افتتاح اولین دفتر بسیج رسانه در تهران

طی مراسمی با حضور رئیس سازمان بسیج رسانه در شبکه اطلاع‌رسانی دانا، اولین پایگاه بسیج رسانه با نام پایگاه شهید صارمی افتتاح شد.
کد خبر: ۳۷۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳ - 04January 2015

افتتاح اولین دفتر بسیج رسانه در تهران

به گزارش دفاع پرس، طی مراسمی با حضور رئیس سازمان بسیج رسانه در شبکه اطلاعرسانی دانا، اولین پایگاه بسیج رسانه با نام پایگاه شهید صارمی افتتاح شد.

در این مراسم مقداد ذکی زاده مدیر مسئول شبکه اطلاع رسانی دانا به عنوان مسئول این پایگاه معارفه شد.

همچنین در حاشیه افتتاح این مراسم، مهرداد بذرپاش، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن حضور در مراسم معارفه، با پر کردن یک فرم عضویت، به عضویت اولین پایگاه بسیج رسانه در تهران در آمد.

 

* بسیج امتداد لشکر عاشوراست

مسعود بصیری، مسئول سازمان بسیج رسانه در مراسم افتتاحیه اولین پایگاه بسیج رسانه اظهار داشت: هرچه پایگاه های بسیج در کشور و در سطح دنیا گسترش پیدا کند این باعث خرسندی و افتخار بیشتر ماست؛ هرچه افراد بسیجی بیشتر شوند و از اسم و گزارش بیرون بیایند، امید ما به آینده بسیج بیشتر میشود.

وی در ادامه در تعریف بسیج گفت: در تمام دنیا بسیجی به معنای اخص کلمه یعنی کسی که به آرمانهایش ایمان داشته باشد و برای آنها تلاش کند.

مسئول سازمان بسیج رسانه افزود: بسیج به معنای جمع کردن تودههای مردم برای دستیابی به یک هدف بزرگ است؛ یعنی اگر امام حسین امروز در جمع ما بودند؛ یعنی به شهادت نرسیده بودند و لشکری وجود داشت، نیروهای این لشکر همین افرادی هستند که در بسیج فعالیت می کنند.

بصیری ضمن بیان ویژگی های یک بسیجی یادآور شد: کسانی که دارای مولفه های مترتب بر تشیع هستند , کسانی که برای ایمان و اعتقادی که دارند تلاش می کنند این افراد بسیجی هستند.

مسئول سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه در دورافتاده ترین نقاط کشور و حتی در کارگاه های کوچک هم در کشور پایگاه بسیج وجود دارد ؛ اما در رسانه ها تا کنون این پایگاه ها را نداشتیم، خاطرنشان شد: بیشترین ضربه هم تا کنون از رسانهها خورده شده است.

بصیری افزود: با روندی که شکل گرفته است و با همت دوستان فعال، دست برتر در حوزه رسانه که به فرموده مقام معظم رهبری در اختیار غرب است، در اختیار بسیج رسانه قرار خواهد گرفت.

وی اذعان داشت: بهترین روزنامههای ما به اندازه تیراژ خودشان نمی توانند اثر گذار باشند و مردم را با خود همراه کنند، این اشکالات باید رفع شوند و هیچ مرجعی بهتر از بسیج برای رفع این مشکل نیست.

مسئول سازمان بسیج رسانه اذعان کرد: امیدواریم که به برکت خون این شهدا، رسانههای ما از این وضعیت نجات پیدا کنند و حرف جدیدی را در دنیای رسانه بزنند.

بصیری در ادامه گفت: در حال حاضر در طول یک هفته حدود 14 پایگاه را در سراسر کشور، در شهرستان های مختلف افتتاح شده و در تهران هم پایگاه بسیج شهید صارمی در شبکه اطلاعرسانی دانا، به عنوان اولین پایگاه بسیج رسانه است.

وی در پایان افزود: امروز جمعیت بسیجیان در بسیج رسانه حدود 2 هزار نفر است که این رقم تا پایان سال به بیش از 4 هزار نفر افزایش پیدا می کند که با راه اندازی دفتر تهران بزرگ این جمعیت افزایش چشمگیری خواهد داشت؛ چرا که جمعیت رسانهای ما در تهران بزرگ، بسیار زیاد است و امیدواریم که نتیجه و ثمره راه اندازی این دفاتر را در حوزه عمل، فکر و اندیشه در رسانههای مختلف ببینیم.

 

* زندی:بسیج هر زمانی که لازم باشد در صف اول خدمت به کشور و مردم خواهد بود

همچنین حمید رضا زندی رئیس مرکز سایبری بسیج طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: خوشبختانه بسیج توانسته در عرصه های مختلف حضور به موقعی داشته باشد و در هر زمانی که لازم بود نیرو های بسیج در صف اول خدمت به مردم و کشور قرار داشتند.

وی افزود: در حال حاضر که دشمن تمرکز اصلی خود را در جبهه جنگ نرم قرار داده قطعا ماموریت های بسیج هم به نوعی تغییر می کند به همین دلیل است که امروز بیشتر از هر زمانی نیازمند حضور فعال بسیج در سطح رسانه های کشور هستیم.

زندی با تاکید بر لزوم کادر سازی در سطح نیروهای بسیجی برای مقابله با جنگ نرم دشمن گفت: قطعا آموزش نیروهای بسیجی یکی از مولفههای اصلی برای حضور در میدان اصلی جنگ امروز است بر همین اساس مرکز سایبری بسیج هم آمادگی دارد تا در این راستا با سازمان بسیج و رسانه همکاری لازم را داشته باشد.

رئیس مرکز سایبری بسیج در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: افتتاح دفاتر بسیج و رسانه یکی از اقدامات لازم برای گسترش تفکر بسیجی در سطح رسانهها است بر همین اساس امیدواریم با این اقدام شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر ظرفیت رسانهها در مسیر جبهه انقلاب باشیم.

 

* بذرپاش: هر زمان که تاریخ به یک 9 دی یا 22 بهمن احتیاج داشته باشد بسیجیان به عرصه میآیند

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران درحاشیه افتتاح اولین پایگاه بسیج رسانه در شبکه اطلاع رسانی دانا اظهار داشت: تشکیل پایگاه نه تنها یک فعالیت معمولی، بلکه شروع یک فعالیت متفاوت در صحنه رسانهای کشور است.

وی ضمن تبریک برای بسترسازی این امر، گفت: پیاده روی اربعین نشان داد که بسیج مردمی پتانسیل بسیار عظیمی برای حضور در صحنه را دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به فیلم مختار و تأثیر به سزایی که در به تصویر کشیدن واقعه عاشورا داشت خاطرنشان کرد: شخصیت مختار و سلیمان از شخصیتهایی بودند که در زمان خود افراد بسیار بزرگی بودند.

بذرپاش با اشاره به این موضوع که بیش از چند هزار نفر پس از عاشورا برای خونخواهی امام حسین(ع) به شهادت رسیدند تصریح کرد: اما نام هیچ کدام از این افراد در تاریخ مانند نام 72 تن از یاران امام حسین(ع) ماندگار نشد.

وی افزود: تفاوت این شهیدان در این است که کار آنها متناسب با لحظه بوده است و دقیقا پشت سر ولایت و رهبر خود قدم برداشته اند.

نماینده مردم تهران در مجلس ضمن بیان این موضوع که عمار یک سرباز گوش به فرمان حضرت محمد (ص) بود که خداوند با کار خودش و طبق وعده خودش او و دیگر یاران با وفای پیامبر را در تاریخ ماندگار کرد، گفت: آدم خوب در تاریخ کم نیست و تفاوت بسیجی با سایرین هم در این است که زمان عمل بسیجی در لحظه و به جاست.

بذرپاش تصریح کرد: جنس تاریخ از تکرار است و هر زمان که تاریخ به یک 9 دی یا 22 بهمن احتیاج داشته باشد بسیجیان به عرصه میآیند و نمی توان این حضورها را از تاریخ حذف کرد؛ چرا که حقیقت مسیر خود را پیدا میکند حتی اگر به اندازه یک نهر کوچک یا جوی آب باشد.

 

منبع:دانا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار