جشنواره فیلم مردمی عمار به ایستگاه یزد رسید

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: فیلمی که از بستر جامعه برمی‌خیزد باید نشر پیدا کند، این کلی‌ترین سیاست جشنواره مردمی فیلم عمار است اما هدف دیگر این جشنواره تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است که بتواند قوی تر از همیشه در جامعه حضور یابد.
کد خبر: ۳۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰ - 07January 2015

جشنواره فیلم مردمی عمار به ایستگاه یزد رسید

ایمان کیخا  دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در گفت وگو با خبرگزاری دفاع مقدس در یزد، با بیان اینکه این جشنواره همزمان با فتنه 88 کار خود را شروع کرد، گفت: در سالروز 9 دی سال 89 اولین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار با بیست اثر و همزمان در سی نقطه کشور از جمله روستاها به صورت مردمی و خودجوش کار خود را رسما آغاز کرد.

وی نسبت به سیاست های  این جشنواره مردمی  گفت:  فیلمی که از بستر جامعه برخواسته می شود باید جامع نشر پیدا کند این کلی ترین سیاست جشنواره مردمی  فیلم عمار است اما هدف دیگر این جشنواره تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است که بتواند قوی تر از همیشه در جامعه حضور بهم رساند.

وی گفت: بعضی اوقات فیلمسازان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در جشنواره دیده نمی شدند یعنی فیلمی را می ساختند اما به آنها توجهی نمی شد  و به آنها ظلم می شد  اما جشنواره مردمی عمار به همه فیلمسازان اجازه می هد در این جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: ستاد مرکزی قرارگاه فیلم عمار در مرکز وقتی شروع به کار کرد  شبکه های استانی را شناسایی و راه اندازی کرد و شبکه های استانی شبکه های شهرستانی خود را فعال کردند  مسئول اکران شهر و شهرستان مشخص گردید و هدف این بود که فیلمی ساخت شده است حالا باید عرضه شود.

وی در خصوص تفاوت جشنواره مردمی فیلم عمار با دیگر جشنواره ها گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار محدودیت اکران آثار را نداریم و این جشنواره به صورت خودجوش و مردمی برگزار می شود و بیلیطی برای نمایش فیلم ها تهیه و خریداری نمی شود و کسی که فیلم را مشاهده می کند میتواند با پیامک نظر خود را به قرارگاه جشنواره فیلم عمار ارسال نماید.

کیخا تصریح کرد : اگر کسی می خواهد اکران کننده مردمی باشد باید یه سایت  www.ammarportal.ir مراجعه نماید و اسم و محل اکران خود را ثبت نماید و این جشنواره تا 9 دی ماه سال دیگر میتواند اکران داشته باشد و محدویت اکران ندارد.

وی گفت: اکران در 9 دی امسال در سراسر کشور آغاز شد اما یزد با توجه به سفر حضرت آقا به شهر دارالبعاده یزد 12 دی کار خود را شروع کرد و اولین مکان های که اکران شد پایگاه شهید هاشمی نژاد و حسینه امام خمینی اجرا شد.

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار خاطر نشان کرد: امسال 16 اثر از استان یزد به جشنواره مردمی فیلم عمار فرستاده شده است که 4  اثر به به بخش مسابقه راه پیدا کرد است.

وی گفت: موضاعات این جشنواره عبارتند از تاریخ معاصر ایران ، فتنه سال 88 وقایع ریزش ها و رویش ها، بیداری اسلامی و جهانی، نقد درون گفتمانی،  جنگ نرم، اقتصاد مقاومتی بخش ویژه حرکت های خودجوش مردمی (فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ...) می باشد.

گفتنی است در دور اول این جشنواره 20 اثر، در دور دوم 320 اثر، دور سوم 900 اثر و دور چهارم یکهزار و 700 اثر داخلی و 500 اثر بینالمللی در این جشنواره شرکت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها