پیکر شهید گمنام هندیجانی پس از ۲۲ سال شناسایی شد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بندر هندیجان گفت: پیکر پاسدار شهید طالب حیدری پس از ۲۲ سال گمنامی، باهمکاری گروه تفحص نیروی دریایی منطقه سوم سپاه امام حسین(ع) شناسایی شد.
کد خبر: ۳۷۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۶ - 07January 2015

پیکر شهید گمنام هندیجانی پس از ۲۲ سال شناسایی شد

به گزارش دفاع پرس، حمید جعفریان در گفتوگویی در بندرهندیجان اظهار داشت: شهید طالب حیدری متولد 1343 در روستای ناصرآباد هندیجان است که در تاریخ 1371/7/24 در حین انجام مأموریت در آبهای شمالی خلیج فارس به شهادت میرسد.

وی افزود: پیکر این شهید بزرگوار که از اعضای منطقه سوم نیروی دریایی سپاه پس از شهادت در آبهای خلیج فارس شناور میماند و به ساحل روستای امامزاده عبدالله میرسد و بدون هویت و در گمنامی کامل توسط اهالی در قبرستان این روستا دفن میشود.

رئیس بنیاد شهید بندر هندیجان با اشاره به نحوه مشخص شدن هویت این شهید بیان کرد: شهید طالب حیدری در عالم رؤیا به خانوادهاش و چند نفر از اهالی روستای امامزاده عبدالله هندیجان میآید و نام و نشانی خود و محل دفنش را اطلاع میدهد.

وی بیان کرد: پس از اطلاع نیروی دریایی منطقه سوم از این موضوع، یک گروه ویژه تفحص پس از سیر مراحل تشریفات قانونی هویت شهید حیدری را تشخیص میدهند و پیکر وی شناسایی میشود.

جعفریان با اشاره به شور و حال مردم منطقه از مشخص شدن هویت این پاسدار شهید هندیجانی افزود: برای وداع با این شهید مراسم وداعی در مسجد جامع هندیجان در حضور امام جمعه، مسئولان محلی و مردم شهرستان برگزار شد.

وی افزود: پیکر شهید حیدریان از مسجد جامع هندیجان تا مزار شهدای گمنام این شهرستان تشییع و برای خاکسپاری در مزار شهدا به شهرستان ماهشهر انتقال داده شد.

 

منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار