بررسی بروز خشونت در مدارس/3

ابهری: 70 درصد بزهکاران در دوران کودکی مورد آزار جسمی و روانی قرار گرفته اند

یک آسیب شناس اجتماعی اظهار داشت: با توجه به تحقیقات صورت گرفته، 70 درصد بزهکاران در دوران کودکی، مورد آزار جسمی و روانی قرار گرفته اند.
کد خبر: ۳۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰ - 06January 2015

ابهری: 70 درصد بزهکاران در دوران کودکی مورد آزار جسمی و روانی قرار گرفته اند

دکتر مجید ابهری،آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، خاطرنشان کرد: در فرهنگ فارسی تنبیه از ریشه بیدار کردن، هوشیار کردن و اگاه کردن می باشد و در واقع مجازاتی است که در مقابل رفتار نادرست بر فرد اعمال می شود.

ابهری ادامه داد: از نگاه رفتارشناسی اجتماعی، تنبیه دارای چهره های مختلفی می باشد که مهمترین آن ها عبارتند از، تنبیه کلامی، بکار بردن کلمات توهین آمیز،تنبیهات عاطفی از جمله، محروم نمودن فرد از عواطف انسانی و در نهایت ضرب و شتم فرد به عنوان مجازات یک رفتار نادرست که می تواند تاثیرات مخربی به همراه داشته باشد.

این آسیب شناس اجتماعی با بیان اینکه، تنبیه های نادرست از سوی بعضی مدارس همچنان صورت می گیرد، گفت: آسیب های شخصیتی، ایجاد اضطراب، انزوا، دلزدگی و حتی ترک تحصیل از مدرسه نتیجه مستقیم این رفتار نادرست محسوب می شود.

وی تصریح کرد:از نظر قانونی نیز تنبیه بدنی در مدارس ممنوع بوده است،اما همچنان شاهد بروز چنین اتفاقاتی هستیم که بخشی از آن نیز به ضعف مهارت کنترل و مدیریت هیجان های رفتاری آموزگاران باز می گردد.

ابهری با اشاره به اینکه، در برخی مواقع تنبیه دانش آموزان، آثار جسمی قابل ملاحظه ای در فرد ایجاد می کند، اذعان داشت: گاهی شاهد آن هستیم که یک تنبیه سخت موجب نقص عضو دانش آموز شده و از ان جایی که این قشر در سنین رشد و تکامل جسمی می باشند، آثار جبران ناپذیری را بر روند رشد آن ها  بر جای خواهد گذاشت.

این آسیب شناس اجتماعی در پایان اظهار داشت:آشنا سازی خانواده ها با حقوق اجتماعی خود و تدوین قوانین تشدید مجازات عاملین، همراه با گزینش آموزگاران بر اساس سلامت روانی و شخصیت استوار، می تواند، تاثیرات قابل ملاحظه ای بر کاهش این گونه ناهنجاری ها داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار