دفاع پرس از آخرین تحولات لبنان گزارش می‌دهد/

آمادگی تهران برای حمایت از ارتش لبنان/ حضور هزاران مبارز از اهل تسنن در صف مقاومت

نقض حریم هوایی لبنان توسط جنگنده‌های صهیونیستی، آمادگی تهران برای حمایت از ارتش لبنان، درگذشت «عمر کرامی» نخست‌وزیر اسبق لبنان، تمدید ادامه کار دادگاه رسیدگی به ترور«حریری» از جمله آخرین تحولات لبنان است.
کد خبر: ۳۷۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵ - 06January 2015

آمادگی تهران برای حمایت از ارتش لبنان/ حضور هزاران مبارز از اهل تسنن در صف مقاومت

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، نقض حریم هوایی لبنان توسط جنگندههای صهیونیستی، آمادگی تهران برای حمایت از ارتش لبنان، درگذشت «عمر کرامی» نخستوزیر اسبق لبنان، تمدید ادامه کار دادگاه رسیدگی به ترور«حریری»، حضور هزاران مبارز از اهل تسنن در صف مقاومت، عبور نظامیان صهیونیست از دیوار امنیتی در جنوب لبنان، برگزاری دوردوم گفت وگوی حزب الله و جریان المستقبل و تخلیه شهرکهای مرزی  رژیم صهیونیستی با لبنان از مهمترین تحولات یک هفته گذشته لبنان است.

نقض حریم هوایی لبنان توسط جنگندههای صهیونیستی: شبکه خبری المیادین اعلام کرد که چند فروند جنگنده صهیونیستی دوشنبه هفته گذشته با شکستن دیوار صوتی مقابل منطقه «صور» حریم هوایی لبنان را نقض کردند. دولت لبنان و جنبش مقاومت حزبالله و نیروهای سازمان ملل متحد مستقر در این کشور موسوم به یونیفل، بارها پرواز هواپیماهای رژیم اسرائیل بر فراز لبنان را محکوم و اعلام کردهاند که این اقدام رژیم مذکور نقض آشکار قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت و نقض حاکمیت لبنان محسوب میشود.


آمادگی تهران برای حمایت از ارتش لبنان:
بر اساس گزارش وبگاه خبری «العهد»، «محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت چهارشنبه با «سمیر مقبل» وزیر دفاع و نائب نخست وزیر لبنان دیدار کرد و از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حمایت، مساعدت و تقویت ارتش لبنان در رویارویی با چالشهای پیش رو سخن گفت.

«عمر کرامی» نخستوزیر اسبق لبنان درگذشت: طبق گزارش وبگاه «العهد» لبنان، نخستوزیر اسبق لبنان در اولین روز سال نو میلادی درگذشت. وی سیاستمدار کهنهکار لبنانی که دو دوره در این کشور نخستوزیر بود، در سن 80 سالگی بامداد پنجشنبه در بیمارستان دانشگاه آمریکایی بیروت، به دلیل بیماری و کهولت سن درگذشت.

تمدید ادامه کار دادگاه رسیدگی به ترور «حریری»:
به گزارش روزنامه «السفیر» دولت لبنان با درخواست سازمان ملل مبنی بر لزوم تمدید مجدد مدت کاری دادگاه ویژه رسیدگی به ترور «رفیق حریری» نخستوزیر اسبق این کشور موافقت کرد. بان کی مون اخیرا پیامی به تمام سلام ارسال کرده است که در آن علاوه بر ارائه گزارش مختصری درباره مراحل فعالیت دادگاه ویژه رسیدگی به ترور «رفیق حریری» نخست وزیر اسبق لبنان، موضوع نیاز به تمدید مجدد آن را مطرح کرده است.

حضور هزاران مبارز از اهل تسنن در صف مقاومت:
«نبیل قاووق» معاون رئیس شورای اجرایی حزبالله لبنان شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت شیخ «ماهر حمود» دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت تاکید کرد که پاسخ حزب الله به طرح رژیم صهیونیستی برای ایجاد فتنه میان اهل تسنن و شیعه این است که مقاومت برای جنگ آینده با اسرائیل آماده است و در صفوف آن هزاران مبارز از برادران اهل تسنن در لبنان حضور دارند. وی در ادامه تصریح کرد: در حالی که اسرائیل شبانه روز در تلاش است تا به مقاومت حمله و نتایج جنگ 33 روزه در سال 2006 را تغییر دهد، ما نیز شبانه روز در تلاش هستیم تا به پیروزی بزرگتر از جنگ 33 روزه برسیم.

عبور نظامیان صهیونیست از دیوار امنیتی در جنوب لبنان: شبکه العالم روز سه شنبه گزارش داد، 12 نظامی صهیونیست با پشتیبانی یک تانک «مرکاوا» از دیوار امنیتی در منطقه «وزانی» در جنوب لبنان عبور کرده و در کنار رودخانه این منطقه چادر زدند. همزمان با این اقدام تجاوزکارانه، جنگندههای رژیم صهیونیستی به حریم هوایی جنوب لبنان تجاوز کرده و در روستاهای ساحلی منطقه صور در ارتفاع پایین به پرواز پرداختند و دیوار صوتی را شکستند.

حمله نافرجام «جبهه النصره» به منطقه مرزی بین لبنان وسوریه: به گزارش شبکه العالم، تلاش گروهی از تروریستهای «جبهه النصره» که سعی داشتند به پایگاه معروف«المسروب» واقع در شمال غربی منطقه مرزی «فلیطا» از توابع منطقه کوهستانی القلمون حمله کنند، توسط نیروهای ارتش سوریه و حزب الله لبنان خنثی شده و در جریان درگیریها دهها تن از افراد مسلح کشته شدند. از سوی دیگر سرتیپ «عباس ابراهیم» مدیر کل دستگاه امنیت داخلی لبنان اعلام کرد: گروهک داعش، در تلاش برای تسلط بر منطقه القلمون در مرز سوریه و لبنان است.

برگزاری دوردوم گفت وگوی حزب الله و جریان المستقبل: دوردوم گفت وگوی بین «حزب الله» و حزب جریان «المستقبل» لبنان شامگاه دوشنبه برگزار شد تا این دو حزب دومین گام را بسوی برقراری آرامش در این کشور بردارند.


دربیانیه رسمی  این دور از گفتوگو هیات های حزب الله و حزب جریان المستقبل آمده است که دو طرف درباره کاهش تنش های مذهبی و طایفه ای گفت وگو کردند و در این زمینه پیشرفت های خوبی حاصل شد و دو طرف بر حمایت از تکمیل اجرای برنامه امنیتی در سراسر خاک لبنان توافق کردند.


ارتش رژیم صهیونیستی شهرکهای مرزی با لبنان را تخلیه میکند: یک افسر ارشد اسرائیلی در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی معاریو گفت که جنبش حزب الله نه تنها به طور گسترده به سلاح مجهز می شود بلکه به طور علنی در مرز فلسطین اشغالی فعالیت دارد. ما به خوبی می دانیم که آمادگی های حزب الله در داخل روستاها و یا در سطح زیر ساخت ها را تحلیل کنیم و رد پای ایران در آنها واقعا مشهود است وما می دانیم که ارتش لبنان با حزب الله همکاری دارد.


 وی همچنین افزود که ارتش اسرائیل این روزها در حال تهیه طرح هایی برای تخلیه شهرکهای واقع در حومه دیوار حایل است و ارزیابیهای اسرائیلی در خصوص رویارویی آینده حاکی از این است که شهرکهایی که در فاصله حدود 4 کیلومتری مرز واقع شدهاند پس از اعلام این منطقه به عنوان منطقه بسته نظامی، تخلیه خواهند شد.


انتهای پیام/ف

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار