار دفاعی و نظامی امنیتی را از دستاوردهای عزت بخش دفاع مقدس دانست.

وی گفت: حوادث بعد از انتخابات سال 88 آن فتنه بزرگ را در کشور بوجود آورد که برای نظام و ملت تهدید به شمار می رفت اما ملت توانستند همانند دفاع مقدس این تهدید را به فرصت استثنایی مبدل کنند

نایب رییس اول شورای اسلامی بیان داشت: ما در سال 88 و تا پایان سال 92 با چالش های جدی و تنگاتنگ و سختی در عرصه های اقتصادی، سیاسی و امنیت داخلی و حجمه های دشمن در خارج از کشور روبرو شدیم و سخت ترین روزها را در ایجاد ارتباط با کشورهای منطقه که از لحاظ سیاسی اقتصادی بر ما وارد شد و با یک نگاه واقع بینانه می توان در شرایط فعلی آن روزها را ارزیابی کنیم.

وی به عرصه خارجی اقتصادی  ایران اشاره کرد و گفت: در عرصه اقتصادی دشمن برای در فشار قرار دادن ایران پرونده هسته ای ایران را بعد از انتخابات 88 به شورای امنیت فرستاد و تحریم های سختی را علیه ایران از سوی کنگره امریکا رییس جمهور این کشورسازمان ملل و نیز اتحادیه اروپا صادرکرد و اگر این تحریم ها برای هر کشور دیگری صادر می شد قطعا آن کشورها تاکنون تسلیم شده بودند.

ابوترابی فرد به تحریم بانک مرکزی اشاره کرد و ادامه داد تحریم بانک مرکزی تحریم کوچکی نبود و بعد از اینکه دیدند نمی توانند ایران را با تحریم بانک مرکزی در فشار قرار دهند تحریم دیگر بانک های ایران را در دستور کارخود قرار دادند و حتی اموال و دارایی های ایران را بلوکه کردند.

وی در ادامه کاهش قیمت نقت در بازارهای جهانی قدم اول تحریم های ایران ازسوی دشمنان ندانست و گفت: دشمنان وقتی دیدند ایران را نمی توانند با تحریم هایی که علیه ایران در جهان کرده بودند به زانو درآورند در گام دوم با کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی قیمت نفت ایران 50 درصد کاهش یافت و این تهدید به حدی است که برای تامین کارهای مورد نیاز ما را با چالش های جدی مواجه کردند چرا که این تحریم باعث شده تا درآمدهای ارزی ایران کاهش یابد و ارزش پول ملی به یک سوم برسد .

ابوترابی در ادامه تصریح کرد: چالش های پیش روی ایران درشرایطی بود که مسوولین اجرایی کشور در جلسات با کشورهای اروپایی حضور داشتند و ما دراین مدت چالش های سختی را تجربه کردیم و هدف دشمن از بوجود آوردن چالش ها این بود که پول ملی ایران به نصف برسد تا راه برای آشوب های خیابانی و شکاف های اجتماعی هموار شود.

وی در ادامه چالش های سیاسی در داخل را از دیگر چالش هایی برشمرد که ایران درآن سال ها به خود می دیده است گفت: در کنار چالش های اقتصادی که ایران سخت ترین دوران را پیش روی چشم خود دیده بود از نظر سیاست داخلی نیز چالش های جدی را تجربه کردیم . چالش های سیاسی که میان مجلس و دولت به وجود آمد و خبرهایی که از داخل برای دشمن ارسال می شد.

وی افزود: در کنار چالش های سیاسی داخلی ایران با چالش منطقه ای نیز مواجه شد با چالشی که دشمن لبنان را به آن وضعیت سخت مواجه کرد و تکفیری را با سوریه سرریز کرد به گونه ای که اگر داعش پس از مایوس شدن از سوریه و تثبیت دولت سوری به عراق حمله ور شد اما اگر دولت سوریه سقوط می کرد و تکفیری ها در سوریه ریشه می کردند امروز عراق و لبنان چه اتفاقی می افتاد و دشمن کاملا با برنامه ریزی این نقاط حساس را انتخاب کرده بود چرا که می دانست با سقوط سوریه عراق فوری سقوط می کرد و چالش های فراوانی در لبنان در فلسطین و غزه بوجود می آمد و ما در حوزه مسائل منطقه ای یکی از سخت ترین دوران را سپری کردیم به گونه ای که همه تحلیل گران اتفاق نظر دارند که ایران با تدبیر رهبر انقلاب توانست با اقتدار این حوزه را مدیریت کند زیرا که مقام معظم رهبری در زمانی که اتحادیه اروپا رسما سقوط سوریه را اعلام داشت بیان فرمودند با تدبیر و اقتدار سوریه مدیریت شود.

ابوترابی فرد در ادامه بیان داشت: امروز کشورهای قدرتمند جهان اذعان می کنند که تحریم ها نتوانست ایران را از نقشه راه تعریف شده منزوی کنند بلکه تحریم های ایران را به قدرت هسته ای در بالاترین سطح فناوری پیشرفت آب سنگین تبدیل کند و از نظر سیاسی نیز توانستیم با اقتدار عبور کنیم و در انتخابات بالاترین مشارکت را برگزار کنیم .رییس جمهور امریکا امروز ناچار است که به این اقتدار و تبدیل شدن ایران به  قدرت منطقه ای اذعان کند زیرا که این دستاورد حاصل مدیریت و ایمان عقیده و اخلاق و توکل به خدا به وجود آمده است.

نایب رییس اول شورای اسلامی تصریح کرد امروز اگر بخواهیم یک ارزیابی از روند 4 سال گذشته داشته باشیم باید بگوییم امروز در وضعیتی روبرو هستیم که توانستیم 9 دی و حضور میلیونی مردم در 22 خرداد سال 88 انتخابات 24 سال 92 و راهپیمایی باشکوه 22 بهمن در سال های 92 و 93 را ایجاد کنیم و این یک حقیقت است که ایران در جایگاه فاخر امنیت و ثبات اقتصادی در جهان برخوردار می کند.

وی در ادامه به حضور میلیونی مردم در 9 دی سال 88 اشاره کرد و افزود: در این روز می توان جایگاه رهبری و مردم را در رویارویی با دشمن به خوبی مشاهده کرد و این جایگاه و نگاه است که انقلاب و نظام را تداوم می بخشد و امنیت را پایدار میکند و این سرمایه کوچکی نیست بلکه سرمایه بزرگی است که ایران توانست تهدیدها به فرصت تبدیل کند و اگر کسانی که توانستند با خلق حماسه 9 دی از تهدید ها عبورکند نبود ایران با یک چالش جدی امنیتی در منطقه مواجه میکرد و امروز نمی توانستیم تجربه مردم سالاری را داشته باشیم.

وی بیان داشت اگر مدیریت صحیح و بدون نقض مقام معظم رهبری نبود ما نمی توانستیم بعد از فتنه 88 شاهد برگزاری انتخابات با حضور همه جریان های سیاسی در سال 92 باشیم و برای عبور از  سال 88 تمام اعتبار نظام به کار گرفته شده بود و با شناخت درست و توجه به فرامین مقام معظم رهبری و خطوط قرمز از منافع ملی حراست کنیم.

ابوترابی در ادامه گفت: آنچه که الان برای  سران فتنه در نظر گرفته شده است بدون تردید کمترین تصمیمی بود که می توان اتخاذ کرد و این تصمیم برآورده از سعه صدر گذشت رهبر انقلاب است والا اگر خارج از این چارچوب تصمیم گیری می شد نتایج دیگری بود و باید بر دستانی که توانست کشور را از این شرایط سخت عبور دهد و فضای امروز وحدت انسجام ملی و اقتدار را خلق کند بوسه زد.

وی گفت امروز تیم هسته ای کشور ایران در نشست با کشورهای 1+5 در اوج قدرت با آنها مذاکره می کند و حداقل کاری که از سران فتنه می رود این است که در مقابل این ملت عذرخواهی کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای گفتگو نمایندگان کاندیدای معترض در انتخابات سال 88 کمیته ای تشکیل شده است و وی  نیز در این کمیته حضور داشته است اشاره کرد و گفت: فضای کامل و بازی تا تشکیل این کمیته پیش آمد تا معترضین بتوانند اعتراضات خود را بیان کنند و حتی شورای نگهبان نیز این کمیته را قبول داشت و در نشست هایی که با کاندیدهای معترض داشتیم نهایتا به این نتیجه رسیدیم که آنها این نقشه راه را قبول ندارند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه به برخی از خواص اشاره کرد و گفت: در آن زمان انتظار می رفت برخی از خواص حداقل در آن دوران سکوت خود را می شکستند و صحبت های را در جهت عدم تحقق فتنه 88 بیان می کردند تا با چالش های بعد از آن روبرو نباشیم و ضرورت داشت این افراد که کنار حق  قرار می گرفتند تا لایه های پنهان فتنه مشخص و شفاف می شد اما آنها این عمل را انجام ندادند.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که اقتصاد مقاومتی در کشور هر چه سریع تر اجرا شود گفت امروز کشور نیازمند به اقتصاد مبتنی بر کار تولید و مدیریت صحیح مصرف هستیم و امیدواریم که شرایط پیش رو و مسائل جانبی و کاهش قیمت نفت زمینه و فرصتی را برای ما فراهم آورد تا سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی به طور جدی در دستور کار قرارگیرد تا ما بتوانیم از این بحرانی که کشورهای قدرتمند علیه ایران به وجود آورده است با اقتدار عبور کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار