احمدی مقدم در همایش انس با پیشکسوتان جهاد و شهادت؛

اصول اخلاقی و آرمان‌های انقلاب تغییرناپذیر است / کلید اصلی عدم شکست سوریه، ایران است

فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشت : بر سر آرمان‌ها و ارزش‌ها نمی‌توان معامله کرد و برای حفظ آن باید هزینه داد، اصول اخلاقی، ارزشی و آرمان‌های انقلاب تغییرناپذیر است.
کد خبر: ۳۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹ - 26September 2013

اصول اخلاقی و آرمان‌های انقلاب تغییرناپذیر است / کلید اصلی عدم شکست سوریه، ایران است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس،  سردار اسماعیل احمدیمقدم در مراسم محفل انس با پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت : آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی تغییرناپذیرند اما همواره میدان کارزار و ابزارهای حفظ و مبارزه تغییر میکند.

وی با بیان اینکه انسانها برای دفاع از ارزشهایشان همواره هزینه میپردازند گفت: بر سر آرمانها و ارزشها نمیتوان معامله کرد و برای حفظ آن باید هزینه داد، اصول اخلاقی، ارزشی و آرمانهای انقلاب تغییرناپذیر است. ابزار دشمنان و آزمایشات همواره در حال تغییر است اما اصل موضوع که همان حفظ ارزشها و آرمانها است، تغییرناپذیر است.

فرمانده ناجا با اشاره به قیام امام حسین (ع) گفت: امام سوم شیعیان با علم به تمام ماجرا به کربلا رفت، چرا که هدف و اصولش مشخص بود و بعد از واقعه کربلا پیام کربلا برای همیشه ماندگار شد. رزمندگان ما نیز پایه ی رفتن خود را بر همین اساس گذاردند برای مثال هنگامی که آمریکاییها به افغانستان و عراق حمله می کنند برخی خوشحال شدند و گوسفند سربریدند، اما جای سوال است که بعدا چه اتفاقی برای آنها افتاد. به گونهای که بر اساس آمارها امسال در انفجارات عراق 4000 تن جان خود را از دست دادهاند و کمتر خانوادهای در بغداد پیدا میشود که کشته و معلول نداده باشد.

وی با اشاره به سخنان امیرالمومنین (ع) گفت: طبق فرمایشات امیرکه فرموده اند: اگربا دشمن در مرز نجنگید باید در عمق خانهتان با آنها روبرو شوید، جنگ ما یک دعوای ساده نبود بلکه عراق به راحتی می خواست در عرض چند روز تمام ایران را و از همه مهمتر آرمان های ما را از بین ببرد اما به حول و قوه الهی این جنگ 8 سال طول کشید و با رشادت های رزمندگان به پیروزی رسیدیم و اکنون با سربلندی زندگی می کنیم با عزت و اقتدار . 

احمدیمقدم با بیان اینکه در اواخر جنگ قیمت هر بشکه نفت به شش دلار رسید و دشمن با موشک باران و حمله شیمیایی عرصه را بر ایران تنگ کرده بود، تا جایی که توان ادامه جنگ وجود نداشت، گفت: سرانجام حضرت امام پذیرفتن قطعنامه 598 را به جام زهر تشبیه کرد و آن را پذیرفت و این در حالی اتفاق افتاد که ما بنده ی این جنگ بودیم چرا که همه ی کشورها فهمیدند عراق متجاوز است ودروغگویی صدام مشخص شد و فراز پایانی جنگ مرهمی بر دل سوخته مردم بود.

وی با بیان اینکه خونهای ریخته شده در جنگ پیام خود را برای همیشه ماندگار کرد افزود : امروز آمریکاییها در جنگ خود با سوریه عنوان کردند که کلید اصلی عدم پیروزیشان در سوریه، ایران است و کلید شکستشان نیز در افغانستان و عراق نیز ایران است و این همان اتفاق خوش یُمن و پرافتخار بعد از جنگ است.

فرمانده ناجا با اشاره به هزینههای میلیاردی آمریکا در افغانستان و عراق گفت: با اینکه هزینههای زیادی در این کشورها صرف کردهاند اما در آخر این کشورها به همرزمان ما در عملیاتهای مرصاد و ... تحویل داده شد و انسانهایی در عراق بر سر کار آمدند که از جنس ما هستند، هرچند ما چشم داشتی نداریم اما نشان میدهد که پیام انقلاب اسلامی زنده است و ماندگار شده است وهمین برای ما کافی است . 

احمدیمقدم با بیان اینکه در تکلیفگرایی و بندگی نباید به دنبال نتیجهگرایی و کسب نتایج آنی باشیم، به سخنان رییسجمهور و هیات همراه در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: در سازمان ملل، ستاره درخشان ایران بود و این در حالی است که آمریکاییها نیاز به مذاکره با ما را احساس میکنند و این کم عزتی نیست و رییسجمهور آمریکا این همه مقدمهچینی کرد تا با همتای ایرانیاش دیدار کند و این اقتداری است که نصیب ایران شده است.

وی با بیان اینکه راهاندازی شوراها و محافلی برای گردهم آیی پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در ناجا الزامی است، گفت: باید کانون و محفلی ایجاد شود که بچههای دفاعمقدس دور همدیگر جمع شوند تا علاوه بر ثبت خاطرات و اقداماتشان به  فراموش سپرده نشوند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار