حجت‌الاسلام سعیدی:

مقام معظم رهبری در مقابل فتنه‌های استکبار با تمام قدرت ایستاده‌ است

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه قطر و عربستان به‌نیابت از آمریکا در منطقه می‌جنگند، گفت: مقام معظم رهبری به‌واقع در مقابل فتنه‌های استکبار با تمام قدرت ایستاده‌اند.
کد خبر: ۳۷۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵ - 06January 2015

مقام معظم رهبری در مقابل فتنه‌های استکبار با تمام قدرت ایستاده‌ است

به گزارش دفاع پرس، حجتالاسلام والمسلمین علی سعیدی دقایقی پیش در مراسم تودیع و معارفه مسئول نمایندگی ولیفقیه در سپاه قدس استان گیلان، با گرامیداشت یاد و خاطره هشتهزار شهید گیلانی، اظهار داشت: امروز ایران اسلامی بهبرکت خون پاک شهدا و ولایتمداری ملت حضور قدرتمند و اثرگذاری در منطقه و جهان دارد.

وی با بیان اینکه ملت ایران اسلامی پاسدار ارزشها هستند، افزود: مردم ولایتمدار با بصیرت و هوشیاری و تبعیت از ولایت در برابر دسیسههای دشمن هوشیار بوده و ایستادهاند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به دیدگاههای امام خمینی(ره) برای حکومتداری گفت: دیدگاههای امام راحل باید در جامعه تبیین شود.

حجتالاسلام سعیدی رابطه حق و قدرت را مورد تحلیل قرار داد و تصریح کرد: ممکن است در جایی قدرت و عوامل تولید قدرت هم باشد ولی معیارهای حق از هم جدا باشند.

وی با بیان اینکه سه نظریه در این زمینه مطرح است، افزود: در نظریه نخست قدرت ذاتاً ارزش دارد و هرکس به قدرت دست یابد مشروعیت دارد، در این نظریه قدرت همان حق است، برخی از فلاسفه میگویند اگر کسی از طریق کودتا به قدرت رسید آن قدرت مشروع است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در نظریه دوم قدرتی که از رأی مردم نشأت گرفته میشود حق است و فقط تنها راه حقانیت قدرت آن است که مردم روی آن صحه بگذارند.

حجتالاسلام سعیدی تصریح کرد: در نظریه سوم قدرتی حق است که از صاحب حق نشأت گرفته باشد یعنی کسی که هستی را آفریده و حق تصرف به ذات انسان را دارد، از این رو قدرتی که از ذات باری تعالی نشئت گرفته میشود حق است و مردم در آن حق و نقش دارند.

وی عوامل قدرت را مورد بررسی قرار داد و با اشاره به سخن امام علی(ع) درباره قدرت، گفت: ایشان چهار عامل را برای زایش قدرت بیان میکنند، نخستین عامل تمرکز اراده مردم بر محور واحد قدرت است، تمرکز اراده مردم بر نقطه واحد قدرت میآورد اگرچه باطل باشد مانند حکومت معاویه.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در زمان معاویه صاحبان قدرت باطل بر قدرت خود اجتماع دارند و مردم برحق اجتماع ندارند، تصریح کرد: اگر اجتماع نباشد حق به قدرت نمیرسد و این یک قانون و سنت است.

حجتالاسلام سعیدی با بیان اینکه امروز چین به یک متحول اقتصادی تبدیل شده و آمریکا گرفتار اقتصاد چین شده است، افزود: این بهدلیل تمرکز مردم در یک نقطه واحد است.

وی با تحلیل قدرتهای اروپایی و غربی، افزود: اروپا در خدمت آمریکا و روسیه و چین هم بهخاطر منافع کلان خود به حرف آمریکا گوش میدهند و به همین دلیل است که امروز قدرتمند شدهاند حتی اگر روی باطل اجتماع داشته باشند.

نمایندهولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سومین عامل زایش قدرت بهتعبیر امام علی(ع)، گفت: اگر در یک نظام سیستم و دستگاهها درست عمل کنند در این صورت فساد به وجود نمیآید.

وی با بیان اینکه از خطوط قرمز نباید تجاوز کرد، گفت: درست است که تجاوز از خطوط قرمز انسان را به قدرت میرساند ولی این قدرت باطل است، وقتی قارون با عواملش در زمین فرو رفت مردم این باطل را درک کردند.

حجتالاسلام سعیدی تصریح کرد: در چیدمانها باید به توان افراد توجه کرد، پستها و شغلها امانت است و تعهد و دین در اجرای کارها وجود دارد، غربیها به تعهد و دین توجه ندارند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در جهان اسلام، افزود: حضرت امام خمینی(ره) وقتی وارد عرصه حاکمیت شدند آسیبشناسی همهجانبهای انجام دادند و مشکلات جهان اسلام را بررسی کردند، امام راحل پنج مشکل اساسی در جهان اسلام را مطرح کردند.

نمایندهولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: نخستین مشکل جهان اسلام تجزیه بود، استعمار با طرحریزی این گنجینه عظیم را شناسایی کرد چرا که میدانست که استفاده از این گنجینه بزرگ و اجتماع مسلمین بهضرر غرب است، امپراتوری عثمانی و ایرانی را تجزیه کردند چرا که مدیریت کردن اجزای کوچک آسانتر است.

حجتالاسلام سعیدی تأکید کرد: دومین مشکلی که امام راحل با آن برخورد کردند مهرهسازی بود، غربیها بهدنبال مهرهسازی بودند، رضاخان در ایران و آتاترک در ترکیه را خلق کردند و این شیوه تا به امروز در برخی از کشورهای اسلامی ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: عربستان 13 میلیارد دلار علیه سوریه و عراق هزینه کرد و قطر و عربستان بهنیابت از آمریکا در منطقه میجنگند.

نمایندهولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سومین آسیب دینسازی بود؛ بهائیت در ایران و وهابیت در عربستان ساخته شد و همچنان این روند ادامه دارد و انسانهای ساختگی این مسیر را ادامه میدهند، مذهبسازی برای از بین بردن اصل دین است.

حجتالاسلام سعیدی در بخش پایانی سخنان خود گفت: اسلام سوم را دشمنان تحت عنوان شیعه افراطی مطرح کردند که حمله به مقدسات اهل سنت و ترویج عزاداری بهصورت خشن را دنبال میکنند. امروز دنیای اسلام باید از دعوا و جنگ دست بردارد چرا که ما امروز با ابرقدرتهای یهود، صهیونیسیم و دشمنان واقعی اسلام سروکار داریم.

نمایندهولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در مقابل فتنههای استکبار با تمام قدرت ایستاده است، افزود: باید امروز روی مسائل در کشور اجتماع داشته باشیم، امروز به همبستگی نیاز داریم و دشمن کمر همت بسته است که انقلاب اسلامی را از بین ببرد و ما باید با جان و دل از این انقلاب پاسداری کنیم و به مسائل اصلی توجه داشته باشیم.

منبع : تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار