از سوی مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم عرضه می‌شود

سیزدهمین جلد «نخستین دایرة‌المعارف قرآن کریم جهان اسلام» در نمایشگاه کتاب

مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم سیزدهمین مجلد نخستین دایرة‌المعارف قرآن کریم جهان اسلام را برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران منتشر می‌کند.
کد خبر: ۳۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴ - 07January 2015

سیزدهمین جلد «نخستین دایرة‌المعارف قرآن کریم جهان اسلام» در نمایشگاه کتاب

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، حجةالاسلام والمسلمین علی خراسانی مدیر اجرایی دایرةالمعارف قرآن کریم از انتشار جلد سیزدهم این دایرةالمعارف برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم در ادامه آماده سازی و انتشار مجلدات دایرةالمعارف قرآن کریم، جلد سیزدهم این دایرةالمعارف را برای چاپ آماده کرده است.

وی ادامه داد: در مجموع مجلدات دایرةالمعارف قرآن کریم قرار است، 3 هزار موضوع قرآنی در قالب مقالات و در چارچوبهای استانداردهای دایرةالمعارفی ارائه و عرضه شود، تاکنون 12 جلد از این مجموعه منتشر شده است.

خراسانی تصریح کرد: جلد سیزدهم به حروف «د» و «ذ» اختصاص دارد و مقالاتی مانند «ذوالقرنین»، «راسخان در علم»، «ربانیون»، «رجعت»، «رزق»، «رسالت»، «رضا»، «رمضان» در این مجلد ارائه شده است. در مجموع در این مجلد بالغ بر 74 موضوع مطرح شده است.

خراسانی با اشاره به اینکه دایرةالمعارف قرآن کریم نخستین دایرةالمعارف قرآن در جهان اسلام است، گفت:دایرةالمعارف دیگری در لیدن هلند توسط غیرمسلمانان در 65 جلد منتشر شده است که اختصاص به جهان اسلام ندارد، اما از ویژگیهای دایرةالمعارف قرآن کریم جامعیت در مقالات، استفاده از منابع دست اول، ارجاع به منابع و مدخلهای مرتبط و ... است.

 وی افزود: انتشار مقالات از فیلترهای فراوانی برای ارزیابی عبور میکند و در ارزیابی مقالات غنای محتوایی و جامعیت در نظر گرفته میشود. ما تلاش داشتهایم تا این دایرةالمعارف را به زبان عربی و انگلیسی ترجمه کنیم و در خارج از کشور نیز توزیع شود، دو مجلد از این مجموعه به زبان عربی و انگلیسی ترجمه شده است، اما به دلیل مشکلات مالی هنوز نتوانستهایم آن را منتشر کنیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار